obey-robots.txt
06 December 2016, 03:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Modem (speedtouch 546) niet meer te tweaken?

SdH
Beste,

Enige maanden geleden had ik zoals vele last van het wegvallen van de verbinding. Na dit forum gevonden te hebben en DMT te hebben geprobeerd zijn de problemen verholpen.
Aangezien ik al maanden geen problemen meer heb en in die tijd niet één keer de verbinding is weg gevallen, wilde ik wat gaan testen met het verhogen van de snelheid.
De huidige snelheid zit rond de 10mbit, daar ben ik tevreden mee maar wellicht dat gezien de ontwikkelingen iets meer winst is te behalen.

DMT (versie 7.35) er weer bij gepakt en op mijn speedtouch 546 gaan testen. Nu kom ik tot de ontdekking dat wijzigingen nauwelijks effect hebben. De noisemargin naar boven of beneden bijstellen levert slecht een minimaal verschil in snelheid. Het lijkt alsof mijn verbinding/modem gelimiteerd is op 10mbit want al zet ik de noisemargin naar minimal, de snelheid blijft op een 10004 kbit/s staan. Zet ik hem vervolgens een stuk hoger dan levert dat een snelheid van 9,5 mbit op.

Heeft iemand hier weet van of ervaring mee? Het ziet er naar uit dat Telfort de verbinding stabiel heeft gekregen maar de gebruiker vastgepind heeft op eerder genoemde 10mbit.

Bij voorbaat dank,
Sander
Gewijzigd door SdH op 01 maart 2009, 14:24

WiND1
Veel lijnen met klapperproblemen kunnen op een lager profiel gezet worden om de lijn stabiel te krijgen. Als jij de helpdesk er bij gehad hebt bij jou problemen met de stabiliteit, dan is de kans groot dat je op 10Mb gecapt bent, zodat je modem niet hoger kan intrainen. Hoger heeft gezin want dan begint het geklapper weer.

SdH
[Edit: onnodige quote verwijderd]

Ik heb de helpdesk er niet bij gehad, heb wel paar keer een klacht ingediend maar nooit antwoord gehad.
Mijn vraag was dus ook meer of meer mensen dit herkennen of dat ik fout doe.
Gewijzigd door EdP op 01 maart 2009, 17:03

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem (speedtouch 546) niet meer te tweaken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:32
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv