obey-robots.txt
08 December 2016, 08:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Een paar Draytek 2800vg vraagjes

Richard
Beste mensen.

Momenteel heb ik een Draytek 2800VG hier staan. Deze krijgt echter geen goede sync met de DSL. De verbinding lukt maar binnen de minuut ligt ie er uit en gaat hij weer opnieuw synchen.
Het apparaat is via internet gekocht en volgens mij voorzien geweest van een verkeerde firmware, want er stond in de software Annex B, terwijl het geen vgi router is, dus het had annex A moeten zijn.

Ik heb er nu Annex A firmware op geflashed, maar ik weet dus niet of ik de goede heb, daarom wil ik Draytek bezitters vragen naar hun ervaringen met diverse firmware.
Momenteel staat er hier de 2.8.2. firmware op voor UK, Netherlands and South Africa voor modem code E.38.2.23.
Toen die Annex B firmware er nog in zat was het modem code E.11.2.19.

Mijn vraag is nu of er een methode is om te achterhalen wat in eerste instantie, van fabriek af dus, de juiste modemcode is geweest. Ik zie namelijk nog een andere firmware en dat is deze:
AnnexA Standard ADSL/ADSL2/ADSL2+ is used for modem code E.67.2.12
( Try this on , if met dsl sync issue )

Maar van deze firmware zijn er een aantal dezelfde met als enige verschil een andere modem code. Ik heb dus geen flauw benul welke ik moet nemen hiervan.

Als laatste valt mij nog op dat als ik bij de status ga kijken, er toch steeds disconnected blijf staan en ik zie de volgende DNS ip adressen:
194.109.6.66
194.98.0.1

Ook met de nieuwe firmware waren die niet verdwenen en dat blijken Xs4all dns ip adressen te zijn, in elk geval het eerste ip adres.
Ondanks dat er een sync komt met Telfort en kortstondig mijn internet werkt met de Draytek, zie ik toch bovengenoemd DNS ip weer terug komen. Heeft iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dat weg kan krijgen?

Alvast bedankt!
Greetings, Richard.

EdP
Uiterst vaag. Het ruikt alsof jij niet de eerste eigenaar bent en dat deze al eens door een XS4ALL klant "onder handen" is genomen, niet gelukt of niet bevallen en RMA aangevraagd.

Je moet dit denk ik maar aan de winkelier melden en kosteloos een nieuwe vragen.

Overigens kan ik niet bij de specificaties ontdekken dat deze uberhaupt wel geschikt is voor Telfort, het ATM protocol staat er niet tussen.
Gewijzigd door EdP op 03 januari 2009, 19:37

Richard
Je ruikt heel goed, het toestel komt van ebay af en werd verkocht als pstn toestel.
Maar er zat dus die annex-b firmware in. Ergens klopt iets niet....
Ik heb een support mailtje naar Draytek gestuurd, als blijkt dat het origineel een ISDN versie is, dan ga ik mijn geld terug halen. Gelukkig was hier kopersgarantie bij.
Heeft me genoeg gekost dat ding.

Greetings, Richard.

EdP
Oeps je was me net voor, ik voegde nog toe:
Overigens kan ik niet bij de specificaties ontdekken dat deze uberhaupt wel geschikt is voor Telfort, het ATM protocol staat er niet tussen.

Edit: blijkbaar toch wel: MPoA
Gewijzigd door EdP op 03 januari 2009, 19:41

Richard
Yep, MPoA had ik gevonden hier op het forum, de juiste adsl instellingen.
Met andere firmware (annex-a) er in geflashed, echter vermoedelijk met onjuiste modemcode, krijg ik ook wel verbinding EN mijn eigen ip adres. Alleen klapt ie elke minuut er uit.
Ik ga hem vannacht nog eens flashen want mijn CJ had die klapperlijn in eerste instantie ook.
Misschien gaat het dan beter. En anders maar het support mailtje van Draytek nog even afwachten.

Greetings, Richard.

EdP
Overigens is de VGi toevoeging geen indicatie voor ISDN, zowel 2800VG als 2800VGi zijn er in Annex-A (Analoog) en Annex-B (ISDN). Wat ik ervan begrijp is dat de i-toevoeging slaat op het kunnen internetten via ISDN (naast ADSL).

Richard
Klopt, dat van VGi werd me voorheen door een Draytek bezitter gezegd maar volgens mij is die i er alleen bij als er een -extra- isdn poort op zit, dat zou goed een isdn telefoonmodem poort kunnen zijn om het even zo te noemen. Zijn in elk geval super dingen die Drayteks.

Anyway. Contact gehad met de koper, ik mag nog met andere firmware proberen, lukt dat niet krijg ik e.e.a. vergoed dus da's wel zo netjes.
Ik wacht dan ook nog even het antwoord van Draytek af.

Greetings, Richard.

Richard
Ter afsluitende informatie.
Volgens Copperjet moet het kunnen dat je een annex-b op een annex-a aansluiting gebruikt, daarvoor moet je dan wel de firmware omgooien.

Wat ik me dan afvraag is waarom er zo benadrukt wordt dat je de juiste firmware en modemcode moet gebruiken voor een firmware upgrade al het toch niet schijnt uit te maken.

De door Draytek geadviseerde versie firmware werkte niet. Klapperlijn.
Een andere gaf hetzelfde probleem en uiteindelijk met een derde kwam er een stabiele verbinding. Maar zo gauw er iets op een LAN poort werd ingestoken (een pc dus) was het feest over en was er weer die klapperverbinding die elke minuut de zaak er uit gooide.

Het moet dus schijnbaar kunnen, maar met die wat ik had is het mij niet gelukt ondanks verwoede pogingen.

Echter een heel nette verkoper gehad, een en ander is onmiddellijk weer in orde gemaakt dus ondanks alles is het jammer dat het niet gelukt is maar ben ik toch zeer tevreden met de gang van zaken.
Gewijzigd door Richard op 07 januari 2009, 16:14
Greetings, Richard.

martan
Hoi,

Bekend probleem. Dit zit in het Tiscali netwerk en dit modem werkt goed onder het BBned /KPN netwerk.
Om het goed aan de praat te krijgen moet je andere firmware gebruiken.
Deze is op te vragen bij draytek Nederland.
De firmware is niet te downloaden via de website.

Zelf heb ik nu het volgende draaien zonder problemen.
Model Name : Vigor2800 series
Firmware Version : 2.8.2.1_B0903
Build Date/Time : Wed Sep 3 15:2:2.86 2008
ADSL Firmware Version : E.38.2.23 Annex A

Wellicht dat je er iets aan hebt.
Martan

Richard
Bedankt voor je reactie Martan.
Maarreh... de firmware is wel degelijk te downloaden via de website van Draytek.Smile
Heb jij ook een ISDN versie dan? Dus eigenlijk een annex-B?

Ik heb er verschillende geprobeerd. DE #.38.2.23 Annex A werd me ook door Draytek geadviseerd maar wilde bij mij niet syncen.
Een andere versie (ben effe vergeten welke) gaf dan wel weer een verbinding, maar zo gauw er een pc op werd aangesloten resulteerde dat in een klapperlijn (elke minuut syncen), en weer andere firmware wilde weer helemaal niet syncen.
Ik heb er een aantal geprobeerd.

Zoals gezegd is het euvel al opgelost, Draytek gaat de deur uit en momenteel werkt het heel stabiel op een Copperjet/Fritz combinatie.
Maar toch nog bedankt voor je reactie.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een paar Draytek 2800vg vraagjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Draytek 2750Vn Telfort met eigen modem/router 1 04 december 2012, 21:26
Draytek vigor 2710Vn annex A Telfort met eigen modem/router 2 20 september 2012, 21:25
Soms in de paar weken geen internet Storing 3 13 maart 2012, 17:33
Draytek 2750vn VDSL2 werkt niet Telfort met eigen modem/router 7 26 mei 2011, 00:48
Draytek 2710 vn annex-a Telfort met eigen modem/router 3 11 april 2010, 18:04
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:23:46
| hilka8508:35:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv