obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

aansluiten op lasdop?

kluk-kluk
Ik krijg 28 januari telfort internet +vastbellen.
Weet iemand hoe ik het modem kan aansluiten op een oude ptt aansluiting?
Ik bel nu via @home dus heb geen kpn abonement.
Maar heb dat voor 2 jr terug wel gehad.
Ik heb dus wel een aansluiting in mijn huis voor telefonie.
Maar ik lees op het internet ook dat je het modem rechtstreeks op het isra kan aansluiten.
ik heb zo,n 1 met een lasdop.
Heeeft iemand daar al ervaring mee?
Zoja graag een berichtje.
vrg kluk-klukGrin

PS de kleuren van mijn aansluiting zijn,rood blauw,wit en oranje
Gewijzigd door kluk-kluk op 24 december 2007, 19:38

ton2e
kluk-kluk schreef:
Maar ik lees op het internet ook dat je het modem rechtstreeks op het isra kan aansluiten.
vrg kluk-klukGrin

Je kunt het inderdaad rechtstreeks op de lasdop aansluiten maar te betwijfelen valt of KPN daar gelukkig mee is.

Beter is om e.e.a. aan te sluiten of op de doos (AKA officieel ISRA punt) waarop je huidige telefoon in de meterkast zit aangesloten of (als het verlengde van die lasdoos weer je muur ingaat als telefoonkabel) laatstgenoemde kabel doorknippen, uitzoeken welke van de 2 aderparen het juiste is en daar het modem op aan te sluiten.

Puma
KPN monteur komt niets voor niets langs!

Deze beste man zorgt ervoor dat de juiste aderparen aangesloten zijn en dat die vervolgens ook weer op de interne bekabeling worden aangesloten.

Je hoeft alleen maar de eerste beste stopcontact op te zoeken en daar je varkenssnuit erin te steken.

Zelf niet aan lasdop komen! Dat is eigendom KPN en sommige monteurs kunnen daar een boete voor uitschrijven!
Gewijzigd door Puma op 24 december 2007, 22:00

kluk-kluk
ton2e schreef:
kluk-kluk schreef:
vrg kluk-klukGrin

Je kunt het inderdaad rechtstreeks op de lasdop aansluiten maar te betwijfelen valt of KPN daar gelukkig mee is.

Beter is om e.e.a. aan te sluiten of op de doos (AKA officieel ISRA punt) waarop je huidige telefoon in de meterkast zit aangesloten of (als het verlengde van die lasdoos weer je muur ingaat als telefoonkabel) laatstgenoemde kabel doorknippen, uitzoeken welke van de 2 aderparen het juiste is en daar het modem op aan te sluiten.

Dus op de kabel die uit de las komt kan ik gewoon een telefoonstekker vastmaken en die in het modem drukken?
Ik bedoel zo,n stekker die je ook in je telefoon plugt normaal.
Gewoon de 2 kabeltje,s waar de verbinding op staat ,in zo,n stekkertje vastknippen?
En dan moet het goed wezen, en ben ik geen splitter nodig?

ton2e
kluk-kluk schreef:
Dus op de kabel die uit de las komt kan ik gewoon een telefoonstekker vastmaken en die in het modem drukken?
Ik bedoel zo,n stekker die je ook in je telefoon plugt normaal.
Gewoon de 2 kabeltje,s waar de verbinding op staat ,in zo,n stekkertje vastknippen?

Ja, alle recent (=laatste 50 jaar) gebouwde huizen hebben een officieel punt in de meterkast waarop je jouw spullen mag/moet aansluiten. Kijk dus even zorgvuldig of je het toch jezelf niet onnodig moeilijk maakt.

Let er wel op dat het modem een RJ45 stekker verwacht. Wat je het beste kunt doen een RJ45 stekkerdoos kopen welk je verbindt met de 2 X 2 aderparen die in die kabel zitten. Wat bij wel paar hoort kun je makkelijk zien want de draden zijn getwist (2 om elkaar).

Die stekkerdoos heeft als 2 RJ45 uitgangen, je zult dus proefondervindelijk moeten vaststellen waarop het signaal zit.

En dan moet het goed wezen, en ben ik geen splitter nodig?

Als je alleen nog telefonie van telfort gebruikt dan is er geen splitter nodig anders moet je die wel er tussen hangen. Overigens kun je de bedrading ook aan de meegeleverde splitter hangen want die heeft naast RJ45 ook een schroefbare ingang. (ook dan uitzoeken welke set signaal heeft)

joszi1975
ik ben nu al drie dagen bezig met het installeren van Telfort Internet. Ik krijg geen signaal. Al 3 keer meer dan 10 min. met Telfort aan de lijn gehangen en die gaan nu een onderzoek instellen. Gevolg: ik zit vanaf morgen zonder internet.
Misschien dat iemand mij via dit forum kan helpen. Hopelijk doe ik iets fout en kan dat recht gezet worden.

Here we go.

Ik ben begonnen met het doorknippen van de kabel die uit de lasdop komt. Daar heb ik de rode en de blauw draad aangesloten op het door Telfort meegeleverde kast. Maar dus geen signaal.
016

Via het meegeleverde DSL kabeltje (4 kleuren) loopt het geheel weer naar de modem.
019

Nu ben ik alle mogelijke kleuren aan het combineren om te kijken of ik zo een signaal te krijgen.

Wie weet wat er hier niet goed gaat. Als ik meer info moet posten hoor ik het uiteraard graag. Ik stel alle hulp zeer op prijs en alvast bedankt.

Groet, Joszi

Richard
De kleuren zijn ofwel rood en blauw, ofwel bruin en geel of als geel niet aanwezig is dan is het een witte draad en wordt het dus bruin en wit.
Heb je er alleen adsl op of ook nog een telefonie abo van KPN? Als je er een KPN abo zoals belbudget ook nog op hebt, kun je meten op welke van de aderparen er spanning staat.
Gewijzigd door Richard op 29 februari 2008, 18:06

joszi1975
Hoi Richard, bedankt voor je reactie. Ik heb er geen abo op van KPN. Dus alleen Telfort i-net aangevraagd. Ik heb de volgende draadjes:
-rood
-blauw
-wit
-oranje
In het kastje van Telfort kan ik ze aansluiten op:
-rood
-groen (of blauw, moeilijk te zien)
deze zitten bovenaan
of
-zwart
-geel
deze zitten onderaan.

Is het dan mogelijk om te meten of er spanning op zit als ik alleen een abo van Telfort internet heb? Zo ja, hoe doe ik dat?

Nogmaals bedankt

piet
Je kan het gewoon aansluiten met de rode en blauwe en dan moet hij het doen .
Ik heb hetzelfde kastje en isra punt als jij.
Ook de rode en blauwe aangesloten en binnen 2 minuten werkte alles incl de telefonie.
Het staat ook in de beschrijving dat op de rode en blauwe het signaal staat.
veel succes

joszi1975
Ik heb het zo geprobeerd maar krijg geen signaal helaas. Volgens het boekje zegmaar.
Hoe kan ik kijken of er een signaal opzit?

Ik probeer het dadelijk nog een keer en anders vrees ik dat ik moet wachten tot de monteur komt ofzo. En dat gaat helaas 2 weken duren.

Bedankt!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten op lasdop?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
St546 van xs4all aansluiten op telfort Algemeen 5 30 november 2011, 16:08
Prestige 2602H-61 + sitecom router aansluiten Eigen netwerk achter het Telfort modem 14 21 augustus 2010, 13:49
Zyxel P2602 R aansluiten op linksys wrt610n Eigen netwerk achter het Telfort modem 12 08 juni 2010, 13:23
Fax aansluiten op Tel2 Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 15 11 februari 2010, 12:55
Probleem bij aansluiten d.box op speedtouch 706WL Storing 2 10 februari 2010, 19:46
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv