obey-robots.txt
03 December 2016, 01:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Ik kan maar één minuut bellen

monkyman
Ik heb gisteren mijn ZyXel modem vervangen voor een SpeedTouch 716 v5 WL modem, vooral omdat de ZyXel de poort voor bittorrents niet te forwarden was, en geen WLAN ondersteunde.
Alles heb ik aan de praat kunnen krijgen (mede dankzij de tools op de SpeedTouch website), met uitzondering van één item: telefonie.

Ik kan zonder problemen gebeld worden, en vervolgens ook probleemloos een gesprek voeren.
Als ik echter zelf bel, dan wordt de verbinding iedere keer automatisch na exact één minuut verbroken...
Ik heb alle instellingen nagelopen, maar heb geen idee waaraan het zou kunnen liggen. Heeft iemand wellicht een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ik gebruik de laatste firmwareversie van het SpeedTouch modem (6.2.17.5)

Alvast bedankt!

EdP
Geen idee over de Speedtouch, maar ECHT WEL dat je bittorrent poorten kunt forwarden. Je moet het alleen wel goed doen.

epschol
Het lijkt er op dat de Speedtouch zich opnieuw aanmeldt bij de centrale; die waarde staat normaliter op ongeveer 10 minuten en hij doet dat normaal gesproken niet tijdens een gesprek. Ik zou de Speedtouch terugzetten naar fabieksinstellingen en dan de firmware goed updaten; je kan namelijk met de verkeerde updatetool wel iets in die Speedtouch krijgen, maar dan krijg je dit soort problemen. Kijk ook of je geen Belgische firmware erin geschoten hebt, die is er namelijk ook voor sommige modellen.

monkyman
@epschol:
Op zich een goede tip. Ik heb de firmware niet zelf geupdate, omdat de laatste versie al standaard geïnstalleerd was.
Vandaag heb ik jammergenoeg geen tijd, maar morgen zal ik de laatste firmware van de Speedtouch-site halen en het zo eens proberen. Ik post de 'results' zodra ik ze heb! Smile

@EdP:
Ik ben gemigreerd (dank zij de fusie) van Tiscali naar Telfort, en heb daarom niet de modem die Telfort aanbiedt, met de 1 LAN-poort (die idd te forwarden is), maar een oudere versie met 4 LAN-poorten (ik heb het typenummer niet bij de hand), en die is jammergenoeg écht niet te forwarden. Ikzelf heb er niet zo denderend veel verstand van, maar zelfs op gathering tweakers zeggen ze dat het niet mogelijk is. Portforward.com geeft wel aanwijzingen hoe het te doen (100% accuraat opgevolgd), maar die werken voor die modem niet. Sad
Maakt ook niet uit, deze modem is nu toch voor mij verleden tijd! (Hoop ik, als ik de telefonie niet goed aan de praat krijg zal ik toch terug moeten...)

EdP
Wat "ze" allemaal zeggen op Tweakers weet ik niet, er zijn daar posters die er zeer veel verstand van hebben, posters die echt helemaal niks weten en alles ertussenin (zoals overal). Als je de behoefte nog hebt zou ik je aanraden eens te kijken op o.a. de ZyXEL Support site, daar staat wel e.e.a. uitgelegd, ook voor de oudere modems.

Hou er wel rekening mee dat VoIP ook een vrij brede poort-range gebruikt, die kun je dus niet gebruiken voor ander verkeer.

monkyman
Beste epschol, je tip is 100% geslaagd, bedankt! De firmwareupdate heeft oplossing geboden, en ik kan weer ouderwets lang kwaken aan de kletsdraad! Grin

Ik kan mijn oude ZyXEL-modem nu dus definitief vaarwel zeggen! Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik kan maar één minuut bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Vast bellen via Siemens C470IP Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 7 11 januari 2013, 10:45
Vast bellen via wifi Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 26 september 2012, 23:09
Telefoon gaat over, maar er is niemand Storing 9 03 mei 2012, 18:45
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:08:49
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv