obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

DSL verbinding en internet vallen steeds uit!

Hans
Hallo,

Ik heb sinds kort internet van Telfort met een Zyxel multi PC modem erbij, type P-2602H-D1A.
Na wat probleempjes met inloggen en mail die werd geweigerd op mijn adres, liep het allemaal goed.

Maar ineens viel steeds de verbinding uit.
DSL en internet lampje gaan uit. DSL gaat weer knipperen, dan branden en daarna brandt het internetlampje ook weer.
Durf ik op pagina vernieuwen te drukken, of een nieuwe site te openen, gaan ze allebei weer uit! Overigens gebeurt het ook vaak zonder dat ik iets doe.
Wat bijzonder is, is dat dit bij Hetnet nooit gebeurde, en aan de bekabeling is niets veranderd.
Ook het feit dat het 's avonds laat nooit gebeurd is bijzonder.
Maar 's middags of in de vroege avond tot pakweg 22.00 uur,
is internetten of mailen echt niet leuk
Je zit te kijken op je modem of beide lampjes even stabiel zijn, en dan klik je gauw de gewenste actie aan, hopend dat het niet meteen uitvalt, wat trouwens vaak wel gebeurd!

Ik heb hierover gemaild en als reactie krijg ik dat het meestal de afstand naar het is/ra punt is, of een slechte bekabeling.

Logischerwijs lijken deze antwoorden mij niet juist.
Als de afstand of de bekabeling slecht zou zijn, dan gold dat ook voor mijn vorige verbinding met een SpeedTouch 546 bij Hetnet.

Bovendien zit ik nu al 2 uur op internet zonder probleem, maar wel laat 's nachts.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik ben er erg benieuwd naar!

Alvast bedankt, Hans

PS Ik ben niet zo'n techneut met PC's, dus graag in begrijpelijke taal!

Nog even twee toevoegingen: Ik heb het geprobeerd met en zonder antivirus en firewall, maar dat maakte niets uit!
Overigens gebruik ik ook nog steeds dezelfde laptop, met dezelfde instellingen als bij Hetnet, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Verder viel me vanmiddag op, als ik mail wilde ophalen, dat ik ineens een inlogscherm kreeg, en mijn code werd geweigerd, tenminste, het inlogscherm kwam gewoon opnieuw. Korte tijd later, zonder iets te wijzigen aan de vaste inloggegevens, werkte het weer wel!
Dit laatste lijkt me zeker aan de provider te liggen, en niet aan het modem of mijn instellingen!
Gewijzigd door Hans op 26 december 2007, 02:07
 
Puma
Het modem verliest telkens de verbinding met de centrale, vandaar dat die 2 lampen uit gaan en DSL na een tijdje gaat knipperen, dan is het modem zogenaamde aan het "intrainen".

Jouw verbinding is duidelijk instabiel en dit kan aan een defecte modem liggen of aan een defecte poort in de centrale. Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is.

Conclusie, Telfort bellen en klagen.
 
Hans
Puma schreef:
Het modem verliest telkens de verbinding met de centrale, vandaar dat die 2 lampen uit gaan en DSL na een tijdje gaat knipperen, dan is het modem zogenaamde aan het "intrainen".

Jouw verbinding is duidelijk instabiel en dit kan aan een defecte modem liggen of aan een defecte poort in de centrale. Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is.

Conclusie, Telfort bellen en klagen.


Bedankt voor je reactie.
Blijft bij mij de vraag open: Waarom gebeurd het 's middags en vroeg 's avonds vrijwel continue, terwijl ik er na 22.00 geen last meer van heb?
Vanmiddag kon ik net de mail ophalen en zag dat iemand een reply had geplaatst, maar inloggen op deze site lukte bv niet.
En nu loopt alles perfect!
Als het modem defect is, is dat altijd.
En geldt dat niet hetzelfde voor een defecte poort in de centrale???

Maar ik ga in ieder geval nog eens reageren naar Telfort, want dit werkt zo niet.
 
SimonV
Zie http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=37&thread_id=80
voor het voorkomen van retrains van het modem
 
Hans
SimonV schreef:
Zie http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=37&thread_id=80
voor het voorkomen van retrains van het modem


Bedankt voor je reactie, ik heb het nagekeken, ook op de site van Zyxel waarnaar verwezen wordt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit met telnet heb gewerkt, alleen een keer bij gestaan lang geleden.

Zo heb ik ook geen idee waar ik het commando, wan adsl driver dnmaxbits X, zou moeten ingeven.

Ik heb het volgende gevonden op mijn modem, maar het zegt mij weinig:
(Is dit trouwens verschillend overdag of 's nachts???)

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 38 db
tone 0- 31: 00 00 00 03 56 77 88 88 89 99 88 89 99 99 98 76
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db
tone 32- 63: 02 45 55 55 55 45 56 67 78 99 98 9b bb bb bc cc
tone 64- 95: bc ba bc cc cb cc cc cb 9a bc cc cb bb bb ca ab
tone 96-127: ab cc bb bc bb 99 ab 2b bb ba ab bb aa a9 95 85
tone 128-159: 77 87 78 88 98 89 79 78 88 76 67 06 77 77 55 76
tone 160-191: 65 76 72 76 75 63 52 44 55 55 55 55 35 45 36 66
tone 192-223: 66 56 55 44 04 44 31 21 44 30 41 55 54 55 55 55
tone 224-255: 54 55 44 04 42 04 44 00 22 00 00 32 20 20 00 01
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Verder kan ik de gesuggereerde opties om upstream en downstream margins te kiezen, niet vinden, maar volgens mij staan ze hier dus al gewoon bij.

Volgens mijn log heb ik de volgende firmware, maar hoe ik die (eventueel) zou moeten vernieuwen weet ik ook niet: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)

Ik vraag me trouwens af of ik zulk soort zaken zelf zou moeten regelen.
Tenslotte betaal ik voor een werkende internet verbinding, en voor het modem heb ik ook extra betaald.

Maar oke, misschien dat iemand de hierboven genoemde cijfers kan bekijken, of daar iets uit af te lezen valt.

Alvast weer bedankt, Hans
 
SimonV
Hans: jouw waarden voor
- noise margin upstream 5 dB
- noise margin downstream 4 dB
zijn ronduit slecht.
ZyXEL NL Support en andere websites melden dat alles beneden de 6 dB problematisch wordt en aanleiding geeft tot het feit dat het modem zich op slechte noise margin waardes telkens zich opnieuw gaat inregelen (zogenaamde retrains).
Dit heeft te maken met een combinatie lijnsnelheid, KPN bekabeling in de straat naar de wijkcentrale en bekabeling vanaf het KPN ISRA punt (waar de KPN telefoonkabel jou huis binnen komt) naar het modem (dit moet liefst niet te lang zijn, liever 2 - 3m dan 10-15 m).
Bij de problemen die jij hebt, waarbij het modem automatisch constateert aan de noise margins, dat de hoge lijnsnelheid niet te handhaven valt en wil gaan 'retrainen', kun je beter handmatig de lijnsnelheid lager zetten voor een betere kwaliteit op deze lagere snelheden.
Dit kan helaas niet via het modem grafisch interface (GUI), maar moet via Telnet.

Opmerking: ADSL-lite abonnementen van ca 2.5-4 Mbits/s zullen deze problemen minder snel hebben dan Telfort, dat tot 20 MBits/s gaat, vandaar dat meer Telfort gebruikers tegen dit probleem zullen aanlopen (afhankelijk ook van kwaliteit bekabeling, etc)

Je kunt het zelf proberen, of iemand zoeken die hier handig in is,
stappen ongeveer (ik heb Windows XP Engels):
1. Start/Accessories/Command Prompt
dit geeft het oudere DOS-achtige commando interface (DOS-box) in een 'zwart' scherm
2. telnet 192.168.1.254 (is het IP-adres van het ZyXEL modem)
(dit adres moet wel te bereiken zijn, zet bijv. je software Firewall uit)
Zie voor Telnet gebruik:
http://www.zyxelsupport.nl/z008.html
Let erop dat in het Telfort modem standaard de toegang via Telnet 'dicht' staat. Bovenstaande link omschrijft hoe je dit open zet.
3. Inloggen op het modem
4. Op de commando prompt intikken
wan adsl driver upmaxbits <waarde>
De <waarde> loopt van 0 tot 15. Begin een bij 10 en verhoog of verlaag dit in stappen, net zolang tot je een noise margin upstream van 7-8 dB hebt (ruim boven de 6 dB )
Dit meet je op dezelfde manier via de GUI, zoals je op dit forum gepost hebt.
5. Herhaal dit voor het stabiliseren van de downstream snelheid via
wan adsl driver dnmaxbits <waarde>
totdat je noise margin downstream hebt van 7-8 dB

Is eerlijk handwerk Smile, maar zou moeten lukken zoals een andere gebruiker al gemeld heeft. Ik zelf zit tot 1/2/2008 nog op XS4ALL en migreer dan pas. Zag de problematiek van 'klapperende ADSL lijnen' en heb een goede en stabiele ADSL verbinding nodig voor VPN naar mijn werk, vandaar mijn research.
Succes!
 
Hans
SimonV schreef:
Hans: jouw waarden voor
- noise margin upstream 5 dB
- noise margin downstream 4 dB
zijn ronduit slecht...


Hoi Simon,

Heel erg bedankt voor je uitvoerige uitleg.
Het klinkt erg duidelijk door je stap voor stap beschrijving.

Ik zal me er binnenkort eens aan wagen!

Hans
 
BitKid
Puma schreef:
Het modem verliest telkens de verbinding met de centrale, vandaar dat die 2 lampen uit gaan en DSL na een tijdje gaat knipperen, dan is het modem zogenaamde aan het "intrainen".

Jouw verbinding is duidelijk instabiel en dit kan aan een defecte modem liggen of aan een defecte poort in de centrale. Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is.

Conclusie, Telfort bellen en klagen.


Ik heb precies dezelfde klachten. Maar wel goede noise-waarden (12/9).
Heb ook al 4 keer geklaagd (nog duurder dan iTunes om zo de halve top40 te beluisteren) maar nog steeds geen oplossing.

Klagen helpt ook niet dus. De 1e lijns helpdesk kan dit soort zaken niet oplossen en de 2e lijns is al even onderbezet door het "grote succes van Telfort".

Sad
 
Rene

Hoi,

Ik heb ook continue problemen mijn huidige waarde is:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ef ff ff ff ff ff fe dd ca 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db
tone 32- 63: 33 67 89 99 aa bb bb cc cd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bc
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb ab ba aa aa aa bb ab ab bb bb bb b2
tone 192-223: bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 49 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 288-319: 88 88 88 77 77 77 88 88 78 78 88 77 88 77 77 78
tone 320-351: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 352-383: 88 88 89 88 88 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 384-415: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 67
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 448-479: 77 76 66 66 66 66 66 66 66 56 66 66 66 55 66 65
tone 480-511: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 55 44 32


Heb de helpdesk gemeld ze zouden ernaar kijken alleen nog steeds nix.

Ik heb mijn verbinding nog niet eens echt gebruikt wel eens iets gedownload maar ik gebruik nu alleen live messenger en na 10 minuten is de modem verbinding gewoon weg.
Ik dacht eerst dat het aan de messenger lag bij web messenger is dat ook. Ik heb een ping lopen naar een willekeurige website en zie dan dat die +/- 23 pings mist alvorens de verbinding weer terug is. Het valt me op dat de modem crashed als de andere kant typt. Dus de downstream lijkt me het probleem iemand nog een tip ????


Model Number: P-2602H-D1A
MAC Address:
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address:
- IP Subnet Mask: 255.255.254.0
- Default Gateway: 82.168.59.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable


DSL Up 15853 kbps / 1162 kbps


Elke hulp is welkom ik had hiervoor altijd 2mb bij XS4all nooit problemen nu alleen maar. Zelfs met mijn speedtouch 716 valt de verbinding weg. Ik gebruik ook de splitter al niet meer.
 
Shadow
Uit onderstaande blijkt duidelijk dat de noismargin downstream behoorlijk kan varieren. Vooral op momenten dat het waarschijnlijk behoorlijk druk is op het internet. Als hij op 0 db. komt valt de verbinding weg en zal het modem opnieuw intrainen. Ik heb hem van 12 db. naar 0 db. zien gaan. Meestal komt hij dan met een lagere snelheid terug, tenzij de omstandigheden gunstiger zijn geworden. Een mailtje naar Telfort leverde als antwoord op dat er event. iets aan m'n bedrading in huis niet goed was. Als dat wel in orde is moet ik de helpdesk maar bellen. Op dit moment ben ik nog doende in huis e.e.a. te vernieuwen.

21:40 uur.
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ee ef ee ff fe ff ef ee dd cb 96
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 33 db

21:43 uur.
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ee ef ee ff fe fe ef ee ed cb 96
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 33 db
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL verbinding en internet vallen steeds uit!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:08:19
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv