obey-robots.txt
06 December 2016, 03:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Af en toe geen geluid bij gebeld worden (Optibel)

rle
Sinds kort heb ik Optibel. Mijn KPN nummer is nog niet geporteerd, maar tot zo lang heb ik mijn KNP nr doorgestuurd naar het Optibel nr (*21)
Bellen gaat goed, maar als ik gebeld wordt, dan hoor ik soms de andere kant niet (+/- 1 van de 10 gesprekken). De rest van de tijd gaat het goed.

E.e.a. zit op deze manier aangesloten:

- Zyxel 2602 modem (router based)
- Switch (Linksys)
- File-Server/PC's en Optibel adapter (IP via DHCP)

Heeft iemand ervaring hiermee? Of een mogelijke oplossing?
 
digibeet
Remedie is mogelijk het Sip-gedeelte van de Zyxel uit te schakelen.
Zie eerdere reacties over dit thema
 
rle
Dit thema had ik reeds gezien.
Als ik in de advance setup (VOIP) ga, dan vind ik geen optie op de SIP uit te schakelen. Hierin staan een heleboel parameters welk je kunt invullen.
Tenzij ik dit verkeerd interpreteer.

Zie schermafdrukken: (klik op afbeelding voor een groter formaat)
sip

sip_adv1

sip_adv2
Gewijzigd door rle op 21 oktober 2008, 20:09
 
EdP
Active SIP Account staat uitgevinkt dus ... Wink
Er is ook nog een 2e SIP account (keuzevakje bovenin).
 
rle
SIP2 is eveneens uitgeschakeld.
 
hondengek
Hallo rle,

Ook ik ondervind -soms- problemen met Optibel.
Misschien is het raadzaam om me eens telefonisch te contacteren om gezamenlijk te overleggen welke stappen ieder voor zich mogelijk ondernomen heeft.
Mijn telefoonnr: [verwijderd].

Ik hoop dat ik verstoken blijf van eventuele grappenmakers.
Na 24.00 uur zet ik de Fritzbox sowieso op de nachtstand...


[Grappenmakers moeten maar een ander nummer zoeken. Je kunt elkaar ook een PM sturen om info uit te wisselen]
Gewijzigd door EdP op 22 oktober 2008, 21:01
 
rle
hondengek schreef:
Ik hoop dat ik verstoken blijf van eventuele grappenmakers.


Dat lijkt me in mijn geval onwaarschijnlijk. Een van betreffende "gesprekken" was afkomstig van mijn vrouw.
Ik heb trouwens ook een mail hierover gestuurd naar de optibel helpdesk. Maar nog geen antwoord hierop ontvangen.
Gewijzigd door rle op 22 oktober 2008, 19:46
 
hondengek
Dan blijft antwoord naar alle waarschijnlijkheid niet lang uit; InterNLnet biedt namelijk fantastische service zo leerde mijn uitvoerige ervaring.
Ik hoop dat men je verder kan helpen......
Hou echter in gedachten dat ook Optibel, alle ten toon gespreide euforie op dit forum ten spijt, allesbehalve zaligmakend is.
Maar dat is geen enkele IPB.
In ieder geval is Optibel normaliter altijd in de lucht hetgeen van Telfort geenszins gezegd kan worden.
 
rle
De Optibel helpdesk heeft me teruggemaild en verzocht het NAT SIP active = 0 telnet commando te gebruiken.
Nu lijken de binnenkomende gesprekken goed te gaan.

Nu blijkt dat de uitgaande gesprekken een probleem hebben, nl:Angry

- Je hoort kiestoon
- Je toetst het nummer
- Je hoort geen overgangstoon (dus je weet ook niet of de tegenpartij heeft opgenomen)
- Je hoort de tegenpartij niet, maar de tegenpartij hoort jou wel !!!!

Nu weet ik niet of e.e.a te maken heeft met de nieuwe instelling. Ik heb als test de Zyxel SIP weer actief gemaakt, maar het resultaat blijft hetzelfde.
 
hondengek
Als toevoeging op mijn eerdere reactie (waken voor euforie t.o.v. Optibel) kan ik, heet van de naald, melden dat ook hun netwerk er uit ligt op het ogenblik. (wel binnenkomend- maar geen uitgaand telefoonverkeer mogelijk)
Hoop dat dit een -al dan niet schrale- troost is voor de moegebeukte T-Voipers!

Fijne zondag aan allen
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Af en toe geen geluid bij gebeld worden (Optibel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Geen wan ipadres Storing 1 04 oktober 2013, 22:26
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:47
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv