obey-robots.txt
04 December 2016, 09:07
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Telfort modem te gebruiken bij een andere provider?

Liberty
We hebben plannen om over een maand of 3 te gaan verhuizen naar een andere regio.

Als ik inlog in mijn Telfort account en mijn contract gegevens bekijk staat er dat het modem (P-2602R-D1A) niet in bruikleen is. Dus dit modem mag ik houden als ik mijn abonnement opzeg?

Verhuizen van Telfort kost 59,- en mijn vaste KPN lijn kost 22,- = 81,- totaal.
We gaan naar een andere regio dus huidige kpn nr. gaat verloren. Ik heb nog een voip nr. van budgetphone en die gebruiken we nu via het Telfort modem.

Stel dat we een andere provider nemen zoals tele2 zouden we dit modem kunnen gebruiken mits de instellingen handmatig worden aangepast? Heeft iemand daar ervaring mee?

Dus kort samengevat kost een verhuizing 81 euro maar als we op het nieuwe adres geen KPN nemen en ook geen vast bellen van Tele2 dan kost het slechts 19,95 en 5 euro extra per maand als je geen KPN budget hebt en eenmalig 14,95 euro.

Dus een trouwe klant die gaat verhuizen moet veel betalen terwijl bij een nieuwe klant meestal geen aansluitkosten zijn.
Gewijzigd door Liberty op 08 maart 2009, 10:34
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

MarkBM
Bij de meeste dsl providers moet het mogelijk zijn, maar volgens mij kan je alleen een tele2 verbinding krijgen op hun davolink, omdat tele2 daar de gebr naam en wachtwoord in geprogrammeerd heeft. (dit vind ik terug op tele2 forum)

Je zou ipv tele2 ook naar online kunnen kijken. Niet meer dan 20 euro p/mnd tegenwoordig incl lijnkosten kpn en daar kun je zeker weten wel het zyxel modem bij gebruiken.

Liberty
Mark bedankt voor de reactie.
Ik heb een voip nr. en die gebruik ik met mijn Telfort modem.
Er kunnen ook geen andere voip accounts in het Tele 2 modem worden ingesteld?

Dus ik blijf bij Telfort of ga naar Online.
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

MarkBM
Ik ben niet zo heel erg thuis in tele2, maar volgens mij is er geen extra sip account in te stellen in het modem van tele2.

Online is geen verkeerde optie, jarenlang bij wanadoo/orange (voormalig online) gezeten en altijd een prima verbinding gehad.

Ik zou van te voren wel controleren welke snelheid online aan kan bieden op het nw adres hetzelfde geldt voor telfort. Doe de testjes op de site zelf (niet altijd even betrouwbaar), kijk eens op speedtest.bbned.nl wat de afstand is tot de wijkcentrale, is deze 2,5 km of hoger dan is DSL niet altijd de beste optie en kan kabel interessanter zijn.

Het aan laten sluiten van een nw lijn lijkt mij een optie die meestal soepeler verloopt, dan een verhuizing. 6-8 weken van te voren de nw aansluiting aanvragen op het nw adres zou dan voldoende moeten zijn.

Liberty
Op het nieuwe adres is de afstand tot de centrale circa 1940 meter volgens http://speedtest.bbned.nl/. NU is dit ongeveer een 300 meter.

Volgens de postcode check haal ik bij Online 4 tot 6 Mbps en bij Telfort 15 Mbps.

Momenteel heb ik bij Telfort 8 Mbps en behaal ik een daadwerkelijke snelheid van rond de 6,5 Mbps. Daar ben ik wel tevreden mee.

Ik heb zelf ook bij Wanadoo/Orange gezeten en ben ik naar Telfort gegaan vlak voor de naams verandering naar Online. Op zich ben ik wel tevreden geweest bij Orange ADSL.

Naar de kabel wil ik niet omdat we nu via de satelliet digitale tv kijken en we zijn er tevreden mee. Bij kabel internet ben je volgens mij verplicht om minimaal (analoge) kabel tv te nemen.

MarkBM
Bij de kabel ben je idd verplicht om analoge tv af te nemen.

Je huidige situatie is dus dat je bent aangesloten op een ADSL2 installatie. Online heeft op het nw adres ook alleen een ADSL2 (max 8mBit) installatie staan en door de afstand geven ze een iets lagere snelheid. De kans bestaat dat telfort wel een adsl2+ installatie heeft op die locatie, dan zou ik bij telfort blijven. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar de speedtest van telfort is, zeker als ik sommige berichten hier op het forum lees.

De afstand is nog wel acceptabel, maar hou er rekening mee, is het een adsl2+ installatie, dat de snelheid van 15 mBit waarschijnlijk niet gehaald zal worden.

Je kan de nw postcode ook eens op speedtest.nl invullen en kijken wie daar beter scoort. Niet heel nauwkeurig uiteraard, maar geeft wel een globaal idee.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort modem te gebruiken bij een andere provider?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:04:13
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv