obey-robots.txt
03 December 2016, 22:45
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
Ervaringen Telfort
Totaal aantal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken

Telfort overstap van Zonnet/Versatel/ Teel2

havee
Tweede week december, de 13e (...) heb ik me aangemeld bij Telforrt internet + bellen.
Alles is probleemloos verlopen, kind kan was doen.
KPN deed ook goed mee Wink

Ik heb zowel met KPN als Tele2 persoonlijk contact gehad => Tele2 mevrouw ried me aan - gezien de feestmaand om Tele2/Zonnet een maand te verlengen. Zeer goede tip, achteraf niet nodig gebleken, maar dat maakt niet uit voor die 13 euro's.

Alles in poep en scheet (excusez-le-mot) geregeld en exact op de gewenste dag.
Niets dan lof voor Telfort. Ook op mijn Helspdesk mailtje m.b.t. toegang tot voicemail-instellingen werd prompt gereageerd, en met saucces. Kon even duren => in concreto 2 uur.

Internet en telefonie werken perfect (ook volgens anderen: geen echo's e.d.).

Ik begrijp al die negatieve reacties niet zo.
Neen, ik ben geen medewerker van Telfort, slechts een simpele overstapper.

Wellicht kan ik de modem nog oppeppen: geen behoefte aan met ca. 17-18 Mbs. download.
Ik voel me niet bekwaam genoeg om in de Advanced Settings van de Zyxtel te gaan klooien,

Enfin, op dit moment dus uiterst tevreden. Telefonie werkt perfect, meerder malen via via geprobeerd met verzoek tot commentaar (echo's e.d.)
En dat alles voor dubbeltje op 1e rang.

Mocht mijn positivoverhaaltje eerdaags anders uitvallen dan hou ik jullie zeker op de hoogte !!

Edit SimOnly, enquête verwijderd!
Gewijzigd door SimOnly op 19 januari 2009, 17:38

EdP
Ja zo verging het mij in grote lijnen ook. Misschien hebben we geboft.
De enquete in dit onderwerp begrijp ik niet; moet ik nou aankruisen dat ik Problemen heb, of een Helpdesk ... ?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

havee
Hoi EdP,

Laten we het maar op mazzel houden...Grin
Tele2 noch KPN kon mijn lijn (in deze regio) "ombouwen" naar ADSL2, Telfort beweerde van wel; en gezien de snelheid die ik haal hebbe ze het compleet waargemaakt.

Ik ga dan ook niet in de geavanceerde instellingen van het Zyxelmodem wroeten. Kijken ja, maar wijzigen instellingen nee.
Dat gaat me ook ver boven mijn pet, als ik zo de - zonder enige twijfel - waardevolle, geavanceerde tips zie.

Ben volledige nitwit op dit gebied, waardoor ik jullie/je toch graag een vraag wil stellen.

In 1e instantie de splitter vlg. FM aangesloten. Nadat er telefonie beschikbaar was deze gewoon laten zitten.
Een vriend me zag het maar begreep (ook) het nut niet meer van die splitter. Deze eruit gehaald en uit de wirwar een kabeltje in modem gestoken (dus splitter was afgekoppeld), en de 3 telefoons deden het.

Toeval of niet: voordat ik een Image wilde maken (jaja, Image-freak) de zaak opgeschoond, het register misschien iets tè m.b.v. Eusing Free Registry Cleaner i.p.v. van allen CrapCleaner, maar computer liep vast.
Via Veilige modus register weer hersteld, het bleef knudde.

Mijn vraag: moet de splitter nu wel (internet+bellen dus) aangesloten blijven of niet? Aangesloten draait alles weer soepel.

Oeps nog een vraagje: van oudsher (had Speedtouch USB modem van Zonnet) draait ZoneAlarm(Pro) mee. Is dat nog nodig, m.a.w. werkt Zyxel btrouwbaar (genoeg) als Firewall?
(Overigens heb ik geen last van ZA, niet de indruk dat e.e.a. wordt vertraagd).
In de Advanced modus van modem wel iets gezien over "Bypassing bla bla" in Triangle modus. Begreep ik niets van. Shock

Heel graag je/jullie advies m.b.t. splitter en of een personal firewall nodig is.

Met dank alvast en groet.

P.S. EdP, da's een goeie v.w.b. radiobuttons Problemen en Helpdesk. Het nut ontgaat me, aangezien ik niet een 'cijfer' kan geven, zie wel scores verschijnen => heel fijn, maar waarop gebaseerd...

P.S.2 Sterker nog, de Ledenenquête staat hiernaast, maar ik 'mag niet meedoen'. Sorry geen Calimero-gedoe, maar ik wil desgewenst wel mijn tevredenheid nu of t.z.t. kunnen uiten/inbrengen (klinkt weer zo gynaecologisch); kortom your votes please, mkaar waar..??
Gewijzigd door havee op 19 januari 2009, 00:05

EdP
Die splitter kun je weglaten als er alleen nog over VoIP gebeld wordt.

ZoneAlarm zou ik aanraden wel te houden, omdat dat namelijk óók uitgaand verkeer filtert. Op die manier word je geattendeerd op programma's die bijv. ongeoorloofd verkeer veroorzaken (denk maar aan een virus of een worm bijvoorbeeld). Met een personal firewall zoals ZoneAlarm wordt niet alleen het verkeer (poortnummers) gefilterd, maar ook nog eens op applicatie-niveau, dat geeft je meer inzicht en meer controle.

Dit is wat het modem zelf zegt over Triangle Route:
When Bypass Triangle Route is checked, all LAN to LAN and WAN to WAN packets will bypass the Firewall check. Oftewel, als je dat vinkje aan zet, dan wordt een deel van de verkeersregels overgeslagen, n.l. het WAN-WAN en LAN-LAN verkeer wordt dan niet gefilterd.

P.S. de Ledenenquete moet je voor ingelogd zijn en je kunt ook maar 1 keer stemmen, ik neem aan dat dat 1 keer per IP adres is, maar SimOnly, de superbeheerder, kan je daar vast meer over vertellen.
Gewijzigd door EdP op 19 januari 2009, 01:23
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

havee
Bedankt voor je heldere antwoorden, EdP.
Ja, ik bel uitsluitend over Voip, dus even de snoeren labelen en proberen..

SimOnly
EdP schreef:
P.S. de Ledenenquete moet je voor ingelogd zijn en je kunt ook maar 1 keer stemmen, ik neem aan dat dat 1 keer per IP adres is, maar SimOnly, de superbeheerder, kan je daar vast meer over vertellen.

De ledenenquête rechts in het zijpaneel werkt op user id en niet op ip adres!
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

havee
havee schreef:
Tweede week december, de 13e (...) heb ik me aangemeld bij Telforrt internet + bellen.
Alles is probleemloos verlopen, kind kan was doen.
KPN deed ook goed mee Wink

Ik heb zowel met KPN als Tele2 persoonlijk contact gehad => Tele2 mevrouw ried me aan - gezien de feestmaand om Tele2/Zonnet een maand te verlengen. Zeer goede tip, achteraf niet nodig gebleken, maar dat maakt niet uit voor die 13 euro's.

Alles in poep en scheet (excusez-le-mot) geregeld en exact op de gewenste dag.
Niets dan lof voor Telfort. Ook op mijn Helspdesk mailtje m.b.t. toegang tot voicemail-instellingen werd prompt gereageerd, en met saucces. Kon even duren => in concreto 2 uur.

Internet en telefonie werken perfect (ook volgens anderen: geen echo's e.d.).

Wellicht kan ik de modem nog oppeppen: geen behoefte aan met ca. 17-18 Mbs. download.
Ik voel me niet bekwaam genoeg om in de Advanced Settings van de Zyxtel te gaan klooien,

Enfin, op dit moment dus uiterst tevreden. Telefonie werkt perfect, meerder malen via via geprobeerd met verzoek tot commentaar (echo's e.d.)
En dat alles voor dubbeltje op 1e rang.

Mocht mijn positivoverhaaltje eerdaags anders uitvallen dan hou ik jullie zeker op de hoogte !!

Update 1 febr. 2009

Nog steeds geen (enkel) probleem gehad met Telfort int+bellen. Snelheid optimaal.
Ik probeer echter niet om nog meer uit de max. snelheid te halen (bijna 20Mb./s), oftewel in de Advanced modus te klooien.
Wat EdP (nogmaals dank voor je tips) ook al opperde: gewoon mazzel?
Bij telefonie geen echo's of andere ongemakken.

@EdP, bedankt heb ik al. Mijn makke was dat ik tóch in de Advanced modus enkele "tips" uit dit forum had opgevolgd, met als resultaat: nada. Een reset bood uitkomst. V.w.b. splitter was mijn vraag natuurlijk volstrekt overbodig, sorry; vanwege mijn geklooi.

Beste beheerders/webmaster(s) van deze site:
Hartelijk dank voor jullie inspanningen en de overzichtelijke lay-out. Keep up the...etc.
Mag ik u de tip/voorstel geven om gebruikerservaringen ietwat te splitsen van "problemen met andere apparatuur"?
Wellicht niet uitvoerbaar, maar e.e.a. zou voor de "gemiddeld ervaren c.q. aspirant aanmelder" wat minder negatief overkomen (ander modem, al dan niet i.c.m. diverse routers enz.).
M.a.w.: splits het zeer technisch gedeelte van gebrukers (al dan niet tevreden).
Groeten van Havee

SimOnly
Beste beheerders/webmaster(s) van deze site:
Hartelijk dank voor jullie inspanningen en de overzichtelijke lay-out. Keep up the...etc.
Mag ik u de tip/voorstel geven om gebruikerservaringen ietwat te splitsen van "problemen met andere apparatuur"?
Wellicht niet uitvoerbaar, maar e.e.a. zou voor de "gemiddeld ervaren c.q. aspirant aanmelder" wat minder negatief overkomen (ander modem, al dan niet i.c.m. diverse routers enz.).
M.a.w.: splits het zeer technisch gedeelte van gebrukers (al dan niet tevreden).
Groeten van Havee

Ik heb een nieuw onderdeel aangemaakt in de afdeling Diverse. Het heet gebruikers ervaringen, iedereen kan zijn ervaring positief of negatief kwijt. Wink
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard

Het is in feite heel eenvoudig. Op het moment dat je ontevreden ergens over bent of een probleem hebt, ga je oplossingen zoeken.
Dan kom je al snel op een forum terecht. Dat is dus ook de reden dat je op dat soort forums hoofdzakelijk mensen met problemen en klachten treft.

Mensen die tevreden zijn, genieten gewoon van hun internet, doen andere dingen etc. Er zijn slechts een aantal uitzonderingen die dan toch een gebruikers forum opzoeken, ofwel om te zien of er iets interessants te vinden is of voor een andere reden.
Deze gebruikers zijn echter zwaar in de minderheid. Dus daarom ook veel negatieve reacties.

Er komen ook veel positieve als er een probleem opgelost wordt. Maar die "dankjewel's" vallen niet zo vlug op tussen al het klagen over de problemen.Smile

Overigens ben ik zelf ook zeer tevreden, behalve over mijn modem.
Gewijzigd door Richard op 03 februari 2009, 01:21
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort overstap van Zonnet/Versatel/ Teel2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:45:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv