obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
te hoge vaste telefoon rekening
scholten
Laatst werden wij opgebeld door Telfort dat de telefoon tijdelik uitgeschakeld was, omdat onze rekening op een limiet van 200,- euro stond. Heel fijn dat dit mede gedeeld wordt en de kosten niet hoger konden worden. Maar hoe kan dit als we normaal voor 35,- bellen? Telfort geeft aan dat er naar het buitenland is gebeld, met name naar Afrika (minimaal 33x en vaak midden in de nacht). We kennen niemand daar en bellen i.v.m. de kosten nooit naar het buitenland! Dit aangegeven bij de politie, klacht ingediend bij Telfort maar niemand kan wat doen omdat we zelf een eigen modem hebben geplaatst(die beter is beveiligd). Nu kregen we gisteren echter de totale rekening van 500,-! Volgens Telfort waren nog niet alle rekening uit het buitenland aangekomen toen ze ons belden. We moeten dit nu wel betalen binnen 5 dagen, terwijl we niets hebben gedaan. Hoe kan dit en waarom kan het niet gewoon opgelost worden zonder dat wij de dupe zijn?
We zijn nu meer als 5 jaar klant bij telfort.
Nog nooit een hoge rekening gehad of naar het buitenland gebeld.
En nu in 3 dagen voor 500 euro (meestal midden in de nacht)verbellen?
Is toch niet mogelijk?
Onze telefoonmodem had die dagen (soms)moeite met verbinding maken (aan te melden bij telfort) klopt achteraf wel. Hij was door een modem met een gekloond ip adres (de onze) aangemeld.
Wat kunnen we doen (behalve alle 0900 en buitenlandse nummers blokkeren)
Banken bealen het geld terug als je pasje word geskimt, daar houden ze rekening mee. providers niet dus!

Dus Telfort had coulance kunnen doen met de betalings termijn.
Eerder kunnen bellen (met 200 euro en niet 500 euro)
Toen dit nog wanadoo was hadden we buitenlandse nummers geblokeerd (maar ja te lang geleden)
Elk mens kan zien dat deze telefoon rekening niet klopt.
 
data-full-width-responsive="true">
Franzki

Quote

Onze telefoonmodem had die dagen (soms)moeite met verbinding maken (aan te melden bij telfort) klopt achteraf wel. Hij was door een modem met een gekloond ip adres (de onze) aangemeld


Dat is wel een interessante opmerking... al vraag ik me af of dit werkt...

Maar als dit klopt, lijkt het me dat de fout bij Telfort zit. Dan hebben ze namelijk een autorisatiesysteem dat onveilig is.

Als anderen gebruik hebben kunnen maken van je VoIP-account zonder dat ze in het bezit zijn van je inlognaam + wachtwoord voor VoIP, dan heb jij niets verwijtbaars gedaan.
 
scholten
Tja,
De modem is voldoende beveiligd, dat is het probleem niet.
En eerlijk is eerlijk we hadden niet de goede modem (die van telfort)
Dit hebben we nu aangepast.
Maar ja ik denk dat het zo simpel is.
Als je de signalen van mijn modem in de gaten houd kan de er achter komen welke je nodig hebt om te bellen.
 
Ape
Hebben ze de eigen router gehackt of via WIFI je netwerk ingebroken?
Want dat is de enige manier om je SIP account te achterhalen.

Sowieso kan je een klacht indienen bij Telfort als je niet met de rekening eens bent.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
scholten
volgens mij hebben ze echt mijn ip adres gekloont.
ik kan nergens vinden dat ze mijn modem in zijn geweest.
 
Ape
Als je het wachtwoord verandert van je SIP account, kan je dan nog bellen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
scholten
dat hebben wij ook gedaan.
Samen met de modem van telfort weer geinstaleerd.
Alle telefoon nummers naar buitenland en 0900 en 06 geblokeerd.
alle codes zijn aangepast/ vernieuwd.
Dus kan nooit meer zo hoog worden.
toch zonde van t geld.
 
Ape
Zeker jammer van het geld.
Maar je kan altijd nog je beklag doen als er niet mee eens bent.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'te hoge vaste telefoon rekening', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing : 2 29 feb 2016
Vermelding op de telefoon Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 2 19 jan 2015
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen : 1 21 feb 2014
Telefoon gaat over, maar er is niemand Storing : 6 03 mei 2012
Belachelijke Aankomende rekening Telfort Algemeen : 1 10 apr 2012