obey-robots.txt
04 December 2016, 17:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort instellingen, problemen en ervaringen voor; SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen telfort mail, wel SMTP-server gebruiken

Harm
Hallo,

kan ik bij Telfort ADSL email versturen via de SMTP server van Telfort, maar met een afzender niet van een telfort domein?
Ik heb een eigen email-domein, maar geen smtp server. Ik weet dat sommige SMTP servers niet toestaan email te versuren waarvan het afzenderadres niet gelijk is aan je provider-mail adres.
Hoe zit dit bij Telfort? Kan ik wel de SMTP server van Telfort gebruiken?

Harm

Richard
Normaliter moet dat wel mogelijk zijn, ik zou zeggen probeer het gewoon eens..

Harm
Richard schreef:
Normaliter moet dat wel mogelijk zijn, ik zou zeggen probeer het gewoon eens..

Ik wil het graag weten voor ik overstap naar Telfort; zit er nu nog niet.

Harm

ton2e
Harm schreef:kan ik bij Telfort ADSL email versturen via de SMTP server van Telfort, maar met een afzender niet van een telfort domein?
Ik heb een eigen email-domein, maar geen smtp server. Ik weet dat sommige SMTP servers niet toestaan email te versuren waarvan het afzenderadres niet gelijk is aan je provider-mail adres.
Hoe zit dit bij Telfort? Kan ik wel de SMTP server van Telfort gebruiken?
Harm

Ik heb emailadressen van 5 verschillende providers en alles werkt probleemloos.

Harm
Bedankt!

Inge
Ja ook bij mij werkt het perfect, dus je kunt het gewoon doen Wink
Be yourself, there are to many others

hotswank
Bij mij werkt dit dus absoluut niet 100%. De ene keer wel en de andere keer niet dus.

Volgens Telfort komt dit omdat de afzenderverificatie niet wordt toegestaan op de host van mijndomein.nl en geeft error 451. (zie reply Telfort). Stel ik dezelfde vraag aan de host van mijndomein.nl, beweren zij dat dit wel gewoon lukt en dat het dus aan Telfort ligt.(zie reply Host). Als ik vanuit mijn PC ga telnetten naar mail.mijnhost krijg ik pas na 5 of 6 keer proberen verbinding. Dus wie moet ik nu geloven en hoe zit dat nu met dat telnetten??

Als je eea. zelf wilt testen PM ik je graag de werkelijke domeinen. Alvast bedankt!

-------------------
Reply Telfort:

Onze mailserver doet aan afzenderverificatie. Dat wil zeggen dat we controleren of het emailadres waarvanuit u mail verzendt wel bestaat. Dit doen we op de mailserver die verantwoordelijk is voor dat adres. Als het adres geldig is dan mag u uit dat adres mail verzenden.
Voor het domein mijndomein.nl is de verantwoordelijke mailserver mail.mijnhost.nl
Een telnetsessie op die server levert het volgende op:

telnet mail.mijnhost.nl 25

Connecting To mail.mijnhost.nl...Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed

Oftewel, er kan geen connectie met de mailserver worden gemaakt voor afzenderverificatie en dan zal de email verzonden vanuit dat domein niet worden toegestaan.
-------------------

-------------------
Reply Host:

Wat vreemd dat dergelijke problemen uitsluitend bij Telfort gaande zijn en bij geen enkele andere access provider!!

Maar goed:
Voor uw relay probleem is dit toch echt gelegen aan de accesshost, maar u kunt trachten te verzenden via de server dus bij de smtp gegevens: mail.mijndomein.nl

En nog even voor alle duidelijkheid een trace op het mailrecord (mail.mijnhost.nl):

Real-time report for mail.mijnhost.nl [xx.xxx.154.200] (done)
This trace was started on 4-apr-2008 22:48:16.
The host 'mail.mijnhost.nl' has been found, and is reachable in 7 hops. Also, it responded to HTTP requests on port 80 (it is running server Apache/1.3.37 (Unix) PHP/4.4.7 mod_throttle/3.1.2 mod_psoft_traffic/0.2 mod_ssl/2.8.28 OpenSSL/0.9.7a, which responded in 219ms). The TTL value of packets received from it is 59.In general this route offers a good throughput, with hops responding on average within 9ms. The DNS lookup was completed almost instantaneously

Verder:
# telnet mail.mijnhost.nl 25
Trying xx.xxx.154.200...
Connected to mail.mijnhost.nl.
Escape character is '^]'.
220 mail.mijnhost.nl ESMTP

Kortom Telfort "klest" uit zijn nek.
-------------------
Gewijzigd door hotswank op 09 april 2008, 15:06

rzwarts
Wat telfort meld over het controleren van het bestaan van de mailbox (en ook het bereikbaar zijn van je eigen mailserver) klopt inderdaad. Ik zie dit gedrag als ik vanuit mijn eigen domein een mailtje verstuur met als als smarthost smtp.telfort.nl

ze doen een
MAIL FROM:<>
RCPT TO:<email adres van jou domein>
als hier netjes een 250 ok als reactie op wordt verstuurd door jou mailserver dan verstuurd telfort de mail door.

Als een connectie naar poort 25 naar jouw server dus niet lukt dan word jouw mailtje ook niet door telfort verstuurd.

Richard
Ik heb er echt geen problemen mee hoor, verzenden en ontvangen werkt prima.
Connecting To mail.mijnhost.nl...Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed

Welke mailserver software draai je en hoe zijn je domeinen en je PTR record voor het MX adres ingeregeld?
Eventueel aanwezige firewall etc? Kan bijv. ook zijn dat de Zyxel firewall de zaak inkomend blokkeert op die poort 25.

Ik wil je eventueel wel per email verder helpen en dingen testen.
Pm me maar als je interesse hebt.

hotswank
Richard, check je PM svp, bedankt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telfort mail, wel SMTP-server gebruiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:35:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv