obey-robots.txt
29 Juli 2014, 00:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Port number duplicate error bij instellen port forwarding P-2602HW-D1A

etreffers
In mijn Zyxel P-2602HW-D1A router wil ik de binnenkomende 443 poort forwarden en vertalen naar de interne poort 9000 tbv van de mediaserver op mijn NAS box.

Bij de rule setup vul ik voor zowel de start als end port 443 in. Bij de port translation start en end port vul ik 9000 in. Als ik dat probeer op te slaan krijg ik de volgende foutmelding te zien:
ERROR: Port number duplicate

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Alvast bedankt!!!

Telfort Gebruikers
EdP
Zo'n rule heb ik ook in gebruik, dat zou niet het probleem moeten zijn. Duplicate zou betekenen dat een andere service al op 9000 is vastgelegd, dus als doel-poortnummer. Dat kan ook in een range liggen die in gebruik is.

etreffers
Daar zat ik ook al aan te denken alhoewel ik geen rule had gedefinieerd waarin poort 9000 al voorkwam. Echter na het verwijderen van alle rules lukte het ineens wel, wellicht een bugje....

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Richard
Bugje? Als je nu eens de andere poort neemt en daarover gaat denken? Volgens mij is niet poort 9000 maar poort 443 de boosdoener.

Op poort 443 draait namelijk wel al een service. De https service oftewel secure http.
En deze is gereserveerd in de Zyxel zo te zien.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de Zyxel het daarom niet toelaat.

Al eens met een andere externe poort geprobeerd?
Gewijzigd door Richard op 20 september 2008, 15:28
Greetings, Richard.

srv
Om even door te vragen... Ik mag toch zelf wel beslissen op welke poort ik een NAT zet?? Ik wil heel graag port 443 (outside) laten NATten naar port 9555 (inside <some-IP>).
Dit kan dus niet op de Zyxel?

En ook: Kan ik meerdere verschillende poorten outside (110, 443, xxxx) laten NATten naar één poort (inside) op een IP-adres?

Zeer bedankt voor een antwoord!

groet, Leo
Gewijzigd door srv op 15 oktober 2008, 20:38

epschol
Zyxel geeft zo'n fout als je DMZ hebt ingesteld of toegang van buitenaf, dus een forward van alles naar een bepaald intern IP adres of je opent de mogelijkheid om het modem van buitenaf te besturen via het management panel op poort 80, 443. Je tweede vraag: je kan elke poort die je wil forwarden naar een (zelfde) intern ipadres en port, maar niet de poorten die Zyxel zelf nodig heeft en dat zijn dan die 21, 80 of 443 met de mogelijkheid om van buitenaf te managen en poort 60 geloof ik voor de remote firmware updates.

epschol
en het geldt ook voor de telnet poort 23

srv
Bedankt Epschol! Het is me gelukt door jouw tips.
Gewijzigd door srv op 19 oktober 2008, 12:19

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port number duplicate error bij instellen port forwarding P-2602HW-D1A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port Forwarding???? Hardware instellingen 18 17 oktober 2013, 13:38
instellen wifi versterker lukt niet Algemeen 4 26 juni 2013, 22:13
Instellen van port in nw modem Eperium Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:38
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
iOmega NAS achter modem port forwarding Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:38
Goedenacht bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
SimOnly04:05:49
EdP 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

28 september 2013, 21:19
analoge tv

10 augustus 2013, 20:21
Het is weer zo ver , de telefoonlijn ligt er weer eens uit.

12 juli 2013, 23:07
Boxing goh, dat valt tegen zeg

24 juni 2013, 17:22
1 dag tv/internet/bellen
gehad (11-6) tot op heden niks meer. Van kastje naar de muur gestuurd. Wel betalen maar oplossen ho maar.

03 mei 2013, 14:36
Sluit geen mobiel abonnement af!