obey-robots.txt
08 December 2016, 08:52
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Continue opbouwen en wegvallen DSL verbinding

doetieutofdoetieutniet
Na driekwart jaar probleemloos gebruik maken van telfort 20 Mb en bellen via een speedtouch 780WL, meegenomen van speedlinq, viel vorige week de verbinding weg. Het modem probeert iedere keer weer opnieuw in te loggen. Het lampje van DSL gaat branden ( groen ). Bij de volgende stap, het aanmelden van internet valt alles weer weg en begint het opnieuw.
Helpdesk via mobiel gebeld en modem kreeg eerst de schuld. Zyxell aangesloten die eerst aangesloten had gestaan en ook goed gewerkt had, maar deze gaf dezelfde storing. Bij allebei de modems een fabrieksreset uitgevoerd maar helaas. Nieuwe firmware erop maar ook helaas. Na drie keer bellen met de helpdesk is er uiteindelijk een ticket gemaakt, maar weet niet of daar iets uitkomt.
Iemand????

Richard
Ik denk dat er iets mis gegaan is met de lijn als opeens beide modems dit probleem laten zien. Als je zelf niets met kabels gewijzigd hebt binnenshuis of aansluitingen, kan het best zijn dat er een monteur in de centrale is geweest die wat heeft aangesloten en daarbij jouw kabels heeft losgestoten ofzoiets.

Daarom kun je waarschijnlijk het beste even het ticket afwachten. Let er wel op dat als je binnen 5 werkdagen niets gehoord hebt, dus zeg voor volgende week maandag, je wel maandag meteen weer aan de lijn hangt.

Greetings, Richard.

EdP
Dit heb ik inderdaad ook 's meegemaakt, bleek een redelijk grootschalige storing te zijn geweest. Een of twee dagen en toen was het weer over.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

doetieutofdoetieutniet
Hebben er sinds vorige week woensdag last van. Dachten eerst aan een virus ofzo omdat IE zo langzaam werd en soms een site niet meer binnenkreeg. Na het draaien van malware en geen aangetroffen virus eens naar het modem gekeken. Vrijdag uiteindelijk gebeld. Het gaat 5 tot 10 dagen duren dus eind van de week maar weer eens kijken.
Vanavond leek het even beter omdat het DSL lampje bleef branden, maar was van korte duur.
SadShock
In ieder geval bedankt voor de reakties!

picky69
Volgens mij heb ik er ook last van sinds vorige week woensdag, even gaat het goed en daarna klapt het weer in, bij mij is upload zeer slecht

doetieutofdoetieutniet
Na vorige week en het weekend iedere dag de lijn even gechecked te hebben sloeg de schrik mij om het hart toen gisteren het lampje DSL bleef branden en zelf het lampje internet ging aan en bleef aan. Het zou toch niet.......Of wel.
Snel de PC aangesloten en jawel. WWW was weer bereikbaar. Hierna snel het modem weer voor bellen ingesteld en ook dat werkt weer. Het eerste hobbeltje was genomen, de Zyxell deed het weer.
Nu de Speedtouch weer. Deze eerst met de wizard van speedlinq ingsteld ( modem kwam van speedlinq dat later overgenomen was door telfort ) en toen de firewallfix van telfort gedraaid en voila net als in de reclame. Al met al zal het wel aan de lijn gelegen hebben, maar van telfort geen terugkoppeling gehad dat de boel weer werkte.
Heb wel gelijk de instelling van de speedtouch opgeslagen als ini bestand.

Bedankt voor alle reakties.

picky69
In tegenstelling tot wat Telfort zei ligt het volgens mij aan mijn Zyxell modem, die is gaar. nu Linksys modem en hij is stabiel en hoge upload en download. De WAG54G2 koop deze modem alleen niet voor wireless want dat is 3 keer niks ziet er mooi uit maar draadloos kan je beter met gewone lelijke antennes kopen

ronh
Ik ben heel benieuwd, want ik heb dit probleem al sinds 21 december 2008.
En je wordt bij Telfrot van het kastje naar de muur gestuurd.
Vandaag ook weer een klapperende lijn.
Als je dan dan in de systemlog van de Zyxel gaat kijken, zie je call terminated, en call incoming, aan één stuk door.
En vervolgens gaat het weer dagen goed.
Anyway, een en al ellende.

En vandaag, na wederom het verzoek om het modem alleen te sluiten, en wederom de computers de schuld kregen, ben ik helemaal uit mijn vel gesprongen.

Ik ben benieuwd of Telfort hier nog iets aan gaat doen.

EdP
Probeer dan eens de verbinding op een lagere snelheid te forceren. Helpt dat, prima. Helpt het niet, zet je het gewoon weer terug en is er niks gebeurd.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

ronh
[Onnodige quote verwijderd]

Kun je mij vertellen hoe ik dat moet doen?
Ik had het idee dat Telfort dat moest doen.
(een link is ook goed Wink)
Gewijzigd door EdP op 05 februari 2009, 22:30

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Continue opbouwen en wegvallen DSL verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:29:16
| hilka8508:40:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv