obey-robots.txt
08 December 2016, 08:47
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel modem doet erg gek!

Tjeerd
Sinds zondagmiddag is mijn Zyxel modem (draadloos; 2000 series; 2602HW-63C) erg gek aan het doen.
Ten eerste begonnen 2 draadloze telefoons opeens alle mogelijke geluiden te maken. Slechts het veruit trekken van de stroomvoorzienng of de telefoonkabel hielp hiertegen. Nu is dit overigens voorbij na een lang gesprek met de Telfort helpdesk en ca. 4 x resetten van het modem.
Ten tweede zit er een vreselijke brom op de telefoonlijn, zowel door de kiestoon als wanneer je verbinding hebt. Dit is niet alleen met de telefoons die zo veel gelui begonnen te maken, maar ook met een ander draadloos toestel.
Ten derde werkt draadloos internet vele malen slechter; vaak wel verbinding met het modem, niet met internet.
Ten vierde lukt verbinden met modem en internet via een ethernetkabel alleen bij een kort snoer. Met een snoer langer dan 2 meter lukt het niet meer.
Ten vijfde werkt, zodra ik de ethernetkabel erin steek, de mousepad van mijn laptop nauwelijks meer, zodat ik alleen met een losse muis kan muizen. Zodra ik de kabel eruit trek, doet het mousepad het weer.

Volgens de Telfort helpdesk is het modem 'kapot'. Helaas is hij 2,5 jaar oud, dus geen garantie meer, zodat ik alleen door een abonnementswijziging voor totaal zo'n 140 een nieuw modem kan krijgen. Omdat ik hier geen zin in heb, probeer ik nu een tweedehands Zyxel modem op de kop te tikken.

Komt dit probleem iemand ook maar een beetje bekend voor en zo ja, is het modem dan nog te redden?

EdP
Het klinkt in elk geval alsof dat modem inderdaad naar het scheidings-depot gebracht kan worden.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

digical
@Tjeerd: ik heb een soortgelijk probleem, alleen dat mijn telefoon wel goed werkt maar mijn internet niet. in welke regio woon jij? misschien regionaal/lokaal probleem? ik woon in amsterdam west.

@EdP: kan het zijn dat Telfort een verkeerd signaal verstuurd? Zoals je ziet struin ik dit forum af voor DE oplossing. helaas nog niet gevonden.

EdP
Nee digical, jouw probleem is hl anders.
Vriendelijk verzoek bij je eigen topic verder te gaan.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Tjeerd
Ik heb inmiddels 2e-hands een nieuwer Zyxel-modem gekocht en jawel hoor, alles werkt weer gewoon. Het lag dus inderdaad aan dat modem dat blijkbaar van het ene op het andere moment min of meer kapot is gegaan.

Hopelijk gaat dit modem wat langer mee......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel modem doet erg gek!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:25:01
| hilka8508:36:27
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv