obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Netgear WGR614 V6 i.c.m. Zyxel Telfort modem type 2602R-D1A

Retteketet
Hallo allemaal,

Vandaag een dag met frustraties achter de rug omdat ik mijn internet van Telfort niet voor elkaar krijg. Ik wil mijn netgear router met wireless optie achter het telfort modem plaatsen. Ik wil graag verder een port forwarden die op mijn router al ingesteld stond bij Ziggo en ook altijd werkte (AIM). Deze zal ik vermoedelijk ook moeten openen op het modem. Ik heb echt geen idee hoe. Verder zal ik vast wat instellingen moeten veranderen in het router.

Verder vragen ze bij de internetwizard of je een "bridge" wil of "router", ik moet in mijn geval toch bridge kiezen ?. Volgens mij is dat de optie die ik moet hanteren toch?

Zijn er mensen die mij willen helpen...Ik heb nog maar 1 week ZiggoShock

EdP
Stel je Netgear in als switch + accesspoint en sluit 'm aan via een LAN poort.

Retteketet
Moet ik hem dan inpluggen op poort 1 op het router?
Werkt het draadloze insternet dan nog?
Moet ik verder in het Zyxzel modem niks instellen met Ip-adressen?

Er veranderd dan ook het nodige aan instellingen op het router volgens mij?
DHCP uitzetten op het router? En wat moet ik instellen om die poort te openen in het modem? Een hoop vragen maar ik ben er al 10 uur mee bezig geweest ofzoWink. Moet ik het modem instellen als "bridge"of als "router"
Als ik hem namelijk als bridge instel (wat mij juist lijkt?) kan ik niet meer inloggen op het modem.

PJWLignon
Zoek eens op dit forum naar aanbevelingen voor de instellingen:

* zorg er voor dat je maar één keer een ip toewijzing krijgt, dus geen twee routers achter elkaar zetten
* houd de ip's van de twee apparaten uit elkaar, wel binnen dezelfde range
* laat de DHCP toewijzing niet conflicteren met de vaste ip's van je apparaten

Bijvoorbeeld:

- ZyXEL als gateway/modem met DHCP ip range (192.168.1.250 om ZyXEL te benaderen, DHCP van 192.168.1.100 t.e.m. 192.168.1.150)
- kabel uit ZyXEL in LAN poort Netgear.
- Netgear is bridge (dus feitelijk een domme doorgever van signalen), ip van netgear binnen ZyXEL range, buiten DHCP range (192.168.1.240)

Dat zou moeten werken
Gewijzigd door PJWLignon op 21 september 2008, 14:52

Retteketet
Kan ik in jou uitleg ook een port openen naar een vast ip-adres?

Ik moet mijn router in brug modus zetten ?ik heb eerlijk gezet geen idee hoe ik dit moet doen.

PJWLignon
Helpt dit?

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=14993

Retteketet
Ik kom er eerlijk gezegd nogsteeds niet uit..Ben ben ook niet zo'n bitebuster op router gebiedt...Ik zit er nu sterk aan te denken om het wireless 4 poorts router van telfort maar te nemen. Het heeft me inmiddels zoveel frustraties opgeleverd...Frown

PJWLignon
Dat lijkt me een goed idee.

Je hebt dan alles in één apparaat en dat is best €70 waard.

Bovendien heb je dan ondersteuning. Wink

Retteketet
Het portforwarding zal ik dan wel zelf nog even moeten uitzoeken maar dat lijkt me niet zo'n heel groot probleem. Bovendien heb je dan iniedergeval constant contact met een computer zodat je het direct kunt testen..

EdP
Wanneer je de Netgear via een van de LAN poorten aansluit heb je helemaal niks meer te maken met bridge of router modus. Als je dan ook, zoals ik eerder al voorstelde, de Netgear als switch + accesspoint instelt, dan kun je gewoon draadloos internetten, poorten forwarden (met de ZyXEL) enz.

Dat betekent concreet voor jouw Netgear WGR614v6:

1) Sluit alléén de Netgear aan via een draad op je pc (geen verbinding met ZyXEL)
2) log in op de Netgear volgens de handleiding, http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm, dit is standaard 192.168.1.1
3) Klik op LAN IP Setup, zet vinkje bij Use Router as DHCP Server uit

Koppel nu de Netgear met een netwerkkabel aan de ZyXEL via een van de LAN poorten. Standaard zit 192.168.1.1 in de reeks vaste IP adressen, dus dat is mooi. De meeste pc's zijn ingesteld op DHCP dus die krijgen standaard van de ZyXEL 192.168.1.33 e.v.

Nu kun je hopelijk een draad inpluggen van de Netgear naar je pc en kun je inloggen op http://192.168.1.1 om de Netgear te beheren en http://192.168.1.254 om de ZyXEL te beheren.

Tot zover. Als je dit eenmaal werkend hebt kun je de volgende stappen wagen, n.l. draadloos netwerk en port forwarding.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear WGR614 V6 i.c.m. Zyxel Telfort modem type 2602R-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:41:08
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv