obey-robots.txt
04 December 2016, 09:08
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Vraag over Zyxel 2602R modem

arie
Hallo,

Bij deze even wat vragen over bovenstaand type modem in de woonplaats Limmen noord holland.
Ik heb in december 20MB internet aangevraagd in combinatie met voip bellen.
Alles werkt in principe naar behoren maar toch nog even een aantal vragen;

Ik lees nu op de site van Telfort dat je bij een 20MB verbinding ook een gratis draadloos modem in bruikleen kan krijgen.
Heeft iemand hier al eens vraag over gesteld bij Telfort of je dit eventueel kan omruilen?
Dit scheelt je n.l. weer een extra accespoint in de meterkast.

Op de site stond dat ik een snelheid zou kunnen halen van 8MB volgens de postcode check.
Dit blijkt in de praktijk via newsgroepen maar 6MB te zijn>
Zou je hier nog iets aan kunnen doen?
Wat ik ook erg vreemd vindt als een postcode check doe ergens anders doe in het dorp is het ook 8MB.
Ze zeggen altijd dat de afstand tot de centrale belangrijk is voor de snelheid maar dit is volgens de postcode check op de site van Telfort dus niet zo.
Ook denk ik dat er nog een ADSL 1 modem in de centrale hangt i.p.v. een ADSL 2 modem anders moet de snelheid n.l. veel hoger zijn.
Kan je hier nog wat aan doen?

En als laatste vraag ik heb via de webbrowser van met modem de prioriteit van Voip bellen hoog gezet en van internetten op medium.
Als ik nu aan het downloaden ben via de newsgroepen dan kan je geen fatsoenlijk gesprek voeren.
Een vriend van me woont in Uitgeest en heeft via Tele 2 ook een 20MB internet verbinding ic.m. voip bellen.
Als hij aan het downloaden is snelheid rond de 15MB heeft hij totaal geen last met Voip bellen.
Dit wordt blijkbaar in het modem zelf geregeld (heeft hier n.l. niets voor appart hoeven instellen)

Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee?
En eventueel een oplossing voor zodat we gewoon kunnen bellen als we aan het downloaden zijn.
Het zou toch mooi zijn en moeten kunnen zodra je een gesprek wilt voeren dit voorrang krijgt t.o.v. downloaden en zodra het gesprek is afgelopen de download weer naar maximaal gaat.

Al vast bedankt voor de reacties.

Wink

EdP
Dubbelpost. Deze gaat dicht.
Gewijzigd door EdP op 08 januari 2009, 00:02

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag over Zyxel 2602R modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:04:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv