obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Fritzbox 7170 Annex A/ Klapperende lijn SAR probleem?

mbulles
Hoi,

Ik heb sinds enige tijd een verbinding bij Telfort voor internet.

Nu heb ik sinds een paar gelden last van een klapperende lijn met mijn fritzbox 7170.

Mijn modem traint normaal in op ca 11,5 Mbit en gaat dus sinds kort naar 8 Mbit, 10Mbit en dan weer naar 11,5 Mbit.

Soms probeert het modem wel tot 20 keer per dag in te trainen, met als resultaat dat af en toe het modem helemaal van de stroom gehaald moet worden.

Ik maak op dit moment gebruik van de laatste firmware van de 7170 58.04.67.

Deze firmware draait sinds 3 weken, en heeft dus disk 2 1/2 stabiel gewerkt.

Ik heb op dit moment weer de zyxel aangesloten als router en de fritzbox even in de klast liggen.

De zyxel werkt zonder problemen en heeft sinds het aansluiten geen "klappereffect" over de laatste 3 dagen. De zyxel traint ook netjes in op 11,5 Mbit.

Weet iemand of misschien toch de firmware van de fritzbox van invloed kan zijn ivm de Seamless Rate adaption (SRA)?

In een eerdere firmware 58.04.47 werd deze optie namelijk nog niets ondersteund, en toen heeft van november tot februari alles zonder problemen gewerkt.

Ik heb nu anders nog 2 mogelijkheden:

1. troubleshooten met avm c.q. oude firmware met verminderde functionaliteit terugplaatsen (zonder SRA)?
2. fritzbox als router gebruiken van LAN poort 1 en zyxel als bridge ervoor zetten.

Ik ben alleen benieuwd of mensen met bijvoorbeeld de oudere firmware 58.04.47 minder last hebben van klapperen dan met de nieuwere firmware 58.04.67, je kunt in het veld DSL zien of de SRA functie ook daadwerkelijk op je DSLAM aanstaat. Zij bijlage.

alvast bedankt voor eventuele reacties!

mbulles voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door mbulles op 16 maart 2009, 11:05

hausi
Hallo,

Ik kan helaas je vraag mbt de oude firm niet beantwoorden, wel kan ik bevestigen dat ook mijn Fritz!Box 7170 regelmatig opnieuw op lijkt te starten.
En ik maar denken dat ik met de aanschaf hiervan een erg goede adsl router in huis had gehaald.......

Dan heb ik ook nog een probleempje meer, op de zyxel is het mogelijk om twee verschillende poorten (extern) te forwarden naar een en dezelfde (intern).
De instellingen horen als volgt te zijn;

Name Protocol Port To Computer To Port
Service 1 TCP 15962 PC-192-168-2-100 15962
Service 2 TCP 11876 PC-192-168-2-100 15962

Als ik dat doe met de Fritz en ik controleer of beide poorten ook daadwerkelijk open zijn (http://www.grc.com/), dan blijkt poort 15962 open te staan en poort 11876 stealth te zijn.
Iemand een idee waarom dit niet lijkt te kunnen?
Doe ik iets verkeerd?

Groeten
Hausi

TCP_IP
Volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling dat je 2 externe ports forward naar 1 port.
In ieder geval niet 2 TCP, 1x TCP en 1x UDP wel natuurlijk.
Maar ben dat verhaal eigenlijk min of meer vergeten of het is nooit eerder ter sprake gekomen Pfft

Mag ik eerst vragen waarom je dit wilt doen en niet gewoon 2 aparte portforwards maakt?

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

MarkBM
Mijn fritz lijkt de ADSL verbinding ook eens in de zoveel dagen opnieuw op te zetten.

Als ik nu nl. bij de dsl status kijk is deze ruim 3 dgn online, terwijl ik hem ruim 4 dagen geleden voor het laatst heb laten resetten ivm telefonie storing budgetphone.

Ik bemerkte laatst ook al een keer eerder dat het dsl lampje knipperde op de fritz.

Ik heb er verder niet echt veel last van, daar ik altijd kan bellen en i-netten. Dacht zelfs dat dit misschien fritz eigen is om het modem van enige fouten te ontdoen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7170 Annex A/ Klapperende lijn SAR probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken? Telfort met eigen modem/router 12 24 juni 2016, 10:32
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
netwerkadapter probleem Algemeen 1 16 november 2012, 21:52
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:07:44
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv