obey-robots.txt
03 December 2016, 01:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Problemen met modem

Bok
Zojuist weer 6 minuten van mijn leven weggegooid door de helpdesk van Telfort te bellen Frown Ze konden mij wederom geen sluitend antwoord geven, dus ik ga hier mij geluk zoeken. Het volgende is aan de hand: ik gebruik voor mijn internet en telefonie de standaard Telfort 2602R modem, tevens heb ik nog een oude Tiscali modem (die met vier uitgaande poorten) staan die hetzelfde probleem heeft. Als ik mijn eigen PC'tje gebruik is er niets aan de hand, zodra ik een andere computer aan het kabeltje hang begint de ellende. Ik heb totaal geen internet, hoewel ik wel een IP toegewezen krijg. Aanloggen op het modem lukt niet, het duurt zo'n 5 a 10 minuten voordat ik het aanlogschermpje van het modem krijg en na aanloggen krijg ik een lege pagina. Om dit alles te voorkomen moet ik een router uit de kast pakken, MAC adres klonen en het kabeltje in de router drukken. Ik vind dit redelijk omslachtig en volgens mij moet ik gewoon het kabeltje in een andere computer kunnen stoppen om te kunnen internetten. Helpdesk Telfort weet niets van het probleem af, claimt dat Telfort niets met MAC adressen doet en komt met de suggestie om maar het modem te resetten. Dit moet toch anders kunnen of zie ik dit fout? Wat zie ik over het hoofd?

tr1p
Een andere pc aanssluiten op de verbinding zou gewoon moeten functioneren. Probeer met die pc die je aansluit eerst even start -> uitvoeren -> typ "cmd" en klik op OK. Vul in het command scherpmje nu in "ipconfig/release" klik op enter -> Typ nu "ipconfig/renew" en klik op OK. Nu krijgt je pc een IP adres toegewezen van de DHCP server (modem).

Misschiern dat dit werkt, maar nogmaals het zou gewoon moeten functioneren.
Greetzzz tr1p

Bok
Helaas peanutbutter, al geprobeerd, maar dat helpt niet. Ik krijg dan keurig een IP, maar het probleem blijft. De steek zit 'm in de verbinding naar het modem toe, dus tussen de PC en het modem. Maar toch bedankt.

tr1p
Hmz strange en je zegt dat het na een reset van het modem wel werkt?>
Greetzzz tr1p

Bok
tr1p schreef:
Hmz strange en je zegt dat het na een reset van het modem wel werkt?>

Nee, dat zeg ik niet. Maar die beste man bi jTelfort. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een paardenmiddel. Op de n of andere manier lijkt het dat het MAC-adres van de netwerkkaart toch gebruikt wordt ter registratie.

tr1p
Voor zover ik weet is dat niet zo, het enige wat geregistreerd word is het IP adres in combinatie met het MAC adres van het modem.

Om eerlijk te zijn denk ik dus dat het ergens fout gaat op de machine zelf. MAak je gebruik van Vista op de machine waarop het niet werkt?
Gewijzigd door tr1p op 03 maart 2009, 16:18
Greetzzz tr1p

EdP
Post ook even de ipconfig /all output, dat vertelt soms ook al heel wat.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Bok
EdP schreef:
Post ook even de ipconfig /all output, dat vertelt soms ook al heel wat.

Ik krijg alles netjes binnen. Ik heb nu het oude modem aangegooid en bij de andere computer de netwerkkaart ingesteld op Tbase10 half duplex ingesteld, het loopt. Ik vind het alleen vreemd, 10bae10 op het andere modem werkte niet.

EdP
Waarom niet 100 full duplex?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Bok
EdP schreef:
Waarom niet 100 full duplex?

Hij begon te doen op het andere modem, maar veel te langzaam. Na de netwerkkaart teruggezet te hebben naar Tbase10 half duplex liep die redelijk goed. Mijn computer staat vol op 100mb, vreemde zaak allemaal. Ik begon bijna te twijfelen aan de kabel, maar die is gecheckt met een kabelchecker.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:10:23
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv