obey-robots.txt
06 December 2016, 03:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Poort 25 / SMTP / Eigen server

stevenf
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe ADSL provider en Telfort lijkt mij wel wat.

Mijn vraag is, kan ik bij Telfort een eigen emailserver draaien, dus staat poort 25 gewoon open?

Andere vraag, op de site van Telfort als ik de postcode check doe dan geeft ie aan dat ik een snelheid van 1-4Mbit/s kan verwachten, echter heb ik nu bij een andere provider ongeveer een snelheid van 15Mbit/s zal ik dat dan ook kunnen verwachten bij Telfort?

Wordt port 119 (newsservers) geknepen?

Zijn er verder nog redenen om niet bij Telfort te gaan?

Bedankt alvast!
Gewijzigd door stevenf op 02 februari 2009, 10:58

AnubisNefer
Hallo,

Ik weet de antwoorden niet van je vragen. Echter kan ik je vertellen dat ik laatst ben overgestapt van kabel naar adsl van telfort en daar heb ik behoorlijk spijt van.

Ik heb vanaf dag 1 last van een wegvallende verbinding.Download snelheid is 11 mb en een upload van (schrik niet) 68 kbps.

Heb al meerdere malen contact gehad met telfort ( 0,30 pminuut) en het duurt 15 werkdagen voordat ze wat kunnen doen.

al mijn aansluitingen etc zijn gewoon goed, echter op piek momenten (tussen 1700 en 2200) heb ik geregeld dat mijn verbinding eruit ligt. Wordt er gek van.

Telfort zelf heeft geen probeermaand. Je bent gelijk voor 1 jaar aan ze vast.

Er zullen genoeg mensen zijn die goeie ervaringen hebben met telfort,maar ik zeker niet. Als er over een maand geen passende oplossing is dan zal ik met man en macht proberen het contract te ontbinden wegens wanprestatie.

TIP: Vraag hier in het forum of er gebruikers zijn bij jou in de buurt die een goede verbinding hebben met telfort.
398246397
Gewijzigd door AnubisNefer op 02 februari 2009, 12:37

anconakip
ik heb zelf een email server draaiende gehad op poort 2525.
De poort 119 wordt voor zover ik weet niet geknepen. Ik kreeg altijd netjes mijn volledig snelheid.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

EdP
@AnubisNefer: dat is een compleet ongerelateerd probleem, de vraagsteller heeft hier niks aan. Indien gewenst kun je er een eigen onderwerp voor starten.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Deels antwoord Anubisnefer wel terecht aangezien er ook gevraagd werd door StevenF of er nog andere redenen waren om geen Telfort te nemen.

Mijn vraag is, kan ik bij Telfort een eigen emailserver draaien, dus staat poort 25 gewoon open?

Ja en nee. Laat ik het zo stellen. Poort 25 staat gewoon open. Je kunt dus via poort 25 zelf verbinding maken met de mailserver op bijv. een eigen domein ergens anders.
Zelf een mailserver draaien is ook geen enkel probleem. Waarom ik dan ook deels "nee" schrijf?
Welnu, je kunt geen eigen SMTP server draaien... nja... dat kun je dus wel, maar het probleem is dat (ondanks dat dit vrijwel altijd hetzelfde blijft) je een dynamisch ip adres hebt. De gehele adres-range van Telfort staat in een Netblock bij Spamhaus. Die heeft Tiscali er toen zelf laten in zetten en die halen ze er niet uit.

Wil je dus dat je mails toch overal aankomen, dan is het beste om gewoon de smtp relay in je mailserver te laten verwijzen naar smtp.telfort.nl of smtp.tiscali.nl want dat werkt verder perfekt. Feitelijk heb je ook niet perse een eigen smtp server nodig bij een mailserver.
Zo draait het bij mij ook en hier draait ook een mailserver voor 3 domeinen.

Poort 119 wordt niet geknepen. Telfort heeft echter geen eigen newsservers dus je bent afhankelijk van bijv. Eweka ofzo.

Indien de snelheidscheck slechts 1-4 mbit aangeeft, dan zit de kans er erg dik in dat je centrale voor Telfort niet ADSL2+ geschikt is en je dus een lagere snelheid zult krijgen.
Wil je dat niet zou ik ergens anders gaan checken. Bijv. bij Alice. Is even duur heeft ook telefonie. Leuke daarvan is dat je daar tegenwoordig wel een vast ip adres krijgt en dus ook je eigen smtp server kunt draaien. Vermits je slim genoeg bent om die goed op te zetten en hem zou uit de blocklisten te houden.Smile

Andere redenen om niet bij Telfort te gaan? Ach de ervaringen wisselen, er zijn mensen met goed en met slechte ervaringen. Ik heb zelf slechte ervaringen met de verbindnig, een paar keer per maand kiept ie er zonder boe of bah gewoon uit. Da's zo'n 3-5 keer per maand. En Voip werkte ook niet lekker.
De problemen zijn echter hier als sneeuw voor de zon verdwenen sinds er een ander modem aan de verbinding hangt.

Bij anderen zijn er weer andere problemen en bij heel veel mensen werkt alles gewoon perfekt. Dus het is koffiedik kijken, maar dat is bij elke provider zo.
Gewijzigd door Richard op 03 februari 2009, 01:10
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 25 / SMTP / Eigen server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 315 19 april 2016, 12:42
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Xbox 360 poort openen Hardware instellingen 5 22 juli 2014, 14:13
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:34:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv