obey-robots.txt
04 December 2016, 19:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

US Robotics 9108 achter basismodem Telfort

Pierre
Als betrekkelijke leek, en voordat ik verzand in oeverloos instellingengepruts: wil/kan iemand mij vertellen hoe de draadloze US Robotics 9108 router te installeren achter het standaard Zykell basismodem van Telfort?

Vriendelijk bedankt in ieder geval voor alle reacties.

the unknown
wat ik weet is dat de zyxel 2602R-D1a (standaard modem/router) ingesteld kan worden als bridge, maar dan zult u niet gebruik kunnen maken van VOIP.

op moment dat u 2 routers achter elkaar gaat plaatsen zal dit ook niet goed werken, vandaar mijn advies om hem op bridge te zetten.

Pierre
[Onnodige quote verwijderd]

Beste TS_Driver

Dit wordt al weer aardig hogere wiskunde voor mij. Ik heb vanaf morgen (maandag) internet en vast bellen van Telfort. Ik begrijp uit je antwoord dat:

...ik het telfort modem niet op 'Bridge' moet zetten omdat dan geen VOIP. In het tweede deel van je antwoord adviseer je echter wel om dat te doen.
Tegenstrijdig lijkt me.

Het liefst verander ik aan het telfort modem helemaal niets. Ik wil dus de US robotics router 'gwoon' met een kabeltje aan het Telfort modem hangen. Kan dat?
En welke instellingen moet ik dan in de US Robotics router invoeren om met meerdere pc's en laptops draadloos te kunnen internetten?

P.s. ik heb geen idee wat een 'bridge' is.
Gewijzigd door EdP op 21 december 2008, 13:05

the unknown
als je voip gebruikt in het natuurlijk niet handig om hem op Bridge Mode te zetten, ik ga het even voor je uitzoeken, misschien dat in de tussen tijd iemand anders met iets komt

EdP
In de tussentijd ga ik van onderstaande maar 's een Sticky maken, het is denk ik de nr. 1 gestelde vraag.

Met de US Robotics is het precies als met alle andere routers die je erop wilt aansluiten. Hoewel het Telfort modem tevens router is, zal ik voor het gemak je US Robotics "router" noemen. Uitgaande van de standaard instellingen van het modem is de naar mijn mening eenvoudigste oplossing:

Sluit eerst alleen een pc via een LAN port aan op de router en log in op de router
Geef de router een vast IP adres 192.168.1.1
Zet in de router de dhcp-server functie uit
Zet in de router de NAT- of Routing functie uit
Zet in de router de firewall functie uit
Sluit de router via een LAN port aan op het modem

Voor het geval dat nodig is, hier is de handleiding van je router: http://www.usr.co.../index.htm
Gewijzigd door EdP op 21 december 2008, 13:15

mesa57
@EdP : op het online forum kun je in de faq's mooie handleidingen voor het aansluiten van een 2e router vinden. Je moet alleen 'livebox' in 'zyxel' en het ip van '192.168.1.1' (livebox ip) veranderen in '192.168.1.254' (zyxel ip).

EdP
Te laat Wink
De sticky staat er al.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'US Robotics 9108 achter basismodem Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:40:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv