obey-robots.txt
07 December 2016, 13:26
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Als Telfort de (algemene) voorwaarden wijzgigt, meld dan hier verbeteringen en verslechteringen.
 Onderwerp afdrukken

Eindelijk makkelijk overstappen van providers in 2009

SimOnly
news_image_1982
4 Dec. '08 De Nederlandse internetproviders vergemakkelijken het overstappen naar een andere provider. Dat moet ervoor zorgen dat een consument vanaf januari maximaal een dag zonder signaal zit.

Consumenten kunnen hun oude abonnement laten opzeggen door hun nieuwe provider. Het oude contract loopt in de meeste gevallen dan nog een maand door. Daarna moet in 95 procent van de gevallen de overstap binnen een dag geregeld zijn.

De afspraken zijn gemaakt door alle grote ISP's op DSL en kabel. Alleen enkele kleine spelers doen (nog) niet mee. Er is een co÷rdinerende rol gespeeld door Stichting Coin. Alle grote providers zijn lid van deze stichting, die onder meer ook de gegevens van nummerportabiliteit bijhoudt.

Een lange wens van COAX NL gaat in vervulling met deze nieuwe overstapregeling.
Bron : Telecompaper nieuws
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Consumenten kunnen hun oude abonnement laten opzeggen door hun nieuwe provider.

Kijk DAT vindt ik nu wel gemakkelijk.
Dat maximaal 1 dag zonder signaal was tot nu toe ook al mogelijk. Kwestie van een goede samenwerking.

Alleen jammer dat alles de laatste tijd zo duur wordt bij de providers. De kosten bij Online en Telfort zijn behoorlijk gestegen het afgelopen jaar.

Greetings, Richard.

EdP
Wat is er nou zo nieuw aan dat laten opzeggen?
Vorig jaar heb ik zelf ruim op tijd mijn verbinding opgezegd en dit is een maand later pas daadwerkelijk in werking getreden. Waarom, vroeg ik ze? Nou, omdat Telfort de verbinding "te laat" had opgezegd .... Frown
Wat hebben jullie nou met Telfort te maken, vroeg ik ze. ...Euhhhhmmmm..... nou ehmm ... eh .... anders had u wel eens een dag zonder internet kunnen zitten (pffffff). Sjonge.

Richard
Nou het nieuwe er aan is dat het kan.
Het kon namelijk eerst niet, ik weet nog goed dat in de opzeg voorbeeldbrief van Telfort in maart dit jaar uitdrukkelijk werd geschreven dat je zelf moest zorgen voor de opzegging bij je huidige provider.

Dus het is best wel nieuw dat je provider het nu voor je kan doen.

Het spreekt voor zich dat dit dan wel tijdig dient te gebeuren etc. Maar dat is met alles het geval. Als je zelf op zegt en ze geven te laat door dat je aangesloten moet worden ben je even ver.

Dus als er iets vergeleken moet worden moet men wel bij de vergelijking er van uit gaan dat alles naar behoren werkt anders kun je ook geen vergelijkingen trekken.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eindelijk makkelijk overstappen van providers in 2009', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Heeft overstappen zin? Snelheid 9 21 november 2011, 10:51
Storing internet en bellen sinds 25-12-2009 Storing 13 30 december 2009, 11:40
08-10-2009 geen internet meer Storing 5 08 oktober 2009, 21:08
18-03-2009 Verstoring internet en vast bellen voor ongeveer 2000 klanten Storing 3 18 maart 2009, 23:29
opgezegd per 10-03-2009 Algemeen 5 30 januari 2009, 01:30
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:27:58
| hilka8501:31:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv