obey-robots.txt
03 December 2016, 22:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

hiep hoi

piet
Na 1 jaar ellende eindelijk vanaf 5 februari van helfort af,kan ik straks weer normaal bellen en gebeld worden.Grin

epschol
Dit soort ellende herken ik maar eigenlijk alleen na porteren van een ex-KPN Internet-plus-bellen nummer naar Telfort. Was dat hier soms ook zo?

Richard
Nou Liefdesvlam, succes dan maar, doch bij KPN is het niet veel beter.
Ondeskundige medewerkers en behoorlijk arrogant ook nog ben ik daar ook al tegen gekomen.
Verder is het duurder voor een lagere snelheid.

Maar je zit wel dichter bij de bron dus klagen wil dan nog wel eens wat beter helpen.
Veel plezier met de nieuwe verbinding alvast! En nog bedankt voor je hulp alhier i.v.m. de handleiding die je geschreven had, over faxen via het Telfort modem als ik het goed onthouden heb.
Greetings, Richard.

hondengek
In alle bescheidenheid Richard; dat was ik zei de (honden)gek..........
Ik blijf Telfort trouwens vooralsnog trouw, alhoewel.......
Mocht een in het vooruitzicht gestelde verhuizing doorgaan dan sta ik binnenkort voor een moeilijke keuze.
Daarover graag later meer.....

Richard
Oeps. Excuses mensen dan heb ik dat door elkaar gehaald per ongeluk.Frown

Maar toch succes gewenst bij de nieuwe provider.

@Hondengek: Ik kan me echt voorstellen dat je voor een moeilijke keuze komt te staan.

Ik heb er over gedacht om over te gaan naar Alice, maar die weigeren dus pertinent ook maar enige vorm van dataverbruik aan te geven.
Ze willen dus ook niet (wat Telfort wel deed) aangeven of het geen probleem is om tot 250 a 300 gig per maand te verstoken. En ik ga geen afsluitkosten en verzendkosten betalen als dus na aansluiting blijkt dat men dat een probleem vindt.

Zij zeggen dat het om afwijking van gemiddeld gebruik gaat. Daarvoor gebruiken ze geen landelijke norm maar een norm van de centrale/wijk waar jij aangesloten zit.

Zo kan het dus zijn dat als je in een wijk of op een centrale zit met veel downloaders dat je niets te horen krijgt en als je op een centrale zit met allemaal kleingebruikers dat je een telefoontje krijgt dat je moet minderen.
En dat is dus discriminatie of op zijn minst verschil in behandeling bij eenzelfde abonnement. Daar bestaat wetgeving tegen maarja, dat moet je dan maar kunnen bewijzen weer.

Anyway, ik ga me dus niet op kosten laten jagen door Alice omdat ze weigeren een fatsoenlijk antwoord te geven.
Jammer want zo'n vast ip stond me wel aan.
Telfort wordt duurder voor nieuwe abo's, Online is dat al geworden.

Maar met de Copperjet/Fritzbox combo werkt hier tot nu toe alles nog perfekt dus blijf ik nog wel even zitten.Smile

Als ik zou verhuizen zou ik vermoedelijk ook toch nog eens gaan nadenken, vermoedelijk dezelfde keuze waar jij voor komt te staan. Als we het over hetzelfde hebben tenminste.
Greetings, Richard.

EdP
Haha "Gemiddeld dataverbruik" zal vrij hoog liggen in de doelgroep van een 20Mbit lijn.
Het zou zo maar kunnen dat de "gemiddelde" klant per dag 30GB binnenhaalt (wilde gok). Dan is 300GB per maand wel een onsje meer. Wat mij vorig jaar ervan heeft weerhouden naar Alice te gaan was de waterval van klachten over de administratieve kant. Op datzelfde moment waren er vele malen minder problemen met Telfort, vooral omdat er op dat moment hoofdzakelijk Tiscali klanten waren. Inmiddels kunnen de kaarten opnieuw geschud zijn.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Dan is 300GB per maand wel een onsje meer.

Klopt, maar van Telfort weten we dus dat als je structureel aan de 350 a 400 gig zit per maand, grote kans loopt om benaderd te worden dit eens te minderen.

Bij Alice weet ik helemaal niets, en er zijn zat mensen met een 20mbit verbinding die maar 30 gig over de hele maand verstoken, of zelfs dat nog niet eens.Smile

Administratief lijkt het bij Alice nu een stuk beter in orde, maar voorlopig wacht ik nog maar even af. Zonder Zyxel gaat de telefonie tot nu toe zonder uitval goed, zij het wel dat de verbinding iets trager is met de CJ/Fritz combo.

Greetings, Richard.

EdP
Als mijn veronderstelling klopt, dan komt dat laatste doordat de beide modems realistischer intrainen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Daar geloof ik niet zo in. Verklaar het volgende maar eens.
De Livebox van Orange trainde hier in op 18,8 mbit (met pieken naar 19,2 als ik hem 's nachts resette). Na het prutsen aan de DSLAM's wat Orange een jaar of 2 geleden gedaan heeft, werd het 16,8. Ben ik nogal pissig over geweest maar oke.
De Zyxel trainde (na de overstap naar Telfort) ook op die waarde in. Lijkt me dus dat dit een realistische waarde is.

De Copperjet echter, ligt weer een dikke mbit later en traint op 15,3 mbit in.
Gebruik ik de Fritz 5140 als modem, traint die slechts op 11mbit in. En dat nog met de nieuwere firmware anders was het 10 mbit.
De Fritzbox Fon zat ook rond de 11 a 12 mbit. En dat is toch een 4 mbit lager.

Met de Livebox had ik NOOIT storingen en telefonie werkte heel mooi, zelfs als ik vol aan het leechen was met usenet met alle lijnen open.

Ik lees ook op tweakers of adslgg (weet niet meer welke) dat de Copperjet realistische zou intrainen, maar ik twijfel daar aan gezien bovengenoemde ervaringen.
Vooral dus met de Livebox, die zelfs op 19,2 mbit nog gewoon heel stabiel werkte.
Greetings, Richard.

hondengek
Hallo @Richard,
Heb jij dan k een gestoord slaap/waak-ritme...?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hiep hoi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:50:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv