obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
port forwarden met door 2 'routers' gaat niet.
Masoud
Best leden,

ik heb een probleem waar ik helaas zelf geen antwoord op kan vinden.
ik heb heel lang zowel op deze site als tweakers.net gezocht naar een mogelijke antwoord, maar ik kom er helaas echt niet uit.
ik wil namelijk enkele porten open zetten voor vnc (poort 5900) maar ik krijg dat helemaal niet aan de praat.

ik heb een normale zyxel 2602HW modem met daar achter een D link draadloze router. D link is in bridge mode ( dus DHCP in D link staat uit en utp kabel is aangesloten op de lan poort van d link ipv wan poort)

De D link is ingesteld binnen de DHCP range van Zyxel.
Internet en thuisnetwerk werken helemaal goed. Zowel met utp kabel als draadloos.

Op de zyxel heb ik ook port 5900 en 6181 open gezet.
hier (http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2775) had ik gelezen dat behalve de porten ook de firewall de data moet toelaten
Dus heb ik ook zowel bij 'Wan to lan' als "lan to wan" de juiste porten open gezet.

daarnast heb ik op mijn pc ook de firewall uitgeschakkeld.

Maar nog steeds geen enkele port blijkt open te zijn.

Voor de zekerheid zet ik hier onder ook nog de ip adres gegevens, misschien ligt het daaraan.

instellingen van de Zyxel:

LAN Information
- IP Address: 192.168.2.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server

instellingen van de D link router ( in bridge mode)

LAN Information
- IP Address: 192.168.2.200
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: disable

Iemand enige idee wat ik fout doe of waar het aan ligt?

-edit-
ow ja na elke stap heb ik ook gekeken of de porten open waren of niet ( door middel van portscanner en verschillende sites.Sad

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarden met door 2 'routers' gaat niet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016
kan niet meer downloaden met telfort Usenet : 2 12 nov 2016
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... : 5 12 aug 2016