obey-robots.txt
03 December 2016, 22:47
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

[Tutorial] Naast de Zyxel Telfort router ook een ander router gebruiken (via WAN poort)

Delil_
Hallo mensen,

Ik heb voor jullie een paar screenshot gemaakt voor het geval je een tweede router achter de standaard Telfort ADSL Router wilt gebruiken.
Naarmate ik de meeste reacties had gelezen zag ik dat veel mensen geen UPNP konden gebruiken in de tweede router naast de standaard router.
De Telfort Zyxel router blokkeert alsnog de poorten. Ik heb hier een oplossing voor en alles werkt perfect.
Bekijk de screenshots en je komt er wel uit. ( De screenshots zijn niet professioneel gemaakt i.v.m. haast maarja je hebt er genoeg aan )
( Verander de IP adress van de Zyxel in 10.0.0.138 en de IP-Adress pool kan beginnen op 10.0.0.160 )
Screenshot 1 :
143qlp3
Screenshot 2:
a0i89c
Screenshot 3:
34j4zuf
Screenshot 4:
snlbbc

Veel succes!
Gewijzigd door Richard op 26 januari 2009, 16:47

Richard
Mooi schreenshots en bedankt voor de tutorial maar helaas is hij verre van compleet.

Zo meld je niet of je de kabel die van de Zyxel naar je 2de router gaat, op de WAN of LAN poort moet insteken. Makkelijkst is om dat op de LAN poort te doen.

Daarnaast is er geen enkele reden om het ip van de Zyxel te wijzigen naar 10.0.0.138.
In tegendeel, bij de meeste routers kun je hem het beste gewoon laten staan zoals het staat op 192.168.1.254.

Vermoedelijk zoals jij het hier aangegeven hebt, ga je de kabel in de WAN poort van de tweede router doen.
In dat geval kun je gewoon bij de NAT de "default server" aangeven op het ip adres wat je de tweede router gaat geven op zijn wan poort.

IP adressen wijzigen kun je (indien nodig) daarnaast het beste doen op je tweede router.
Heb je ook het minste gezeur als je de helpdesk eens nodig hebt me je Zyxel.

Maar zoals gezegd is er dus veel verschil of je de tweede router op de WAN of op de LAN poort aansluit.

Greetings, Richard.

EdP
Wat hier in de tutorial wordt voorgesteld is beide apparaten in Routing mode, dan moet je wel verschillende IP adressen gebruiken en moet je wel via de WAN poort aansluiten.

De tutorial die ikzelf heb aangedragen gaat uit van de situatie waarbij slecht één van beide in Routing mode staat. Kwestie van kiezen en voorkeuren.

Je hoeft trouwens niet per se 10.0.0.138 te kiezen, zolang beide routers maar in een verschillende Private IP range zitten is het goed.
Gewijzigd door EdP op 23 januari 2009, 18:13
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Ja ik schreef al dat mijn vermoeden was dat het hier om de WAN methode ging, dus echter router achter router in routing mode.

Kwestie van kiezen en voorkeuren inderdaad. Ik heb er eens met rrozema een discussie over gehad op het online forum met voordelen en nadelen.
De router als switch methode is iets eenvoudiger in te stellen maar zeker ook een stuk eenvoudiger als je een beginner bent en nu of later port-forwards wilt maken.

De WAN methode is handig als je niet genoeg poorten over houdt en geen switch wilt gebruiken of van specifieke funkties op de 2de router gebruik wilt maken.

Maar je kunt dan beter (indien nodig) op de tweede router het ip wijzigen.
Kan de helpdesk ook niet gaan mauwen als je ze eens nodig hebt.Smile
Greetings, Richard.

Delil_
EdP & Richard,

Ja wat je zegt klopt de bedoeling was dat de lan kabel naar de wan ingang van de andere router ging.
De IP-Adress veranderen vond ik fijner nja het hoeft niet persee. Ik gebruik liever de 2de router functies want het gaat om de gaming router en die hoort zijn eigen functies te kunnen gebruiken. De Zyxel is overigens een irritante router.

MVG
Gewijzigd door Delil_ op 26 januari 2009, 01:31

Richard
Oke bedankt, dat maakt het weer een stuk duidelijker.

Het kan op deze wijze ook inderdaad. Kun je nog uitleggen wat je nodigt hebt van die gaming router? Want ik ben altijd nieuwsgierig specifieke redenen, gewoon om er zelf ook van te leren. Omdat vaak de switchmethode iets eenvoudiger is.

De Zyxel... nja... het irritante ervan is dat je dingen vaak op 2 plaatsen moet aangeven, in de forwards en in de firewall. Daarom dat ik die hele firewall ook uitgeschakeld had. En nu ligt ie zelfs in de doos.Smile

P.s. Ik heb de titel van je eerste post iets aangepast zodat duidelijker is dat het om de WAN methode gaat.
Gewijzigd door Richard op 26 januari 2009, 16:48
Greetings, Richard.

ikhebruziemetmijnrouter
Dus als ik deze methode gebruik. Ik weet trouwens nog niet of ik hem helemaal snap. Moet het even rustig lezen. (Traag van begrip ofzo)
Maar als ik deze methode gebruik zou ik de port in mijn modem(zyxel) moeten forwarden naar het ip van mijn router(sweex) en in mijn sweex de port forwarden naar het ip van mijn computer?
Ik heb al weken problemen met een poort open zetten. Lijkt wel onmogelijk met die zyxel modem + sweex router.
Vraagje tussendoor: kan ik ook een andere modem kopen die geen speciale configuratie nodig heeft en ook geen port forward instelllingen en alles.
Dat ik gewoon als ik een port wil forwarden, dat in mijn router doe en dat het meteen werkt. Want dit is gewoon niets voor mij.
Het lukt maar niet hoor. Ik zou HEEEL graag, als iemand precies hetzelfde als mij heeft: Zyxel P-2602R-D1A modem met daarna een Sweex LB000021 router en daarna mijn computer (in jouw geval jouw computer natuurlijk), dan zou ik echt graag willen horen hoe het is gelukt poorten open te zetten. Want het lijkt echt wel onmogelijk, ondanks dat ik er ook niet zo heel veel verstand van heb.
Nog een vraagje tussendoor, wat betekent het als ze zeggen dat de Modem op LAN moet worden aangesloten van de router?
Moet de kabel die ik in de WAN doe dan gewoon in een gaatje waar je normaal die kabels die naar de computers leiden doen?
Gewijzigd door ikhebruziemetmijnrouter op 06 februari 2009, 17:39

EdP
Portforwarding kun je pas aan beginnen wanneer je modem en router correct hebt ingesteld. Dat moet bij jou nog gebeuren. Zullen we jouw vraag maar bij je eigen topic houden om niet de draad kwijt te raken? (deze tutorial is wat ik in jouw topic de moeilijkere methode noem).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Tutorial] Naast de Zyxel Telfort router ook een ander router gebruiken (via WAN poort)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:47:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv