obey-robots.txt
03 December 2016, 01:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

probleem: basismodem icm belkin router

Gielske
Hallo allemaal!!

Wij zitten al weken met een probleem en hopen dat iemand ons kan helpen..

Wij hebben Telfort 20 mb met de basismodem. We hebben sinds een paar weken een Dell XPS 420 en aangezien die draadloos verbinding kan maken ook een Belkin router zodat hij boven kan staan..

Na alle installatie instructies te hebben gevolgd, leek alles te werken.. Maar....

Met onze mobiele telefoons met WLAN kunnen mijn vriend en ik probleemloos en snel internetten.. De computer maakt ook verbinding met de router, maar hij komt niet verder dan een netwerk verbinding (dus geen internet).

Hoe kan dit?? Met de firewall van Vista uit blijft het probleem bestaan. Ik hoop dat iemand hier ons (liefst in Jip en Janneke taal) kan helpen..

Iig al vast bedankt!!

Gielske

EdP
Heb je de WLAN verbinding beveiligd, en zo ja, hoe?
In Vista hebben veel netwerkkaarten problemen met WPA-PSK oftewel PSK1.

Gielske
Hoe kan ik dat kijken.. Kan niet in de browser naar 192.enz om de instellingen te bekijken.. Maar ik heb het volgens de instructie gedaan dus denk niet dat daar het probleem ligt.. Bovendien.. Wat kan Vista niet wat een Nokia N82 wel kan?? Ik weet wel dat hij op wpa/wpa2 personal staat met een door onze gekozen wachtwoord met cijfers letters en hoofdletters..

EdP
Met WPA2 zijn er geen problemen te verwachten in Vista.
Waarschijnlijk weet je zelf ook al dat je in de pc ook de instellingen op WPA2 moet hebben staan mét het juiste wachtwoord.
Sommige routers hebben een MAC-adres filter aan staan, dat zou ook een reden kunnen zijn waarom het niet lukt, in dat geval moet je het MAC adres van je pc toevoegen aan de Allowed lijst.

Dat kan natuurlijk alleen maar indien je kunt inloggen op de router (kan ook via je Nokia dus).

Een nuttig commando om verbindingen te debuggen is:
ipconfig /all
dit tik je in op een Command Prompt. Het vertelt je o.a. welk IP adres je netwerkkaart heeft, of die signaal ziet, en wat je MAC adres is. Als je verbonden bent vertelt het je ook wat het IP adres is van de Gateway.

Gielske
Ik wist niet eens dat ik ook met een telefoon in de router kon komen!! Eens even kijken of ik hem vanavond of morgen aan de gang krijg..

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem: basismodem icm belkin router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Thuisnetwerk achter Telfort Zyxel modem/router Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 13 december 2012, 18:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:07:07
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv