obey-robots.txt
09 December 2016, 16:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geef hier je wensen aan. Wat ontbreekt er?
 Onderwerp afdrukken

Quoten

WiND1
Ik vind het prettiger lezen als men gedeeltes van eerdere postings mag quoten, ook als de reaktie meteen in de post daarna komt. Het gebeurt regelmatig dat mensen reageren op eerder postings zonder te quoten. Ik snap eigenlijk niet waarom er zoveel quotes worden weg geknipt door de forum beheerder, is dit om MB's te besparen?

EdP
Dit is om het juist leesbaar te houden. Een klein stukje quoten is OK, maar vaak wordt met ogen dicht de hele reactie ge-quote en dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk.

Als de tekst er pal boven staat is een quote niet nodig.

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Ook is dat deels afkomstig van wat men net-etiquette noemt. De meesten hebben er niet eens van gehoord maar het is een soort gedragscode die in het begin van internet al gemaakt werd, vooral bij newsgroepen, om de leesbaarheid overzichtelijk te houden.
Er is echter helaas bijna geen kip meer die zich er aan houdt.

Gevolg: Een quote van een volledig (en vaak langer) bericht met daaronder 1 regel tekst als "het is gelukt bedankt".
Geweldig overzichtelijk... niet dus.Smile

Uiteraard is het wel handig om dat deel van een klein deel waar je reactie op slaat, net wel te quoten en daar je antwoord onder te plaatsen bijv. als volgt:
Het gebeurt regelmatig dat mensen reageren op eerder postings zonder te quoten

Dat klopt, omdat de posting waar de reactie op slaat er vaak direct boven staat of wel duidelijk is waar de reactie voor bedoeld is.

Kijk, zo heb je toch antwoord op je vraag en weet je ook precies wat ik bedoel, zonder dat ik heel jouw bericht quote. Ondanks dat jouw bericht nu niet boven mijn reactie maar zelfs daarboven staat.

Zo hou je overzichtelijkheid, ziet er netter uit, en ziet men toch wat er bedoeld wordt.

Quoten is dus niet per definitie slecht, maar ter informatie (ook voor meelezers) het volgende:
Quoten is not done:
1.) Als de quote slaat op een bericht wat er meteen boven staat
2.) Als duidelijk is waar de reactie op slaat
3.) Als er alleen een kleine reactie als "bedankt voor de tip" onder komt te staan.

Quote is wel done:
1.) Als de reactie erboven staat maar het bericht zo groot is dat het duidelijker is als er kleine stukjes uit gequote worden om de beantwoording te verduidelijken.
2.) Het bericht hoger staat en er een reactie van een ander tussen staat die anders is.
3.) Als anders niet duidelijk is waar het antwoord op slaat.
4.) Bij punt 1, 2 en 3 geldt dat nooit hele berichten gequoten worden maar alleen stukjes waar het op slaat, tenzij het hele bericht slechts uit 1, 2 of max. 3 regels bestaat.

Maar duidelijk moge zijn dat dit een richtlijn is. Dit is geen must en mensen zullen er geen ban voor krijgen als ze zich niet hieraan houden.

Het helpt echter wel om te begrijpen wat quoten is, wanneer men het doet en hoe men daarmee forums overzichtelijker kan houden.Wink
Gewijzigd door Richard op 20 februari 2009, 18:02
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Quoten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:16
| Lutz10:01:39
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv