obey-robots.txt
04 December 2016, 19:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Router achter ZYXEL model nr. P-2602R-D1A

Enschede
Beste mensen, ik vraag dit voor mijn ouders, even voor de duidelijkheid, ik zit zelf niet (meer) bij Telfort en heb hier dus ook niet dat modem voor handen.
Maar wat ik graag wil weten is of er een router kan achter het ZYXEL model nr. P-2602R-D1A modem.
Deze router moet zijn router functie behouden.
Er moet een Ip camera achter komen, deze camera moet een statisch ip krijgen zodat hij via internet voor anderen toegankelijk is.
Poorten moeten open gezet kunnen worden.
Ik weet dat als je een camera achter een switch hangt deze niet herkend word en niet kan worden ge´nstalleerd.
Er is nog geen router gekocht dus ik zou erg graag ervaringen horen met merk en type routers.
Het multi modem van Telfort leveren ze niet meer, voor het geval dat iemand dat de beste oplossing vind.
Ik heb hier ooit eens gelezen dat er geen router met router functie achter desbetreffend modem zou kunnen, vandaar deze vraag van mij.

PS, hoeft geen draadloze router te zijn.

WiND1
Enschede schreef:

Ik weet dat als je een camera achter een switch hangt deze niet herkend word en niet kan worden ge´nstalleerd.
.

Dit lijkt mij volslagen onzin. Moet gewoon kunnen. De P-2602R-D1A is gewoon een router dus met een switch er achter en port-forwarding zou het moeten werken.

Enschede
[Edit: onnodige quote verwijderd]

Nee dat is geen onzin, ik ben namelijk zeer goed bekend met een Ip camera.
Maar ik begrijp dat het genoemde modem wel degelijk een ingebouwde router heeft.
En router achter router gaat niet zoals ik hier overal lees.
Mocht iemand toch een router achter dit modem hebben hangen hoor ik het graag.
Gewijzigd door EdP op 14 maart 2009, 23:27

WiND1
Een ip camera geef je toch gewoon een static iP adres of je laat de DHCP server de camera een adres geven. Zo veel valt er bij een IP-camera toch niet te installeren? Om welke camera gaat het?

Enschede
Zowel de router als de camera moeten nog gekocht worden.
Ikzelf heb al ruim 6 jaar IP camera's echter dit type is al lang niet meer leverbaar.
De camera krijgt inderdaad een statisch Ip echter via een switch word hij niet gevonden en kan dus niet worden ge´nstalleerd.

Maar de vraag is eigenlijk heeft inderdaad genoemd modem een ingebouwde router en kan daar dus niet nog een router bij achter?
Al krijg ik inmiddels een angstig vermoeden dat dit zo is want anders had het hier toch al lang merk en types routers geregend?
Kan op de Telfort site niks vinden, zie ik wat over de kop?

EdP
De ZyXEL modems zijn tevens router. Daarachter kun je een router plaatsen indien deze ofwel in switch mode werkt ofwel in een ander netwerk segment werkt (hindernis: dubbele NAT, moeilijker met portforwarding).
Ook kun je het modem als bridge instellen, maar dan werkt het internet bellen niet meer, dus niet doen in combinatie met Telfort Vast Bellen of andere VoIP telefonie.

Naar mijn mening is de eerstgenoemde optie het eenvoudigst, deze is hier beschreven: Howto: Router aansluiten op het Telfort modem
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Enschede
EdP bedankt voor je antwoord.
Ze hebben inderdaad ook telefoon via Telfort.
Er gaat een router gekocht worden en loop ik toch vast dan hoop ik dat ik er met jullie hulp toch uit kom.
Allen bedankt voor jullie reacties!

mbulles
Hoi,

Zoals reeds eerder door anderen geschreven.

Je hoeft geen nieuwe router te kopen. Je kunt gewoon de zyxel router gebruiken, maak een firewall rule en een NAT entry voor de camera aan. Het best inderdaad met een fixed ip adres. Ik zelf gebruik mobotix cameras en dat werkt op deze manier met deze router perfect!

/Mirko

Richard
Ik heb ook al vaker gewerkt met ip camera's. Dat deze achter een switch niet herkend worden is echt onzin, of het moet zijn dat je met een Cisco of andere professionele switch werkt, deze hebben meerdere mogelijkheden en dan zou je moeten zorgen dat de boel wel open staat.

De camera's werken gewoon op tcp niveau en dat verkeer gaat door switches en routers. Een stukje hardware houdt dat echt niet tegen. Dat heeft met instellingen te maken.

Een router kopen is dus niet nodig, de Zyxel is een router en met een tweede router aan de Zyxel, loop je alleen kans het risico op problemen te vergroten.

Daarnaast moet je in WAN methode 2 port-forwards gaan maken, eentje in de Zyxel en eentje in die tweede router.
Koppel je hem aan de LAN poort van je tweede router aan, dan maak je van die tweede router een switch en kun je evengoed een switch van 2 tientjes er tussen hangen.

Greetings, Richard.

EdP
Aanvulling: alleen als je het basismodem hebt, is een extra switch of router nodig, met een multi-pc modem of het draadloze modem hoeft dat niet (tenzij je alle poorten bezet hebt). Dubbele portforwarding kun je voorkomen en elke router is als switch in te stellen. Extra voordelen van een router boven een switch: vaak zit er draadloos internet op en je kunt ze ook nog gebruiken als je in de toekomst nog 's een andere provider zou nemen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter ZYXEL model nr. P-2602R-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: ˇf wifi ˇf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Switch achter Experia Box V8 werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 december 2013, 22:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:40:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv