obey-robots.txt
04 December 2016, 19:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

modem (telfort) en router (Linksys) communiceren slecht

PWDizz
Hallo,

Kan iemand mij helpen?
Ik sinds kort een Telfort abonnement voor internet en bellen. Ik heb daarbij een Telfort standaard modem: Zyxel Telfort modem type 2602R-D1A

Ik heb daarachter een route van Linksys type WRT45GL. Daaraan gekoppeld via draar is een pc en een Playstation 3 en via draadloze verbinding een laptop.

Nu valt de internetverbinding telkens weg en kan ik dit telkens oplossen door naar de router te gaan en dan bij status eerst "DHCP release" en dan "DHCP renew" te doen. Ik had het probleem opgelost door de modem op 'bridge' te zetten, maar dan doet de telefoon het niet meer.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen.?

alvast dank

Pieter

PJWLignon
Wat zijn de instellingen van de Linksys? Aangezien de ZyXEL al een DHCPfunctie heeft moet de Linksys dat niet over doen, dus als een brug/hub werken: je moet geen twee DHCP machines achter elkaar hebben.

Het ip dat je intern krijgt moet van de ZyXEL komen en ongewijzigd worden doorgegeven via de Linksys.
Gewijzigd door PJWLignon op 08 december 2008, 20:38

Timmes
Op dit moment wordt je internet 2x gedeeld (NAT), 1x door je modem en 1x door je linksys, dat is vragen om problemen. Omdat je de NAT van het modem idd niet uit kunt zetten omdat je dan je telefonie verliest kun je beter je linksys in bridge mode zetten als 'ie dat ondersteunt. Wanneer je er DD-WRT in zet (waar de WRT54GL eigenlijk voor bedoeld is) is dat geen probleem.

PWDizz
Ik heb de router nu ingesteld op een vast IP en hij doet het nu beter. Echter ik moet nog steeds bij het opstarten eerst alleen maar even naar mijn router en dan pas doet het internet het.
Hoe kan dat?

JanE_NL
1. Verbind de Linksys middels een van de 4 lanpoorten met de Zyxel.
2. Schakel op de linksys dhcp uit
3. Geef de linksys een vast ip-adres 192.168.1.20

Voila en dan moet het goed werken

PJWLignon
Nog wat: let er op dat het vaste ip adres dat je toekent niet in de ip range zit die door de ZyXEL DHCP wordt uitgegeven.

epschol
Er is niets op tegen om zowel Zyxel als linksys in DHCP te zetten, maar de Zyxel geeft een adres uit in de range 192.168.0.0/24 en dat vindt Linksys niet leuk, die kan niet tegen dat segment, dat gebruikt hij al intern net zoals de Thomson modems/routers zowel 192.168.1.0 en 10.0.0.0 gebruiken. Je MOET een ander segment adres hebben in de Zyxel dan 192.168.0.x, stel hem bijvoorbeeld in op 192.168.10.0 en de DHCP ook in die range. De linksys heeft standaard een LAN adres in de range 192.168.1.0 en dat is goed als je eenmaal het segment adres van de Zyxel hebt aangepast. Je PC zal een IP adres van de Linksys krijgen en als de linksys maar in wan-dhcp client staat is het goed.

Waarom gebruik je eigenlijk een Linksys router? Je kan beter een gewone goede switch achter de Zyxel hangen. De Linksys draadloze routers hebben bovendien een beroerde NAT doorvoersnelheid. Zelfs de gigabit modellen halen nauwelijks 13 Mbit/s.

EdP
Huh?? Een router die op 2 netwerksegmenten tegelijk opereert?
Dat lijkt me wel echt bijzonder. Kun je dat eens nader uitdiepen? Als je er maar voor zorgt dat de basisregels gehandhaafd worden, dan kun je doen wat je wilt. Dat houdt o.a. in ten hooste 1 dhcp server per segment en ten hoogste 1 NAT router per segment.

Pierre
epschol schreef:

Waarom gebruik je eigenlijk een Linksys router? Je kan beter een gewone goede switch achter de Zyxel hangen. De Linksys draadloze routers hebben bovendien een beroerde NAT doorvoersnelheid. Zelfs de gigabit modellen halen nauwelijks 13 Mbit/s.

Beste Epschol,

Heb je een voorbeeld van een goede switch die ik zou kunnen gebruiken?

borrel
Telfort Zyxel modem in combinatie met een Linksys wrt54g
Beiden hebben een ingebouwde DCHP server,als je deze achter elkaar zet heb kans op conflicten.
inloggen op router, kom je er niet meer in dan kun je de router resetten d.m.v. een papaerclip en de reset knop achter op de router daarna werkt 192.168.1.1 weer. User : admin password : admin
Wanneer je bent ingelogd moet je aantal dingen doen..
DHCP server uitschakelen in router (Modem neemt dan DHCP functie over) Het kan zijn dat je het lokale IP adres moet wijzigen in b.v. 192.168.2.1 zodat je geen LAN is gelijk aan WAN conflict krijgt . Dus om nu aan te loggen op het modem moet je het voorgaande IP nummer gebruiken. Het kan zijn dat je op je pc het subnetmask in moet stellen op 255.255.0.0
Als je draadloze internet niet functioneert moet je het lokale IP adres wijzigen in 10.0.0.1
LET OP dat je daarna het modem niet meer kan bereiken en dat je dus de draadloze beveiliging instellingen eerst maakt voordat je het lokale IP wijzigt in 10.0.0.1
Stop de kabel van het modem in 1 van de (LAN)ethernet poorten van de router, niet in de (WAN) internet poort.
Haal de router even van de stroom en als het goed is werkt de router nu als een switch.
Als dit werkt/niet werkt voor iemand laat dan even een bericht achter zodat er feedback is voor andere
Gewijzigd door borrel op 30 december 2008, 12:33

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem (telfort) en router (Linksys) communiceren slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:39:18
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv