obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

NETGEAR wireless wgr614v6

Tim1981
Ik heb sindskort de overstap gemaakt van @Home KABEL naar Telfort ADSL.
Het aansluiten heeft verder geen problemen gegeven.
Ik heb de basismodem van ZyXEL. Hieraan wil ik de NETGEAR wireless router aan hangen (deze had ik eerder bij het @Home pakket ontvangen).
Het probleem is nu dat ik niet in kan loggen op de NETGEAR router om zo de nodige wijzigingen te maken. Dit komt waarschijnlijk doordat er op deze router nog software van @Home opstaat.

Kan iemand mij hiermee helpen (hoe in te loggen op deze router) om er zo toch gebruik te kunnen maken?

mesa57
Je moet het IP adres van de NETGEAR weten om aan te kunnen loggen (en ook user / paswoord neem ik aan).
Daarnaast moet je de netgear even direct met je pc verrbinden waarbij de netwerkkaart TCP/IP protocol het beste op 'ip adres automatisch verkrijgen' moet staan.

Met het commando start / uitvoeren
cmd /k ipconfig /all
kun je achterhalen wel ip adres je hebt gekregen.
Bij gateway staat dan het ip adres van je router.

Tim1981
Heb ik ook al geprobeerd maar krijg m niet aan de praat.

mesa57
Heb je de kabel tussen de pc en de netgear in de LAN aansluiting van de NETGEAR gedaan ?
Zo ja, en het werkt nog niet, probeer eens een harde reset van de netgear'.
Als je dan nog niet met een directe lan aansluiting er in komt, gooi hem dan maar in de vuilnisbak.

Tim1981
Welke router zou je me kunnen adviseren om te kopen?

Ik ben op zoek naar een soort zelfde. Wireless met netwerk adapter.

mesa57
De linksys wrt54gl vind ik een erg leuke.
Is ook niet zo duur.
Je kunt ook overwegen om naar een wireless-N netwerk over te gaan voor hogere snelheid en groter bereik, maar die routers zijn duurder en je moet je wireless kaarten in de pc's ook vervangen.

EdP
Nergens voor nodig om nu een nieuwe router te gaan kopen. Je hoeft de huidige alleen maar de juiste instellingen te geven. Netgear is sowieso een prima router.

Haal de kabel tussen Netgear en ZyXEL los. Maak nu verbinding met de Netgear (sluit LAN kabel aan). Als het goed is, krijgt je pc een IP adres en krijg je verbinding. Ga nu naar de webinterface van de Netgear, het adres is de Default Gateway van je netwerkkaart (zie Eigenschappen), hoogstwaarschijnlijk 192.168.1.1.

Log nu in op de Netgear en stel de volgende zaken in:
- DHCP server: No
- Disable SPI firewall: Yes
- LAN IP address: 192.168.1.1

Daarna sluit je de Netgear via 1 van de LAN poorten aan op het modem. Als het goed is werkt nu je verbinding. Edit: modelnummer staat in de titel.
Gewijzigd door EdP op 25 november 2008, 20:20

mesa57
Had hij al geprobeerd zei hij. Maar goed, nog een keer proberen kan geen kwaad. Ik zou trouwens eerst eens een harde reset (naar fabrieks instellingen) Doen.
@EdP : weet jij hoe dat moet bij die netgear ?

EdP
Nee, ik heb 'm toch echt een andere taak gegeven.

Reset: druk de Reset knop in totdat er lampjes gaan knipperen (ca. 10 seconden) en laat 'm dan pas los.

Mocht het trouwens nodig zijn: je kunt de Netgear ook in Bridge mode zetten (en via de WAN poort aansluiten). Dat is een beetje een ongedocumenteerde feature. Stel dat het adres van de Netgear 192.168.1.1 is, ga dan met je browser naar http://192.168.1....e=mode.htm. Let op: dit werkt ook wanneer de router al in Bridge mode staat (om 'm weer in Router mode te zetten).
Gewijzigd door EdP op 25 november 2008, 20:43

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NETGEAR wireless wgr614v6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wireless bridge zyxel 2812 Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 2 20 september 2012, 22:13
Sweex Annex A/B wireless modem/rout: geen internet Hardware instellingen 7 12 juli 2011, 11:19
Zyxel P-2602HW-D3A en Sweex 300N wireless Bridgen? Eigen netwerk achter het Telfort modem 5 24 juli 2010, 16:03
D-Link (Wireless) N Gigabit Router DIR-655 Algemeen 5 09 juni 2010, 23:06
Netgear voor Routing, ZyXEL voor SIP? Telfort met eigen modem/router 7 21 mei 2010, 15:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:38
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv