obey-robots.txt
09 December 2016, 16:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Onderwerp afdrukken

nummerbehoud

robjordy
Per 1 april ( geen slechte grap ) gaat mijn abonnement over van T-Mobile naar Telfort. Ruim op tijd heb ik nummerbehoud aangevraagd.
Na enige tijd een bericht gekregen van Telfort dat mijn oude nummer zou overgaan ergens in de derde week van april. Omdat ik niet dat hele gedoe wil hebben van overal een tijdelijk nummer door te moeten geven contact gehad met de telefonische helpdesk van telfort en gevraagd of dit niet per 1 april in kan gaan. Dit was geen probleem en werd direct aangepast. later ook nog T-Mobile gebeld en ook hier was alles oke.
Werd toen later weer teruggebeld door Telfort dat ik weer contact met T-Mobile op moest nemen omdat nummerbehoud af is gewezen door T-mobile.
Deze weer gebeld en de datum van 1 april kan niet worden gehaald en is dus afgewezen. Ik moet nu opnieuw door Telfort nummerbehoud aan laten vragen wat dus waarschijnlijk gaat resulteren in een nog latere datum dat ik weer mijn oude nummer terug heb. ( mei ? )
Van de regen in de drup dus. ( hopelijk blijft het bij dit "buitje"en wordt het geen tropisch regenwoud, ik hou m'n hart vast als ik andere ervaringen lees )

EdP
Zoals ik het begrijp: je eerste nummerbehoud aanvraag is geaccepteerd per 3e week april. Als Telfort daarna een nieuwe datum aanvraagt bij T-Mobile zou het kunnen zijn dat T-Mobile een nieuwe opzegtermijn laat ingaan of dat 1 april vóór het einde van de contractvervaldatum ligt en daarom is het 2e verzoek afgewezen.

Informeer even of nu alsnog dat eerste verzoek doorgaat, of wat de kosten zouden zijn om het contract evt. af te kopen per 1 april.

Het verhaal zou wel iets duidelijker worden als je erbij vermeldt per welke datum je contract zou vervallen en op welke datum je welk verzoek hebt ingediend.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

robjordy
Nou, per 1 april dus. Op die datum loopt het contract bij T-Mobile af en gaat het nieuwe abonnement in bij Telfort. Ik heb dit op 3 januari allemaal aangevraagd en ook vrijwel direct na de bevestiging van Telfort het nummerbehoud aangevraagd, ruim op tijd lijkt me.

EdP
Lijkt mij (net) niet. Je hebt bij T-Mobile toch 3 maanden opzegtermijn? Als Telfort de aanvraag indient (er zouden een paar werkdagen tussen kunnen liggen) ben je eigenlijk net te laat met opzeggen. Best mogelijk dat T-Mobile in eerste instantie heeft geoordeeld: vooruit dan maar, maar dan wel 3 maanden opzegtermijn, wat de datum van 3e week april kan verklaren.

robjordy
Oke, dat van die drie maanden wist ik niet. Tja, dan zal het inderdaad net te laat zijn geweest. Ze zijn dan daarmee trouwens nog trager dan de cliché-ambtenaar, valt nog mee dat je het niet in drievoud, aangetekend op moet sturen. Ik heb ondertussen ook contact gehad met de Telfort helpdesk en deze gaan het verder uitzoeken wanneer mijn oude nummer over kan.
Ik denk trouwens dat ik T-Mobile een stuk slechter vind dan Telfort ; T-Mobile weet niks, kan niks, snapt niks en kan verder niet uitleggen over het hoe en waarom van de weigering en is op het botte af, terwijl Telfort helpdesk het in elk geval nog probeert. ( en vriendelijker )
Afijn, in elk geval bedankt voor de informatie.( waarom weten die telefonische helpdesks me dit niet te vertellen? Koekebakkers )
Groeten, Rob

EdP
Dat ben ik niet met je eens. Mijn huidige provider is ook (nog eventjes) T-Mobile en ze zijn altijd vriendelijk, snel en gratis bereikbaar (!) en hulpvaardig. Oke, ze weten misschien niet altijd alles, maar de service van T-Mobile is niks mis mee in mijn ervaring. Dat is dan ook niet de reden dat ik overstap naar iets anders tussen 2 haakjes.

De opzegtermijn had je eigenlijk moeten weten, want dat staat in de Algemene Voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan toen je de overeenkomst tekende.

robjordy
Ik heb een 2 jarig contract dus heb helemaal geen opzegtermijn volgens mij. En weet jij nog wat je 2 jaar geleden gelezen hebt in een boekje vol bal,bla,bla ? Ik niet. Fijn voor je dat jouw ervaringen goed zijn ; ik wordt een beetje koekoek van die helpdesks die steeds wat anders zeggen en weinig blijkt te kloppen. Dus.
Gewijzigd door robjordy op 14 maart 2009, 14:44

EdP
Ook met een tweejarig contract heb je een opzegtermijn.
En nee, ik weet niet uit m'n hoofd wat er allemaal in mijn contracten staat. Daarom bewaar ik ze en hoef ik alleen maar te onthouden waar ik ze vinden kan Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nummerbehoud', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Na nummerbehoud geen verbinding Algemeen 1 12 april 2012, 15:48
Vragen over nummerbehoud! Helpdesk 2 27 november 2010, 18:19
Nummerbehoud Algemeen 2 15 september 2010, 09:24
Nummerbehoud Telfort Algemeen 7 06 september 2010, 12:24
nummerbehoud Algemeen 3 03 september 2010, 13:30
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:39:49
| Lutz09:58:12
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv