obey-robots.txt
04 December 2016, 17:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

modem in meterkast of kamer

speaker
Hoi,

Ik ben net weer geremigreerd vanuit Engeland naar Nederland, even wennen hoe ADSL hier werk :-).

Mijn Telfort ADSL+vast bellen is geactiveerd en werkt prima als ik de modem direct in het IS/RA punt in de meterkast steek.

Aangezien er in mijn meterkast geen (stroom)stopcontact zit dacht ik om de modem naast mijn computer te plaatsten in de woonkamer waar zo'n mega 4 punts telefoon contact punt zit. Als ik de modem hier in stop dan gaat het DSL lampje even aan maar valt de hele tijd uit en weer aan.

Ik neem aan dat dit zou moeten werken, hoewel de instructies van Telfort alleen maar vermeld het modem direct in het IS/RA punt te steken.

Kan iemand mij vertellen of de modem aangesloten kan worden op een extensie kabel vanuit de meterkast? Zo ja, dan vermoed ik dat de kabel naar het telefoon contactpunt misschien iets wat beschadigd is (hoewel telefoon prima werkt op die kabel).

EdP
In theorie zou er geen bezwaar moeten zijn het via een extensie kabel aan te sluiten, allen is deze blijkbaar of niet geschikt vanwege de vertakkingen of is de bekabeling van slechte kwaliteit. Er moet tussen ISRA punt en modem NIKS anders zitten dan een telefoonsnoer en evt. een splitter als er nog een KPN telefonie abonnement aanwezig is.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem in meterkast of kamer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:13
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv