obey-robots.txt
04 December 2016, 19:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

probleem met draadloze snelheid

unwanted
beste mede forumers

sinds vandaag heb ik mijn telfort 20mbit abo
moet er eerlijk bij zeggen
ik heb nog nooit z'n makkelijk en foutloos proces meegemaakt om alles aan te sluiten cq activeren
mijn vorige provider was tele2 en daar had ik eigenlijk ook niks over te klagen

maar nu komt het

als ik mijn laptop via de kabel aansluit aan het modem en begin met downloaden via de newsgroepen haal ik 1600kb/sec opzich een mooie snelheid
maar zodra ik het draadloos doe kom ik maar net aan de 1000kb
oke ik weet dat draadloze verbindingen overhet algemeen trager zijn,
maar via tele2 haalde ik draadloos 1400kb/sec

ik heb al geprobeerd om een ander draadlooskanaal te kiezen maar dat mocht niet baten

ik hoop dat iemand een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen.. zit er mischien een optie in het modem menu wat ik over het hoofd heb gezien???

alvast bedankt

unwanted

EdP
Wat je via de nieuwsgroepen binnenhaalt wordt uitgedrukt in kB/s, een klein verschil in schrijfwijze dat een factor 8 a 10 scheelt.

Her en der heb ik horen zeggen dat het draadloze bereik van de draadloze ZYXEL wat minder was dan sommige andere merken, ik weet niet of het zo is. Mogelijk dat die van Tele2 een betere antenne had.

Waar je naar zou kunnen kijken is of je antenne wel optimaal gericht is en of die op Mixed B/G of G-Only werkt. Dat laatste is namelijk efficiŽnter als je toch geen 11Mbit ontvangers in huis hebt.

unwanted
@EdP

noem me een noob maar heb geen flauw idee waar je het over hebt wbt de B/G of antenne's Smile

dus het modem geeft nooit meer als 10 of 11 mbit door

zijn er hier gebruikers die een hogere snelheid draadloos hebben behaald????

alvast bedankt

EdP
OK ik zal het iets simplistischer proberen uit te leggen.

Een draadloos modem heeft ook een antenne. Meestal 1 2 of 3 van die stokkies die je draaien kunt. Meestal is het het beste als je ze recht omhoog zet. Soms zit er geen stokkie, dan kun je ook 's proberen het hele kastje te draaien.

Draadloze netwerken heb je in verschillende soorten: 11Mbps (ook wel 802.11b of 11B of B genoemd) en 54Mbps (ook wel 802.11g of 54G of G genoemd) zijn het meest bekend. Draadloze routers en modems zijn meestal zo ingesteld dat ze zowel 11Mbps als 45Mbps oftewel gemengde B en G netwerken ondersteunen, maar sinds een paar jaar wordt er nauwelijks nog 11Mbps apparatuur gebruikt, dus als dat ook bij jou niet meer gebruikt wordt, kun je de boel ook zo instellen dat uitsluitend G oftewel 54Mbps wordt gecommuniceerd. Dat komt ten goede aan je draadloze snelheid.

unwanted
hmmm ik gebruik gewoon het zilveren modem wat ik van telfort kreeg
geen idee wat ie ondersteund.

EdP
Kijk 's hier dan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met draadloze snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
netwerkadapter probleem Algemeen 1 16 november 2012, 21:52
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:43:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv