obey-robots.txt
04 December 2016, 17:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

vraagje over overstap orange telfort

korsow
Hallo, ik stap per 1 februari over van Orange family naar Telfort ADSL met bellen.

Ik heb vandaag het pakket gekregen en er zit een pots splitter erin. Is deze hetzelfde als de orange splitter, of moet ik de boel opnieuw losmaken? Vorige keer is een monteur van orange het voor me komen installeren, dus ik weet niet wat hij toen heeft gedaan.

Als de splitters hetzelfde zijn, dan veronderstel ik dat ik gewoon die Livebox kan losmaken, de Telfort modem in de plaats zetten en de kabels op dezelfde uitgangen zetten toch?

Alvast bedankt,
Diginoob

ton2e
Een splitter is een splitter is een splitter. Dus maakt niets uit welke je gebruikt. Overigens heb je een splitter alleen maar nodig als je via KPN blijft telefoneren. Als je op VOIP overgaat dan kun je hem beter weglaten.

Albert38
Helaas is dat bij mij niet zo, als ik de lijn rechtstreeks op het modem aansluit dan werkt niets meer. Als het via de splitter gaat dan werkt alles wel.Cool

ton2e
Albert38 schreef:
Helaas is dat bij mij niet zo, als ik de lijn rechtstreeks op het modem aansluit dan werkt niets meer. Als het via de splitter gaat dan werkt alles wel.Cool

Splitter er tussen laten is geen probleem. Het is alleen overbodig als je geen KPN meer hebt en alleen dan kun je hem weglaten.

Trouwens, je kunt zo zien wat die Orange monteur intertijd gedaan heeft. Als er een splitter tussen zit en daar zijn 3 draadjes op aangesloten dan heb je een KPN telefoonlijn en als er maar 2 zijn aangesloten dan heb je volledig VOIP en dus geen splitter nodig.

Als je technisch geheel niet onderlegd bent dan moet je wellicht overwegen om ook nu het weer door iemand te laten aansluiten.
Gewijzigd door ton2e op 04 januari 2008, 23:34

korsow
Bedankt voor de hulp. Er zijn inderdaad 3 draadjes in de splitter en ik gebruik KPN NIET <edit> voor het telefoneren. Alle telefoontjes gingen gewoon over die livebox. Ik zal het dus eerst zo proberen en kijken of het werkt (bespaart me 65 euro) Smile
Gewijzigd door korsow op 05 januari 2008, 12:44

Albert38
Splitter er tussen laten is geen probleem. Het is alleen overbodig als je geen KPN meer hebt en alleen dan kun je hem weglaten.

Had hiervoor Tele-2 en geen KPN meer. Heb gewoon de boel getest en zonder splitter werkt de boel gewoon niet!!Cool

ton2e
korsow schreef:
Bedankt voor de hulp. Er zijn inderdaad 3 draadjes in de splitter en ik gebruik KPN voor het telefoneren. Alle telefoontjes gingen gewoon over die livebox. Ik zal het dus eerst zo proberen en kijken of het werkt (bespaart me 65 euro) Smile

Begrijp er niets meer van! Je zegt 2 dingen: "KPN om te telefoneren" en "telefoon via Livebox".

Waar zat je telefoon in geprikt, in de Livebox en waar ging die 3e draad van de splitter dan naartoe?

korsow
Ah stom, ik bedoel ik gebruik KPN helemaal NIET om te telefoneren. Ik heb helemaal niets meer van KPN.

ton2e
korsow schreef:
Ah stom, ik bedoel ik gebruik KPN helemaal NIET om te telefoneren. Ik heb helemaal niets meer van KPN.

Waar gaat dan die 3e verbinding vanuit de splitter naar toe want als je niets van KPN meer hebt dan is een splitter volkomen overbodig.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vraagje over overstap orange telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv