obey-robots.txt
03 December 2016, 01:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

adsl 20mb snelheid Amstelveen

paultje
Ik heb een telfort 20mb abonnement maar haal een maximale snelheid van 47kbyte/sec
Dus een filmpje op youtupe bekijken is vrijwel niet mogelijk .

De snelheid was enkele weken geleden ongeveer 200kbyte/sec maar sinds november is bovenstaande de constante
max snelheid .

Ik woon 3753m van de centrale wat volgende telfort de oorzaak is van de trage verbinding , |telfort zegt verder niets te
kunnen doen en opverstappen naar een andere adsl provider zou het zelfde resultaat geven ????

Mijn vraag is of ik de enige ben ( met postcode 1187) met dit probleem en of iemand weet
of ik in de toekomst een verbetering kan verwachten ( bv door nieuwe centrale of upgrade ? van centrale)

Het gaat hier om de telefoon centrale van Amstelveen

Bvd Paul
 
EdP
Eigenaardig, Amstelveen is al lang geen dorp meer dacht ik, maar toch slechts 1 centrale? Die afstand is inderdaad best groot, maar als je tot voor kort het tienvoudige haalde is er wel iets aan de hand.

Wat geeft het modem aan voor DSL mode en DSL rate (zie status pagina)?

Je preciese postcode en huisnummer kun je invullen bij BBNed.nl, zo te zien bieden zij wel een hoge snelheid (ik heb zojuist zomaar een postcode + huisnummer ingevuld). Dan zou je qua snelheid mogelijk beter zitten bij een provider die via BBNed loopt (bijv. Alice, Solcon, SpeedXS). Voordat je op die fiets verder gaat, laten we eerst 's kijken wat er werkelijk aan de hand is.
 
paultje
[Quote was niet nodig]

Bedankt voor de snelle reactie :

mijn postcode en huisnummer heeft bij BBned.nl : tussen 2 en 8 mb/s aan.
DSL Mode is ADSL2PLUS
DSL Rate is 443kbps/156kbps

Ik hoop dat je hier iets mee kan ?

Mvg Paul
Gewijzigd door EdP op 01 januari 2009, 23:14
 
EdP
Nou dan zou ik maar niet overstappen, die snelheid zal niet heel anders zijn dan wat je nu zou moeten hebben.

Het modem geeft dus 443kbps down aan en jij hebt voorheen met ca. 2000kbps gedownload, daar zit denk ik wel iets van een spoor.

Op z'n afstand van de centrale is het mogelijk dat je verbinding vrij instabiel is geweest en dat Telfort daarom het signaal uit zichzelf heeft geknepen (preventief zeg maar). Probeer eens het volgende: schakel modem uit, na enkele seconden weer aan en verbind nu alléén 1 pc/laptop via draad aan het modem. Wat is nu je snelheid?
Laat ook even de output zien uit de DSL Line Status (Maintenance > Diagnostic > DSL Line).

Tegelijkertijd kan ik je nog een tip geven: op die afstand is ADSL2PLUS betekenisloos, misschien heb je er wel meer aan om het modem in ADSL2 of ADSL mode te zetten. Op de zyxelsupport.nl site wordt uitgelegd hoe je dat doet:
  1. (eenmalig) telnet toegang instellen
  2. tik op de command prompt
    Download broncode  Code
    telnet 192.168.1.254


  3. geef het commando
    Download broncode  Code
    wan adsl opencmd adsl2


  4. als dat geen verbetering geeft, probeer
    Download broncode  Code
    wan adsl opencmd gdmt


 
paultje
De snelheid met 1 laptop via draad is precies het zelfde als die van een draadloze verbinding
output van van de DSL Line Status is dan :
noise margin upstream: 28 db
output power downstream: 13 db
attenuation upstream: 28 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 23 34 45 55 54 44 44 33 33 20 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 28 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 50 db
tone 32- 63: 00 00 02 22 02 02 00 00 00 00 00 00 00 22 22 23
tone 64- 95: 04 45 55 55 44 34 44 44 44 44 44 44 42 34 44 43
tone 96-127: 43 30 33 33 22 22 22 22 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Ik heb de genoemde verandering via telnet doorgevoerd maar dit gaf geen verbeterde snelheid

Voor dat deze trage snelheid gekregen hebben we enkele dagen geen verbinding gehad en waarschijnlijk is toen de lijn ' geknepen' . Verbinding is sindsdien wel stabiel .

Heb je nog andere suggesties ??

Wederom bedank
 
EdP
Er zijn bijna geen tonen beschikbaar, dat kan komen doordat Telfort de lijn heeft geknepen, maar ook doordat de koperdraad van KPN niet in orde is. Misschien doe je er toch goed aan bij Telfort/KPN een lijnmeting aan te vragen. Als Telfort geknepen heeft, vraag ze dan ook dit ongedaan te maken en zorg er dan zelf voor dat je modem op bijv. GDMT of hooguit ADSL2 staat (zie boven).
 
paultje
Heel hartelijk bedankt voor al je hulp .
Ik ga deze week kontact opnemen met Telfort ( en KPN ) , wanneer er onwikkelingen zijn laat ik het
weten .

mvg
 
paultje
Ondertussen een antwoord van Telfort gekregen :

Uit onderzoek door onze technische dienst is gebleken dat de afstand tussen uw locatie en de KPN colocatie (wijkcentrale) te groot is waardoor deze ADSL verbinding niet stabiel is. Wij raden u daarom ook aan om de lijn op te heffen.

Op dit moment draait de lijn nog enigszins op 384 Kilobit downstream/128 Kilobit upstream, maar waarschijnlijk zal de lijn in de toekomst slechter worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet


Kennelijk zien zij geen mogelijkheid om de lijn te vebeteren .
Ik overweeg nu maar over te stappen naar de kabel , helaas loopt mijn abonnement nog tot 1 juni a.s.
Misschien met bovenstaande advies van de technische dienst lukt het me toch nog om er eerder van af te komen ?

Gr
 
EdP
Het lijkt me nogal overdreven, bij een dergelijke afstand moet je echt wel in staat zijn (en dat is ook al gebleken) een betere verbinding dan dit te krijgen. Iets harder aandringen.
 
Hans68
BBNED vertrouw ik ook niet helemaal , als ik de postcodecheck doe , dan zal ik tussen de 6 en 10 mb zitten , maar ik zit rond de 16 mb .
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl 20mb snelheid Amstelveen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Glasvezel / adsl Algemeen 1 06 september 2014, 15:30
Vaste nr via ADSL lijn doorschakelen lukt niet? Algemeen 1 21 februari 2014, 14:41
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:11:05
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv