obey-robots.txt
03 December 2016, 01:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Utorrent traag

jefke59
Hallo,

Sinds vorige week ben ik overgstapt van mijn tiscali t12 abonement naar telfort 20mb met een nieuw modem (zyxel P-2602HW-D1A) want het oude was volgens telfort kapot.
Nu verwacht ik dat mijn internet verbinding sneller zou zijn maar helaas.
Haalde Utorrent eerst snelheden van 800kb/s nu slecht 40kb/s waar licht dit aan? Ik heb mijn poorten al opengezet en firewal in modem ook.

Alvast bedankt voor de reactieWink
Gewijzigd door jefke59 op 03 oktober 2008, 20:32

EdP
Poorten openzetten is niet genoeg, je moet ze forwarden naar het juiste LAN IP adres en poortnummer(s) via de juiste protocollen. Via www.portforward.com moet je de goede instellingen kunnen vinden.

jefke59
Ik heb het ook via die website gedaan ik heb mijn pc zelfs static ip gegeven. Daarnaast had ik ook de firewall opengezet. Ik zal wel even printscreen plaatsenWink

jefke59 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jefke59 op 04 oktober 2008, 11:13

EdP
Voor Azureus heb ik ook nog port 6881 moeten openzetten, waarschijnlijk ook nodig voor Uttorent.
Verder heb ik een port >60000 voor Azureus gereserveerd, probeer dat anders ook eens. Niet vergeten Utorrent hetzelfde portnummer te geven.

Met je firewall rules zit je er naast, van #2 moet je Source IP en Destination IP omdraaien. Nu is het dus nog geblokkeerd.

jefke59
Ik heb gedaan wat je zei maar het downloaden gaat nu helemaal niet meer vooruit ik heb poort 65000 gepakt. Ik zal even printscreen plaatsen Wink

jv93
Neem een poort boven de 60000: Soms zit er een snelheidslimiet op de poorten lager dan 60000.

Op het schermpje waar jij twee keer 'Permit' hebt staan, kun je als het goed is nóg twee instellingen naar voren halen die verborgen zijn achter een bescherming. Door rechtsonder ergens op te klikken komen ze tevoorschijn en zul je zien dat die fout ingesteld zijn. De firewall uitzetten heeft hiertegen geen enkele zin.

Jasper.

lexusstylie
en zet je upload snelheid op 80% van je max. upload

dus is je max upload bv 256

delen door 8 = 32 x 0,8 = 25,6 , en dat is dan 80% van je max upload

dit is trouwens een handige patch om je half-open tcp wat op te krikken (mocht je xp sp2 draaien)

http://www.lvllor...=downloads
Gewijzigd door lexusstylie op 07 november 2008, 15:06

EdP
Trouwens, nu valt me ineens nog iets op aan de NAT settings: bij Port Translation heb je tweemaal 0 staan, dat was vast niet de bedoeling.

@Jasper:
Soms zit er een snelheidslimiet op de poorten lager dan 60000
waar heb je dát vandaan? Het is wel zo dat op dit modem standaard de poorten 16384 t/m 32767 bedoeld zijn voor VoIP, als je in diezelfde range gaat forwarden kun je problemen verwachten.

jv93
Je moet niet te veel half-open tcp verbindingen toestaan, omdat je verbinding dan niet in staat is de bestaande verbindingen in stand te houden.

2vtxide
2s9cgtf

Ik haal met deze instellingen gemiddeld rond de 1mB/s. Het ligt ook aan de torrent: Kies een torrent met zoveel mogelijk seeders* en leechers**
*Seeders = Mensen die de download klaar hebben en aan het uploaden zijn, meest belangrijk.
**Leechers = Mensen die aan het downloaden zijn maar ook aan het uploaden, minder belangrijk dan seeders.

Je kunt ook geween een newsserver nemen, zoals Eweka. Daar haal je ruim 2mB/s mee.
Gewijzigd door jv93 op 07 november 2008, 22:39

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Utorrent traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Nieuwere versies firefox erg traag Snelheid 8 19 september 2011, 16:20
sommige websites komen heel traag binnen Algemeen 16 04 mei 2011, 11:18
al weken traag internet Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 26 maart 2011, 20:28
traag laden webpagina's en wegvallen verbinding Snelheid 15 17 september 2010, 17:51
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:09:17
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv