obey-robots.txt
08 December 2016, 08:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

packageloss

nevez
Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje tevreden klant bij telfort. Onlangs ben ik verhuisd en sindsdien heb ik erg veel last van packageloss, soms wel tot 50%. De klantenservice wist zeker dat het aan mijn bekabeling lag, of ik die even wilde veranderen. Zo gezegd zo gedaan, ik heb alle telefoonlijn vanaf het ISRA punt vervangen door een gloednieuwe UTP kabel. Probleem opgelost dacht ik.. Helaas heeft dit geen verandering in de packageloss gebracht. Mijn modem hangt praktisch direct aan het ISRA punt en pingen naar telfort via cmd en het modem (een linksys WAG200G) brengt de ene keer een packageloss van 11% en de andere keer van 32%.. De klantenservice wil mij nu echter niet verder helpen omdat ik geen zykzel modem heb (wel besteld, nooit ontvangen, wederom besteld is onderweg, al 6 dagen!).

Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen & wat ik er nog aan kan doen ?

1[ P.s. Ik heb een 20Mbit verbinding, maar de snelheid schommelt tussen de 13500(ongeveer) en de 4500(ongeveer) dus stabiel is de lijn ook niet echt..

2[ P.s. Misschien hoort dit topic wel bij het topic (internet valt soms weg) maar ik wist het niet zeker want verbinding heb ik wel. Mocht het daar toch bijhoren dan bij deze de vraag aan de beheerder(s) om dit topic te verschuiven naar dat topic. (alvast bedankt)

Groet, nevez

EdP
Die sterk wisselende snelheid zal zeker te maken hebben met de packet loss. Een paar vragen:

1. Hangt er na die Linksys nog iets tussen je pc en het internet? Een draad bijvoorbeeld?
2. Andere aangelsloten pc's?
3. Heb je het probleem ook als alléén maar 1 pc is aangesloten (merdere kabels proberen)?
4. Het je het probleem ook draadloos? Zo ja, heb je ook al een ander draadloos kanaal geprobeerd?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

nevez
Hoi!

Op dit moment is de situatie als volgt:

Vannuit pc: pc - UTP(5meter) - Modem -30 (cm)telfoonlijn- ISRA punt.
Ik had er een switch tussen hangen waarmee een 2de pc verbonden was, die heb ik voor de zekerheid er tussenweg gehaald want ik had op beide de hoge package loss. Er was geen verschil of ik 1 van de twee pc's aan had of beide. Zou ook niet mogen geloof ik want pingen vanaf de modem geeft ook 30% packageloss en dat is (vanaf de pc gezien) het laatste apparaat voor het ISRA punt.
Draadloos heb ik niet getest omdat ik geen mogelijkheid heb (geen draadloos internet kaartje)

ik heb de UTP kabel ook al gewisseld, puur uit nieuwsgierigheid, maar geen verschil.

Groet, nevez.

EdP
Dan denk ik dat je eens heel goed naar je ISRA punt moet kijken. Het is ook niet uit te sluiten dat die Linksys defect is. Dat weet je dan hopelijk binnenkort als het andere modem komt.

Het probleem kán ook in de wijkcentrale liggen of in de telefoonkabel tussen je huis en de wijkcentrale, daar heb je dan helaas KPN voor nodig via Telfort, want alleen KPN monteurs mogen er aan zitten (en ook die hebben wisselende technische kundigheid).

nevez
Hoi,

Ja daar was ik al bang voor Smile Heb net nog even Telfort gebeld of het modem al onderweg is, en ja die is 100% zeker besteld Smile *Doet klein dansje*. Hopelijk is het linksys modem defect, die zit namelijk nog inde garantieperiode, en op KPN mensen zit ik niet zo te wachten, die zijn meestal erg duur Pfft

In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken!

Groet, nevez

nevez
hey EdP,

Ik heb volgens jouw beschrijving in een andere topic geprobeerd het intrainen van mijn modem(zyXel) naar beneden te stellen, echter bij het instellen van punt 1 is het modem niet meer te bereiken via de webconfig. heb het modem gereset, geen verandering. ik heb wel internet (nog steeds packageloss met het telfort modem btw), maar geen toegang tot het modem Smile heb jij de oplossing ? Smile
Gewijzigd door nevez op 01 februari 2009, 11:58

EdP
Dan bedoel je waarschijnlijk deze: Howto: Lagere snelheid forceren voor een stabiele verbinding.
Nadat je in bent gelogd via telnet wordt je websessie inactief, het modem geeft voorrang aan telnet (oplossing: telnet sessie afsluiten).

In de uitleg is echter stap 1 het inloggen in het modem, als het daar al mis gaat weet ik even niet wat je verkeerd doet. Heb je het IP adres van het modem gewijzigd?

Edit: overigens verwacht ik dat een lagere WAN snelheid jouw packet loss niet zal verhelpen. Je moet het eerder in een slechte bekabeling zoeken. Post ook eens je DSL Line Status.

Edit2: begin je zoektocht bij het begin: daar waar adsl de woning binnenkomt. Open de contactdoos en verzeker je ervan dat de draden goed vast zitten en dat er geen corrosie op de contacten zit. Het zou ook goed kunnen dat er een draadbreuk of slecht contact buiten de woning ligt, dat kun je alleen maar laten constateren en oplossen door Telfort een monteur te laten sturen en dat vinden ze niet leuk, dus eerst even kijken of de oorzaak binnenshuis ligt.

Heb je nog kennissen met ook Telfort, dan zou ik voorstellen om jouw modem even aan hun lijn te hangen en kijken of het daar ook slecht is. Indien dat het geval is, ben je toe aan een nieuw modem.
Gewijzigd door EdP op 01 februari 2009, 18:04

nevez
Hoi,

Ja klopt die thread bedoel ik. ik heb stap 1,2 en 3 uitgevoerd en daarna was het modem niet meer bereikbaar. (sorry voor mijn onduidelijkheid in vorige post).
Inloggen in telnet via cmd werkt niet: "Could not open connection to host on port 23: connect failed"

Ik denk inderdaad ook dat het waarschijnlijk slechte bekabeling is, ik heb hier in huis alles gedaan wat mag, als ik nog meer doe krijg ik ruzie met KPN Pfft .
Aan het modem zal het ook niet liggen, aangezien het gloednieuw is en ook mijn andere modem exact hetzelfde packetloss aangeeft. Wat opzich wel jammer is want ik kon mijn linksys nog terugsturen met garantie Pfft

Telfort heeft ook al een meting gedaan en ik zit reeds in de tweede lijn, volgens de richlijnen moet het aankomende woensdag verholpen zijn (dat is de 15de werkdag sinds aanmaken ticket). Toch wilde ik het proberen want geloof mij als je 's avonds even je mail wilt bekijken en je komt hotmail niet eens in na 15 minuten wachten ga je dingen proberen Wink

Groet,

nevez

EdP
Je bent denk ik niet bij het begin begonnen: Noodzakelijke voorbereiding, maar goed je hebt er waarschijnlijk ook (nog) niks aan, dat snelheid forceren.

nevez
1.Log in via de web-interface (http://192.168.1.254)
2. ga naar Advanced > Remote MGMT > Telnet en vul in:
Port = 23, Access Status = LAN, Secured Client IP = all en klik op Apply
i20.photobucket.com/albums/b209/EdPphoto/ZyXEL/remotemgmt.jpg
3. kies onder Security > Firewall > Rules voor een nieuwe LAN to LAN/Router Rule door op Add te klikken.

Als deze stappen niet bij de noodzakelijke voorbereiding horen, dan heb ik het fout gedaanSmile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'packageloss', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:31:03
| hilka8508:42:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv