obey-robots.txt
04 December 2016, 19:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Oplevering

Shadow
Mijn aanvraag heb ik gedaan op 30 oktober met als streefdatum voor overstap 26 november. Mijn vorige provider was XS4all via BBned.
Het hele traject tot 26 november verliep probleemloos. Bevestigingsbrieven, modem en codes netjes op tijd binnen.

De overstap zelf ging echter minder soepel.
26 november 13.15 uur viel het DSL-signaal weg. Natuurlijk had ik dat i.v.m. de overstap wel verwacht. Wat ik niet had verwacht was dat er geen DSL-signaal meer terug kwam. Ik had inmiddels m'n Alcatel modem verwisseld voor het ZyXEL modem.
Om 17.00 maar eens de helpdesk van Telfort gebeld. De medewerker vond de downtime ook wel wat lang. Mischien was m'n modem wel kapot. Dat hadden dan dus 2 kapotte modems moeten zijn. Gelukkig was hij hier zelf ook niet zo van overtuigd. Toch kwam er die dag geen idee over hoe nu verder. Zelf ben ik nog aan het bellen geweest met de KPN en XS4all. Iedereen geeft de schuld aan een ander. Uiteindelijk kreeg ik donderdag 29 novemder de Telforthelpdesk zover dat er een technischonderzoek zou worden gedaan. Ik was toen inmiddels 60 euro verder.
Dinsdag 4 december werd ik gebeld dat er de volgende dag een monteur aan de slag ging. Hij zou om 08:00 uur in de centrale beginnen.
Woensdagmorgen 08:05 had ik een DSL-signaal en kon ik internet activeren. Na 8 dagen downtime.
Volgens de monteur zat er een defect onderdeel in de centrale.

Het modem geeft een attenuation downstream van 33db
rate ongeveer 15000 kb up
1154 kb down

Mailen werkte niet goed. Ik kon geen berichten met Oulook Express verzenden. Op een mailtje via webmail van Telfort naar de helpdesk moet ik nog steeds antwoord krijgen. Ik gebruik nu voor standaardmail m'n HCC-mail.

Puma
Dit lijkt op een defecte poort op de hoofdverdeler en komt helaas steeds vaker voor. KPN onderhoudt de centrales zeer matig, omdat ze over willen naar All IP en de centrales dus overbodig zijn binnen een aantal jaren.

Voor Telfort is dit gewoon pech, want jij bent jouw vertrouwen volledig kwijt neem ik aan.

Wat mail betreft. Dit ligt wel aan Telfort als het niet werkt. Ze kunnen de dienst namelijk niet geactiveerd hebben. Maak eens via mijn telfort een nieuw mail adres aan en probeer of je dan wel een mailtje kan versturen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nieuwe oplevering maar werkt niet Helpdesk 11 28 oktober 2009, 18:51
Oplevering en hop naar Telfort: PRIMA!! Opleveringsproblemen 57 30 mei 2009, 18:12
oplevering internet+telefonie Opleveringsproblemen 1 21 augustus 2008, 22:21
Geen verbinding en status van bestelling ONTERECHT (!) op technische oplevering Opleveringsproblemen 5 18 augustus 2008, 00:05
oplevering vaste telefoon Algemeen 2 12 juli 2008, 22:27
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:39:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv