obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Snelheidservaringen met de Zyxel draadloze modem P-2602HW-D1A

De Aal
Ruim een jaar geleden was ik in het bezit van IPB van KPN met toen 1.5 Mb snelheid. Met MSN een goede webcam verbinding in stand houden was niet mogelijk. Steeds viel de verbinding weg. Na het aflopen van de vaste periode bij KPN, heb een Telfort abonnement aangevraagd. Exact op de juiste datum was alles voor elkaar. Begin 2008 is mijn Telfort bellen +internet abonnement ingegaan. Bellen en Internet met een hoge snelheid!
Na het aansluiten van het modem op een aanwezige splitter van KPN heb ik mijn desktop computer via UTP aangesloten op de router. Alles werkte via de UTP kabel in 1 keer goed.
Eindelijk kon ik met deze snelle verbinding via MSN een webcam verbinding met Australi opbouwen waarbij het beeld niet steeds weg viel! Na het activeren van de draadloze optie en het instellen van de WPA2 beveiliging werkte ook de internet verbinding met mijn laptop in 1 keer goed. Ook daar was de MSN verbinding top!

Na een week kwam er een brief van KPN met het verzoek alle oude spullen incl. splitter in te leveren. Na overleg met de helpdesk van Telfort via mail het advies gekregen dat het modem ook rechtstreeks op het ISRA punt kon worden aangesloten. Aldus gedaan. Alles werkte goed.
Na enige maanden de aansluiting te hebben gebruikt en gewend te zijn aan alles rondom het abonnement ben ik gaan kijken wat de snelheden waren.
Via Speedtest.bbned.nl maar eens de snelheid getest Ruim 12000 kbps via de UTP kabel en 6680 kbps draadloos. Daarmee kon ik uit de voeten, maar het was geen 20Mb!
Wegens allerlei omstandigheden heeft het tot begin van feb 2009 geduurd voor ik na het lezen van allerlei berichten in fora zelf testen ben gaan doen.
Men sprak over intrainen, maar wat is intrainen van het modem. Niemand die een goed antwoord gaf.
De lijnverbinding in het modem gaf aan 19000 en 1031 kbps.
Aan en uit zetten van het modem gaf geen veranderingen. Bijna steeds dezelfde testresultaten.
Via een bekende kon ik een Linksys modem/router WAG 354 G lenen. Deze achter de Zyxel modem gezet (bedraad via LAN poort), de draadloze optie van Zyxel uitgeschakeld. In de Linksys modem de draadloze optie aan gezet (alles via utp kabel), de WPA beveiliging aan, DHCP in Linksys uitgeschakeld (dat had ik al in fora gelezen).
De laptop was nu verbonden met de draadloze optie van het Linksys modem.
Speedtest gedraaid en.. 12045 kbps, heel wat meer dan de 6680 kbps met de Zyxel modem.
Dus duidelijk dat de Zyxel modem de boel ophoudt.
Na nog wat proberen in de Zyxel modem daar waarschijnlijk een typefout gemaakt, opgeslagen en weer testen.
Geen verandering. Weer inloggen op het Zyxel modem dat lukte niet meer!
Wat had ik fout gedaan? Geen idee. Uiteindelijk het Zyxel modem voor de eerste keer een harde reset gegeven via het gaatje aan de achterzijde (20 seconden vasthouden). Is dit het moment van intrainen? En traint de modem nu beter in zonder splitter?
Het modem ging na de harde reset weer online. Allereerst moesten de telefoongegevens weer worden ingevuld, maar geen probleem, alle gegevens staan in de brief. Daarna weer verder met de internet snelheidstest via de utp kabel (draadloze verbinding op de laptop uit gezet). 17032.7 kbps !!!!!!.
Dat is goed!!. Nu de draadloze verbinding weer ingeschakeld van de Zyxel (de utp kabel weer uit de laptop). Was toch benieuwd wat die zou doen.
Draadloos ruim 10240.7 kbps. Voor mij een grote verbetering daar ik de 6680 kbps gewend was.
Daarna weer de procedure Zyxel draadloos uit en Lynksys draadloos aan. De Linksys staat nog steeds als switch!
IE opstarten, Google komt tevoorschijn en speedtest gedraaid. 17032.7 kbps !!! en dat draadloos.
Nu draait de laptop op dit moment via de Linksys en met een hogere snelheid dan de Zyxel modem. De Zyxel blijft op 10240 kbps steken.
De DSL status in de Zyxel: 20002 kbps / 1031 kbps.
Ergens reserveert de Zyxel bij het draadloos 7000 kbps voor zichzelf. Ik heb geen idee war dit snelheidsverschil vandaan komt. Ter info: ik draai met XP MCE en XP PRO beide pcs geven ongeveer dezelfde snelheidswaarden voor internet.
Verder ben ik dik tevreden met mijn Telfort internetverbinding. Dit wou ik even kwijt. Misschien zijn er mensen die hun voordeel met mijn verhaal kunnen doen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidservaringen met de Zyxel draadloze modem P-2602HW-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:08:12
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv