obey-robots.txt
04 December 2016, 19:19
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ftp-server achter zyxel modem/router

mais47
Ik heb een ftp-server achter mijn multi-pc zyxel hangen.
Dat werkt prima met cliŽnts in de PASV mode. Ik kan zowel bestanden uploaden als downloaden.
Maar, ...
Ik wil nu met plesk 8.2 een backup wegzetten op deze ftp-server.
Alleen mijn hostingprovider heeft Plesk zo geconfigureerd dat deze geen PASV verbinding maar een EPSV ftp verbinding probeert te maken en dit lukt niet. Via het logboek van mijn ftp-server Filezilla zie ik, dat het inloggen op mijn ftp-server probleemloos gaat, maar als Plesk een testbestandje probeert weg te schrijven, komt er een foutmelding "Can't open dataconnection" en wordt de verbinding verbroeken. Alle rechten op de ftp-map staan volgens mij goed.

Wat moet ik doen om het geheel werkend te krijgen? Zit het probleem in de Zyxel configuratie of in de Filezilla instellingen of in beide?
Gewijzigd door mais47 op 03 januari 2008, 22:29

Peter van Heun
Ik heb hetzelfde probleem. Is er al een oplossing?

Richard
Hmmz... ziet er naar uit dat je eigen server dan ook EPSV ftp mode moet aan kunnen.
Lukt het ook niet met SFTP?
Anders je hosting provider eens een oplossing vragen, als hij beperkingen op legt moet hij ook hulp kunnen bieden daarvoor.
Gewijzigd door Richard op 20 september 2008, 15:39
Greetings, Richard.

wizzofoz

Ik heb een ftp-server achter mijn multi-pc zyxel hangen.
Dat werkt prima met cliŽnts in de PASV mode. Ik kan zowel bestanden uploaden als downloaden.

Als ik het goed heb kun je geen PASSIVE ftp server draaien achter de Zyxel (in mijn geval P-2602H-D1A).

Wanneer het je wel gelukt is hoor ik graag hoe de firewll te configureren en eventuele rule(s) te maken.
ACTIVE ftp werkt prima bij mij maar ik kan mijn server op geen enkele manier via PASSIVE benaderen

EdP
Dat komt door je firewall. Voor Passive FTP heb je een willekeurige open port > 1023 nodig. Maak dus in de Firewall een WAN to LAN Accept rule voor een zo'n port (bijv. 2121), source IP = Any en Destination IP = Any (of jouw FTP-server z'n LAN adres).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Als ik het goed heb kun je geen PASSIVE ftp server draaien achter de Zyxel (in mijn geval P-2602H-D1A).

Natuurlijk wel, heb ik hier ook gehad. Zie de tekst van EDP

ACTIVE ftp werkt prima bij mij

Van buitenaf? Hoe heb je dat gedaan dan, want normaliter werkt active FTP niet van buitenaf door een NAT firewall heen, daar is pasv voor nodig.
Active heb ik hem hier ook wel werken, maar alleen lokaal.

Greetings, Richard.

wizzofoz
ik maak gebruik van zFTP als server, daarin staat bijv. voor PASSIVE een poortreeks gedefinieerd (2048-3000), dan moet ik toch een rule aanmaken waarin die hele reeks voorkomt, of is ťťn poortje (bijv. 2048) voldoende?

Voor ACTIVE heb ik een rule en een portforwarder aangemaakt voor FTP (20,21) en dat werkt prima
Gewijzigd door wizzofoz op 03 februari 2009, 07:19

EdP
Dan zou ik de hele reeks maar open zetten, het heeft natuurlijk ook met het aantal simultane connecties te maken dat je wilt toestaan. Misschien is 2048-3000 wel een beetje veel, je kunt het misschien in dat zFTP ook inperken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
@Wizz: Ik blijf het vaag vinden als dat van buitenaf kan. Theoretisch kan het niet.
By the way.. schreef je jouw laatste replyl vanaf je Telfort aansluiting? Ik zie daar namelijk een als statisch gedefinieerd ip adres van KPN.
Dus ofwel je mailt vanaf je werk, ofwel zit inmiddels ook Telfort met het ip adres tekort probleem te stoeien.Smile

Ik gebruik overigens zelf niet meer dan 10 poorten voor pasv FTP. Of het moet zijn dat je verwacht dat er veel mensen tegelijk een verbinding gaan maken.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ftp-server achter zyxel modem/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:39:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv