obey-robots.txt
03 December 2016, 22:47
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wijziging Algemene Voorwaarden

Dennis156
wat is er gewijzigd ??? kan ik mn abbo opzeggen?? das ook weer zo'n wazig mailtje met een wazige link .

EdP
Nee, alle wijzigingen zijn in je voordeel, dus je kunt niet tussentijds opzeggen wegens aanpassing van de algemene voorwaarden. Het heeft vooral betrekking op Tiscali (en andere) abonnees, hun contract wordt niet meer automatisch verlengd met een jaar en kunnen voortaan net als Telfort klanten na de minimale contractduur per maand opzeggen.

Richard
Klopt dat EDP?
Als ik die nieuwe wetgeving namelijk begrepen heb mag er namelijk geen minimale contractduur van een jaar meer gebruikt worden voor internet aansluitingen.

kan ik mn abbo opzeggen??

Ja dus, met een opzegtermijn van 1 maand. Want ook jij valt nu onder de nieuwe AV en daar moet zowel jij alsook Telfort zich aan houden.
Dat wil dus zeggen dat je vanaf 1 december of anders hooguit 1 januari kunt opzeggen als je je aan die maand opzegtermijn houdt.

Maar nogmaals... dan moeten we wel zeker weten dat mijn interpretatie van de nieuwe wetgeving inderdaad correct is en ik heb hem nog niet helemaal gelezen.
Greetings, Richard.

PJWLignon
Tip: wacht even totdat je de nieuwe voorwaarden hebt gelezen en begrijpt wat er veranderd is.

Het is me nog niet helemaal duidelijk of de opzegtermijn van een maand ook "per direct" geldt voor bestaande contracten, en of er sprake is van extra kosten e.d..

Dennis156
sens
Gewijzigd door Dennis156 op 26 december 2008, 23:52

EdP
OK, het zit -volgens mij- zo. Minimale contractduur is en blijft wettelijk geldig. N die termijn (12 maanden) krijg je het recht met in acht neming van 1 maand op te zeggen. Jaarlijkse verlengingen komen te vervallen.

Je kunt dan -volgens mij- per 1 december opzeggen, 1 maand opzegtermijn betekent dan dat je per 1 januari een andere provider kunt hebben.

Dennis156
sensuur
Gewijzigd door Dennis156 op 26 december 2008, 23:52

jiskefet
MrDiamond schreef:
Beste,

Opzegtermijn abonnement
Algemeen
Klanten kunnen alleen opzeggen per einde contract, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. (De contracttermijn is in de meeste gevallen 1 jaar, maar soms 2 jaar.)

Oud-Tiscali- en oud-12move-klanten worden stilzwijgend verlengd aan het einde van de contracttermijn. Dit verandert vanaf 1 december as. Zij kunnen voortaan, na de minimum contracttermijn, maandelijks opzeggen. Voor de rest van de klanten geldt nu al: als een klant niet meer binnen de contracttermijn zit, kan hij/zij opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Klanten kunnen dus NIET per direct opzeggen.

Meer informatie over de veranderingen van de algemene voorwaarden per 1 december worden pas in een latere stadium bekend gemaakt.

Dit wil ik wel even bestrijden.
Volgens de Wet is het mogelijk om je contract te beeindigen bij wijzigingen in de algemene voorwaarden. Deze wijziging dient minimaal 4 weken voor de datum van effectuering (hier dus: vier weken vr 01 december 2008) aan de abonnementhouders te worden gecommuniceerd en men dient aan te geven wat de feitelijke wijziging inhoudt.
Deze 4 weken is ervoor om de abonnee de tijd te geven te kunnen bepalen of deze wijziging voor hem gunstig of ongunstig uitpakt. Het is de abonee die dit bepaalt en niet de aanbieder.

Telfort kondigt per mail een wijziging aan op 12 november, die ingaat op 01 december en dus heeft de abonnee niet de Wettelijk vereiste 4 weken bedenktijd.

Sterker nog, als je nu belt met Telfort om je abonnement op te zeggen en je geeft aan dat de wijziging van de Voorwaarden de reden is, dan ontkent men (lees: is men niet op de hoogte van hft feit) dat de Voorwaarden gewijzigd worden.

Op grond van deze regel voldoet Telfort niet aan de Wet en kan een contract worden ontbonden
Gewijzigd door jiskefet op 18 november 2008, 13:27

jiskefet
Beste MrDiamond,

Waar ik een punt van wil maken is:

1. Er komt wel degelijk een wijziging van de AV
2. Als je vandaag met de helpdesk belt (Heb ik nt gedaan) weet men niet van een wijziging
3. Als de helpdesk vervolgens na enig aandringen navraag doet, komen ze met onwaarschijnlijke verhaal dat de AV alleen wijzigt voor nieuwe abonne's
4. Een wijziging in de voorwaarden dient volgens de Wet VIER WEKEN vr het ingaan van de wijziging aan de abonee te worden medegeleeld teneinde de abonee de tijd en de gelegenheid te geven zich akkoord of niet akkoord te verklaren.

Met name onder punt 3. en 4. komen zaken voor die niet juist zijn.
3. Algemene voorwaarden wijzigen per 01 december. Dat geldt dan voor iedereen, en niet voor een bepaalde groep mensen. Voorwaarden zijn Algemeen (voor iedereen) of Specifiek of aanvullend (voor een nader omschreven groep gebruikers).
4. Abonee's hebben een mail gehad op 12 november met de mededeling dat de voorwaarden per 1 december wijzigen, zonder dat is aangegeven wat deze wijziging inhoudt. De inhoudelijke wijziging is afgelopen zondag, 15 november op de Telfort site gezet. De tussenliggende tijd (15 dagen) is volgens de Wet te kort. De Wet schrijft voor dat er minstens 28 dagen tussen moeten zitten. Dat geeft volgens de Wet dan weer mogelijkheden om onder je contract uit te komen.
Je verklaart dat je onvoldoende tijd hebt gehad je van de inhoud van de wijziging op de hoogte te stellen en per ingangsdatum van de nieuwe voorwaarden kun je wettelijk gezien van je contract af. Voorwaarde is wel dat je opzegt vr het ingaan van de nieuwe voorwaarden.

EdP
EdP schreef:
Nee, alle wijzigingen zijn in je voordeel, dus je kunt niet tussentijds opzeggen wegens aanpassing van de algemene voorwaarden. ...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wijziging Algemene Voorwaarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nieuwe voorwaarden onvindbaar! Algemeen 1 30 juli 2011, 11:54
wat is er veranderd in de nieuwe voorwaarden van 1-12-2008? Telfort wijzigingen in de voorwaarden 3 02 maart 2009, 20:01
Algemene informatie (Migratie, Remigratie, Nieuwe aanleg en Kaalkoperlijn) Algemeen 4 27 januari 2008, 15:21
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:47:04
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv