obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Speedtouch 716 v5 (WL)

Harm
Ik denk aan overstappen naar Telfort. Kan ik mijn bestaande Thomson Speedtouch 716 v5 WL blijven gebruiken?
Dat modem zou geschikt moeten zijn voor ADSL 2 en VOIP.
Iemand ervaringen mee?

ton2e
Harm schreef:
Ik denk aan overstappen naar Telfort. Kan ik mijn bestaande Thomson Speedtouch 716 v5 WL blijven gebruiken?
Iemand ervaringen mee?

Je hebt een ADSL2+ modem nodig en ik weet niet of de ST716 dat is. Moet je eerst nazoken maar verder werkt het prima.

Ik heb de basis Zyxel en daarachter een ST716 als soort veredelde switch hangen. In de ST de DHCP server uitgeschakeld en beide via de LANpoorten verbonden. Telefoon haal ik uit de Zyxel. Niet echt goede oplossing (voor mij tijdelijke oplossing) maar werkt als een trein.

Harm
ton2e schreef:
Harm schreef:
Iemand ervaringen mee?

Je hebt een ADSL2+ modem nodig en ik weet niet of de ST716 dat is. Moet je eerst nazoken maar verder werkt het prima.

Ik heb de basis Zyxel en daarachter een ST716 als soort veredelde switch hangen. In de ST de DHCP server uitgeschakeld en beide via de LANpoorten verbonden. Telefoon haal ik uit de Zyxel. Niet echt goede oplossing (voor mij tijdelijke oplossing) maar werkt als een trein.

Lijkt in orde dus. Zie http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=230

Bedankt.

Harm

dirk001
Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Ik wil mijn Speedtouch 716 wireless toe gaan passen omdat ik al mijn PC's in een wireless netwerk heb (ben pas overgestapt van Planet Internet).
Ik heb nu een Zyxel ISDN/ADSL modem met slecht 1 vaste ethernet poort.
Hoe nu beide modems (tools nodig?) te configureren en aan te sluiten om meerdere PC's wireless te kunnnen gaan gebruiken?

ton2e
Het antwoord staat2 berichten hierboven:

" In de ST de DHCP server uitgeschakeld en beide via de LANpoorten verbonden"

dirk001
Moet ik dan een crossover kabel gebruiken?

Ik heb het nu met een patckabel aangesloten, maar ondanks dat de LED op de Speedtouch voor poort 1 oplicht, kan ik het device niet ontdekken inn het Speedtouch Home Network menu (zichtbaar zijn daar alleen een PC op wireless en het DSL device (HDCP disabled).

Zijn er verder nog andere instellingen nodig voor Winndows?

dirk001
Het verhaal krijgt een vervolg .....
Ik heb nu een cross kabel (system cable) toegepast, en dit lijkt de juiste verbinding naar de Zyxel modem.

Door eerst een PC op een vaste ethport1 te plaatsen, het Speedtouch menu opstarten zodat ik zie dat de poort aktief is (zichtbaar device op ethport1 in Home Network - Ethernet), dan snel modem aansluiten op ethport1 en PC op ethport4 --> verbinding met internet, maar deze valt weg binnen ca. 30 sec.

Ik zie echter nog steeds geen Zyxel modem device in het Home Network - Ethernet overzicht.

Wat nu te doen?

SpeedTouch 716 wl instellingen:

Information:

Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 5.3.2.6.0
Software Variant: AN
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 35920430
Board Name: BANT-T

Service Configuration:

Service Name: Bridge (modified by user)
Web Browsing Interception: Enabled

Broadband connection:
DSL Connection: disabled
Internet: disabled

Home Network:

Devices: Speedtouch 192.168.1.254
Unknownn (PC ..) 192.168.1.64 WLAN

Interfaces: LocalNetwork
no devices on ethport1 - 4, USB
WLAN: Speedtouch.... (54Mbps)

Interface - LocalNetwork

Interface Information Interface Group: lan

TCP/IP Configuration
Auto-IP: Disabled
Use DHCP Server: Disabled

IP Addresses

IP Address/Mask Type
10.0.0.38/24 Static
192.168.1.254/24 Static

DHCP Pools
DHCP Pool Name Address Range Gateway
LAN_private 192.168.1.64 - 192.168.1.253 192.168.1.254

Ik hoop dat iemand met dze bovenstaande informatie mij verder kan helpen om de ST als switch toe te passen met een Zyxel modem, zodat ik zowel wireless als via de ethport 2,3,4 kan werken waarbij dan de Zyxel wordt geplaatst op ethport1.

Misschien moeten er ook nog aanpassingen worden gemaakt in de netwerkverbinding (Windows) van de PC's?

Alvast bedankt.

ton2e
dirk001 schreef:Ik heb nu een cross kabel (system cable) toegepast, en dit lijkt de juiste verbinding naar de Zyxel modem.

Alle moderne apparatuur is 'auto sensing' en dan maakt type kabel niets uit.

Devices: Speedtouch 192.168.1.254

Dat zul je in elk geval moeten aanpassen want nu heb je 2 apparaten met hetzelfde IP-adres want de Zyxel heeft ook 192.168.1.254.
Instellingen in de PC's (aangenomen dat je Auto gebruikt) hebben er niets mee te maken. ook moet je niet een van de 2 routers gebruiken om te zien wat er op je netwerk zit. er bestaat software die je hele lokale netwerk afloopt en je laat zien wat er is aangesloten.

Als dit soort zaken niet meteen werkt dan wordt het gewoon lastig om alles schriftelijk te moeten uitzoeken want er zijn gewoon teveel variabelen.

Wederom zou ik je dus aanraden om gewoon een switch te kopen en de 716 te verkopen. Met een beetje geluk kost je dat nagenoeg niets.

Harm
Heeft iemand al geprobeerd de Speedtouch in plaats van de Zyxel te gebruiken? Gezien de specs van de Speedtouch (zie eerdere post) zou dat moeten kunnen.

Ben benieuwd, ga het zelf ook proberen maar dat duurt nog een maandje...

ton2e
Harm schreef:
Heeft iemand al geprobeerd de Speedtouch in plaats van de Zyxel te gebruiken? Gezien de specs van de Speedtouch (zie eerdere post) zou dat moeten kunnen.

Dat zal probleemloos werken. Waarom niet? Wel even de juiste instellingen (zie website Telfort) er in zetten.

Zelf gebruik ik de ST niet omdat ik het een klote (oeps, pardon bedoel rot) apparaat vindt wat alleen fatsoenlijk werkt als je ook bereid bent met Windows te gaan werken.
Gewijzigd door ton2e op 03 januari 2008, 18:42

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 716 v5 (WL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
Help, PPP instellen speedtouch 716 ADSL Telfort Algemeen 11 05 augustus 2011, 00:32
Telfort met Speedtouch 780WL Telfort met eigen modem/router 51 18 april 2011, 01:43
Speedtouch 510i Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 28 maart 2011, 18:29
Telfort en Speedtouch 585 v 6 Telfort met eigen modem/router 26 15 april 2010, 23:38
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:41:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv