obey-robots.txt
03 December 2016, 22:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding Zyxel en Asus

MarkieMarkMark
Hallo,

Ik ben in het bezit van het volgende een ZyXEL Prestige 2602H-61 en een ASUS WL530g router. Nu wens ik gebruik te maken van Port forwarding voor Utorrent. Maar helaas wat ik ook probeer of doe het downloaden verloopt super traag.

Wat ik heb kunnen terug vinden op het internet is dat ik in de ZyXel bij NAT het externe ip adres van de Asus moet opgeven + de gewenste poort en binnen de asus dan weer het ip adres van desbetreffende pc + poort! Helaas dus zonder resultaat!

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Mark

EdP
Kijk op www.portforward.com en volg de instructies voor jouw type modem nauwgezet en je zult zien dan het werkt. Denk er wel aan dat voor elke portforward er ook een overeenkomstige firewall rule moet zijn, of je moet de firewall in het modem uit zetten voor het testen. Eventuele personal firewalls moet je ook zo instellen dat ze verbindingen doorlaten naar wat je ingesteld hebt.

MarkieMarkMark
Ik heb alles al gevolgd (voor mijn gevoel)bij portforwarding.com vwb de asus en de zyxel, maar helaas. Ook heb ik je tips uitgevoerd en de firewall op de zyxel uitgezet, maar wederom helaas. Ook andere denkbare firewalls heb ik tijdelijk uitgezet voor zover ik weet!

Wat ik daar ook lees is dat ik het externe ip adres van de asus in de NAT setting van de Zyxcel moet zetten. Volgens mij heb ik dat ook gedaan. Het externe ip adres van de Asus is toch het ip adres waarmee ik de asus oproep via een browser, toch?

MarkieMarkMark voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

MarkieMarkMark
Plus het plaatje van de asus!

MarkieMarkMark voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

EdP
Dubbel NAT, gaat niet werken. Disable NAT in een van beide en volgens mij moet je ook die rule #1 in de ZyXEL weggooien, die gooit -denk ik- namelijk alle poorten naar de default gateway (naar buiten dus).

MarkieMarkMark
Helaas, nog steeds niet. Ik heb de NAT in mijn Asus uitgezet. Gebruik ik wel het juiste ip adres in de Zyxel? Is 192.168.1.1 wel mijn externe ip adres van de asus (zie plaatje van de Asus)? Ik heb wederom alle firewalls uitgezet. Ik doe iets fout, maar wat.............
Gewijzigd door MarkieMarkMark op 14 november 2008, 19:46

EdP
Nu dat je nog maar 1 NAT device hebt kun je het IP adres in de NAT tabel vervangen door wat je eerder ingesteld had in de Asus, namelijk 192.168.1.33. Je moet namelijk wel ervoor zorgen dat dat (Utor1) verkeer op het juiste adres aankomt. Het IP adres van de Asus klopt inderdaad, maar die moet je nergens meer in de NAT instellingen tegenkomen.

MarkieMarkMark
Je bent mijn held!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het werkt, heb wel de firewall op de router moeten disabelen, maar daar kom ik hopelijk wel uit!!!!!!!!!

Bedankt! Super en had ik al gezegd bedankt?Grin

EdP
Mooi dat het werkt (je komt er altijd een keer uit) Smile.
Die firewall krijg je ook wel weer aan als je dat wilt, maar je moet dan wel voor elke portforward een overeenkomstige WAN>LAN firewall rule instellen die het verkeer doorlaat.

Je kunt het je zó voorstellen: NAT is een wegwijzer en de firewall is een politieagent. NAT zegt: Amsterdam is hier rechtsaf, politieagent zegt: weg afgesloten, u mag hier niet rechtsaf.

MarkieMarkMark
Inderdaad ook dat heb ik werkend gekregen! Thanks en wie weet op naar de volgende uitdaging!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding Zyxel en Asus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Asus televisie <=> Telfort afstandbediening. Gebruikers ervaringen 7 30 maart 2016, 22:16
vdsl2 met asus dsl-n66u Telfort met eigen modem/router 5 21 oktober 2015, 12:32
Port Forwarding???? Hardware instellingen 18 17 oktober 2013, 13:38
Instellen van port in nw modem Eperium Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:38
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:51:04
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv