obey-robots.txt
04 December 2016, 19:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ADSL via dooie ISDN lijn

hagemeijer
Momenteel heb ik Telfort 20MB via een ISDN-lijn, zonder telefonie van Telfort.
Om vaste kosten te drukken zit er over te denken mijn 3 nummers over te zetten naar BudgetPhone waardoor de ISDN-lijn opgezegd wordt. Ik maak gebruik van een siemens ip dect basis, en dat werkt tot nu to goed.

Volgens de helpdesk van Telfort kan ik de ISDN-lijn zonder problemen opzeggen:
Geachte heer/mevrouw Hagemeijer,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 04-02-2009 met ticketnummer 1613764. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Als u uw ISDN wilt beiindigen kunt u dat doorgeven bij kpn. Uw internet verbinding kunt u dan behouden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende ge´nformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet

Aangezien ik elders gelezen heb dat dit problemen geeft (lijnspanning isdn is anders dan analoog, heb dus een ander modem nodig....)

Daarom dacht ik dit hier maar eens in de groep te gooien. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

WiND1
Ja, ondanks dat er geen KPN telefonie meer opzit blijft de lij annex B [ISDN] Hier is dat ook probleemloos gegaan. Je kan gewoon je huidige annexB modem gebruiken.

hagemeijer
Nou fantastisch!

Je ziet allerlei verhalen dat de lijn eerst naar analoog over moet en vervolgens opgezegd moet worden. Bedankt voor de info.

Erik Hagemeijer.

reyps
Rene_WiND schreef:
Ja, ondanks dat er geen KPN telefonie meer opzit blijft de lij annex B [ISDN] Hier is dat ook probleemloos gegaan. Je kan gewoon je huidige annexB modem gebruiken.

Echt super fijn om te weten! Dank dat je dit gedeeld hebt!

Heb nu Telfort ADSL via ISDN en was bang dat als ik de ISDN op zou zeggen dat ik zonder internet zou komen te zitten of misschien een nieuw annexA modem nodig zou hebben. Gelukkig lees ik hier dat het allemaal soepeltjes gaat! De ISDN gaat eruit; heb zojuist de telefoonnummers geporteerd naar BudgetPhone.

Dank!
-REYPS

Richard
Je ziet allerlei verhalen dat de lijn eerst naar analoog over moet en vervolgens opgezegd moet worden. Bedankt voor de info.

Klopt, dat is afhankelijk van provider. Telfort ondersteunt ook ISDN adsl dus dan is dat geen probleem.

Wanadoor/orange/Online doet dat bijv. niet dus dan moet je wel over naar analoog.

Ik vraag me nu wel af wat een adsl-only ISDN lijn kost per maand, gezien een gewone isdn ook al duurder is dan analoog.

Greetings, Richard.

WiND1
Richard schreef:
[quote]Ik vraag me nu wel af wat een adsl-only ISDN lijn kost per maand, gezien een gewone isdn ook al duurder is dan analoog.

Ik heb ooit gelezen dat een ISDN lijn voor de KPN juist goedkoper is dan een PSTN lijn. Voor de PSTN zouden ze nog extra voorzieningen moeten treffen richting huis adres, en voor ISDN niet. Maar mischien is er een KPNer op dit forum die ons kan vertellen hoe dit precies inelkaar steekt.

Richard
Ik heb ooit gelezen dat een ISDN lijn voor de KPN juist goedkoper is dan een PSTN lijn.

Als dat zo is vraag ik me af waarom ze dan de klanten een hoger tarief hiervoor tellen.Smile
ISDN is namelijk duurder dan PSTN.

KPN doet ook niet moeilijk over het omzetten van ISDN naar POTS, maar ze vragen er 75 euro voor.

Ik had dat ook... in plaats van die 75 euro verhuiskosten heb ik me lekker voor 48 euri een nieuwe analoge lijn laten aanleggen en toen de ISDN opezegd.

Maarja als je om gaat van isdn naar analoog kaalkoper is het verschil niet meer zo groot.
KPN telt zich maar wat, dat is ook wel duidelijk te merken geweest aan de enorme prijsverlagingen toen er ook andere telecommaatschappijen op de markt verschenen.

Greetings, Richard.

WiND1

Als dat zo is vraag ik me af waarom ze dan de klanten een hoger tarief hiervoor tellen.Smile
ISDN is namelijk duurder dan PSTN.

Marketing? ISDN is 2 analoge lijnen + wisselgesprek + nummerherkenning
Gewijzigd door WiND1 op 30 april 2009, 08:04

Richard
Tja, in 1996 toen het eigenlijk groot beschikbaar kwam, moest je ook daar extra voor betalen bij ISDN.
En ondertussen heb je ook al nummerherkenning en wisselgesprek bij gewone analoge telefoon.

Het kan marketing zijn maar ik heb me al eens vaker vragen gesteld bij de marketing van KPN.

Ze hebben ook nog een tijd lang ISDN-1 aangeboden, dus 1 telefoonlijn, te vergelijken met een gewone pstn lijn. En ook die was duurder dus tja... ik blijf het een vaag gebeuren vinden.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL via dooie ISDN lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Glasvezel / adsl Algemeen 1 06 september 2014, 15:30
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
KPN lijn zit vol Opleveringsproblemen 1 12 oktober 2012, 19:36
Ede, wel ADSL signaal, geen IP en internet Storing 2 30 januari 2012, 11:27
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:37:35
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv