obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

telfort wireless problemen

ynnor
Hallo,
Ik heb een nieuw telfort aansluiting. Standaard zyxel modem. Hierop heb ik een 15000kb verbinding staan. Met mijn laptop rechtstreeks aangesloten kom ik echter met een speedtest niet verder dan 4 mb .. Ik heb nu mijn oude speedtouch router/accespoint ingesteld. Dhcp uitegezet. Als ik nu mijn laptop aan de speedtouch hang heb ik gewoon een verbinding.
Schakel ik echter wireless in op de speedtouch dan heb ik op iedere aangesloten werkplek een onzettend trage internet verbinding.

heeft iemand goede raad

PJWLignon
In z'n algemeenheid:

Hoe is je WiFi signaalsterkte? Verandert die als je ergens anders gaat zitten?

Wat gebeurt er als je een ander kanaal kiest?

In plaats van Speedtest: kun je bekijken hoe lang een 100Mb bestand er over doet?

EdP
Je 2 draadloze routers zitten elkaar in de weg. Beter zou het zijn om er een als range extender in te stellen (indien mogelijk) of om slechts een van beide als draadloze in te stellen.

ynnor
Hoi,

Ik gebruik het gewone draadloze modem van zyxel. Op de speedtouch staat dhcp uit, deze heeft ook een vast ipadres.
Zodra wireless aangezet wordt zakt de toch al pover verbinding in elkaar. Ik heb ook al geprobeerd een 3com wireless acess point aan te slutien maar deze geeft hetzelfde resultaat. Maar alleen al het feit dat ik slechts een 4 mb verbinding heb als ik direct aan het modem hang is toch ook niet echt goed. Het modem geeft aan dat er een 15mb verbinding is. Dat is ook al 5 mb minder dan waar ik voor betaal.

EdP
Nogmaals: je 2 draadloze routers zitten in elkaars vaarwater, uitschakelen van dhcp helpt je daar niet bij, er is meer voor nodig. Zie het maar zo: Beneden staat Radio1 en boven Arrow Rock, nu kan je radio het ene moment het Radio1 signaal beter oppikken en het volgende moment is het signaal van Arrow Rock sterker. Wat denk je nu dat er te horen zal zijn? Juist ja, je kunt geen van beide goed volgen.

Je kunt in de gebruikshandleidingen van de beide routers zoeken of en hoe je de 2 draadloze tot 1 logisch geheel kunt koppelen.

Verder is het niet zo dat je 5Mbit minder krijgt dan waar je voor betaalt, het is een MAXIMAAL 20Mbit verbinding, het is al zo vaak gezegd.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telfort wireless problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv