obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Graag advies over ISRA/varkenssnuit

hondengek
A.s. zaterdag is het dan mogelijk zo ver: Telfort levert dan het abo in mijn nieuwe onderkomen op.
Zelf gehinderd door een forse fysieke beperking vond ik vanmiddag een zeer hulpvaardige buurman bereid halsbrekende toeren uit te halen om mijn ISRA-punt op de gevoelige plaat te zetten.
Het betreft een huis uit omstreeks 1976 en de varkenssnuit in de huiskamer vormt het ISRA-punt.
Mijn buurman trok er trouwens nog een stukje draad uit dat slechts aan de bovenstre blauwe ader vastzat en aan de andere zijde aan geen enkele ader.

Misschien maak ik me zorgen om niets maar Internet+telefonie is van levensbelang voor mij.
Dus zouden de deskundigen onder ons hun mening kunnen en willen geven of de huidige configuratie geschikt is voor ADSL-weergave?

Maakt u eventuele problemen die met een verhuizing van een provider gepaard kunnen gaan alstublieft niet wereldkundig; ik maak me al kopzorgen genoeg!

Dank jullie wel voor een advies!

groet,
roy

varkenssnuit004[/img]
Gewijzigd door hondengek op 11 februari 2009, 16:03

Sir Tycoon
Yep, blauw en rood is voldoende voor ADSL.
Rest is ballast. Zou dus zo moeten werken. Hoog uit dat je er goed aan doet om een schoon contact te kopen bij de Gamma of zo, als deze al van 1976 is. Maar ik zou eerst zou even kijken.
Gaat vast goed komen!!

Succes hondengek

Groeten van
Sir Tycoon

hondengek
Hartelijk bedankt voor jullie bemoedigende commentaar...!
Alvorens te vervangen misschien een beetje contactspray of eventuele corrosie d.m.v. een schroevendraaiertje verwijderen misschien?
(wordt dat setje mini dingetjes tenminste ook eens gebruikt)

EdP
Ziet er picobello uit. Geen aftakkingen te zien.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Vandaag werd ik telefonisch benaderd oor iemand van de KPN (netwerken) met de mededeling dat Telfort op mijn nieuwe adres geen of nauwelijks ADSL-signaal zou detecteren.
Concrete info kon de medewerker me niet geven.

Heeft iemand van jullie enig idee wat de monteur (morgen al!) komt doen.
Wordt er soms een signaal vanaf de centrale naar de wijkkast gezonden en op het laatste punt opgemeten.
Of wordt de thuissituatie in ogenschouw genomen?

In ieder geval krijgt het Zyxel-modem geen signaal zoals ik zojuist zelf constateerde.
Aan de andere kant staat de verhuizing pas morgen op de rol.
Ben ik weer eens te ongedurig?

Bedankt voor reactie en een prettig weekeinde!
roy

EdP
Wat die monteur komt doen hangt natuurlijk van hem af.
Misschien een domme opmerking, maar zonder aangesloten modem aan deze lijn is het vrij verklaarbaar dat Telfort geen tot nauwelijks adsl signaal detecteert. Indien je er op dat moment wl een modem aan had hangen, dan mankeert er zeker wat aan de aansluiting tussen jouw woning en de wijkcentrale.

hondengek
Bedankt maar weer EdP voor je competente mening.
Ach, ik maak me natuurlijk weer druk om niets.
De kans dat het modem aangesloten was toen Telfort de zogenaamde check deed, is bijna te verwaarlozen want ik woon nog niet op de nieuwe locatie.

Wl heb ik vanmiddag (dus na het telefoontje van de KPN) het modem een aantal keren onder stroom gezet zonder resultaat. (alleen power-led brandt)
De T-verhuizing staat daarentegen pas voor morgen gepland!
Ik weet natuurlijk niet wanneer de signaaloverdracht plaatsvindt...
"Dooft" eerst het signaal op mijn huidige adres om daarna op het nieuwe geactiveerd te worden of heb ik als overgang mogelijk op beide adressen signaal?

EdP
Daar heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er op meer dan 1 locatie sap uit komt.

hondengek
Zeg Edp, kom jij wel aan je rust toe gelet op je prompte reacties?
Eerst dan maar afwachten tot mijn Fritz uitgaat en dan op naar de andere woning.
Kan niet wachten.....

Fijn weekeinde!

EdP
Haha tuurlijk wel, het is hobby.
Succes met de verhuizing.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Graag advies over ISRA/varkenssnuit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Advies nodig, VREEMD VERLIES van bandwidth (constant) Eigen netwerk achter het Telfort modem 13 02 oktober 2010, 22:23
Abo's graag transparanter; liever geen bundels Algemeen 10 16 oktober 2009, 15:37
advies modem-routeraansluiting gevraagd Eigen netwerk achter het Telfort modem 8 03 augustus 2009, 22:54
ISRA-punt herstellen Storing 3 02 december 2008, 22:12
advies hulp isra/punt Algemeen 5 19 juli 2008, 19:06
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:41:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv