obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

spontane problemen p-2602r modem plus router

ferrymaat
Hallo allemaal.
Ik weet dat dit onderwerp al behandeld is op meerdere plekken maar omdat ik het probleem toch net iets anders ervaar, een nieuwe topic in de hoop dat iemand het herkend of zelfs opgelost heeft.
Sinds mei zijn wij overgestapt van @home kabel naar telfort Altijd Dramatisch Slechte Lijn Smile
We gebruikte op @home een sweex LC0000000007 wireless broadband router en deze heb ik ook weer ingezet op telfort.
Ondanks mijn zeer beperkte ervaring met dit soort apparatuur had ik het zo aan de gang (even op refresh gedrukt, lukt zelfs mij).
Deze configuratie heeft zo al die tijd gewoon (temindet gewoon volgens telfort maatstaven) gedraait tot een week of 3 a 4 geleden schat ik.
Ineens hadden we niets meer , geen internet en geen telefoon .
Ik er maar weer eens een paar tientjes tegenaan gegooit en de helpdesk gebelt die al snel constateerde dat we een instabiele verbinding hadden en ik moest even dit en even dat en probeer eens zus en doe eens zo (iedereen die telfortklant is kent het wel) .
Volgens de medewerker was ons systeem om de 5 minuten een ipadres aan het vragen wat niet hoorde, ik moest de pc van de modem afkoppelen en 2 uur wachten en weer aansluiten succes verzekerd.
Helaas werkte het nog niet dus maar weer gebelt , en de medewerker is weer wat in het modem gaan rommelen en vertelde ons dat de verbinding in die 2 uur perfect stabiel gebleven was en kon dus niets meer voor ons betekeken.
Op mijn vraag wat dat dan inhield kreeg ik te horen dat volgens hem dus smorgens toen het probleem ontstond EN onze netwerkkabel EN onze (splinternieuwe en niet goedkope) telefoon kapot gegaan .
Toen ik dat in twijfel trok werd de man erg grof en snauwde me constant af en toen ik nog eens om zijn naam vroeg hing hij op.
Ik heb toen de router er tussenuit gegooit en rechtstreeks geprobeerd maar nog steeds niets dus maar weer eens gebelt .
De andere medewerker liet me ook het hele verhaal weer afwerken en die haalde er een meerdere bij en jawel hoor het werkte zo weer.
Echter (en nu komt het probleem eigenlijk pas Grin ) sindsdien liggen we steeds van internet (met de router er tussen) en moet ik dan de spanning van de router er even afgooien en er weer op en dan draait hij weer even.
Omdat dit wel heel erg vaak gebeurde ben ik gisteren na 4 dagen tobben een nieuwe linksys router gaan halen maar wat ik ook probeerde, ik kreeg het kreng niet aan de praat hij zag mijn modem niet.
Gisteravond bij iemand een belkin router opgehaald zo uit een werkende configuratie die al een hele poos probleemloos draaide (andere adsl provider), aangesloten en werkte direct goed zonder dat ik iets hoefde te veranderen.
Vanmorgen om 12 uur was het echter weer mis, wel telefoon en ook msn draaide gewoon door (dit is waarom ik dus een nieuwe topic aangemaakt heb) maar kon met geen mogelijkheid meer op een website komen.
Spanning van de router afgehaald en er weer op en het draaide weer dus eigelijk het zelfde verhaal als met de oude sweex router.
Ik zit dus niet echt zonder internet maar kan gewoon niet meer op websites komen op zo'n moment.
Mijn vriendin is chronisch ziek en ligt vaak op bed waardoor ze dan erg gehecht is aan haar draadloze laptopje en ik woon zelf 200 km bij haar vandaan en kan niet gaan verhuizen om fulltime stekkertjestrekker te worden hier dus als iemand weet hoe of wat (zonder allemaal techtaal) zou dat zeer gewaardeerd worden.
We zitten helaas tot mei 2009 vast aan die boeven dus zou fijn zijn als het een beetje bleef lopen.
Ferrymaat

EdP
Je Sweex router en de router die in het modem zit ingebouwd hebben dus ruzie met elkaar. Twee routers op 1 subnet gaat (in principe) niet. Wat je kunt doen is in de Sweex zoeken hoe je 'm als switch/accesspoint kunt instellen.

Wat je ook kunt doen is de Sweex een IP adres geven op een ander subnet, bijv. 192.168.10.1, alleen is dat iets moeilijker wanneer je poorten wilt forwarden.

ferrymaat
Hoi
Ik heb een p2602 modem daar zit geen router in is gewoon het instap model en zoals in de andere topic aangegeven dit probleem is pas 3 weken zonder dat ik ook maar iets veranderd heb dat is het rare.
Het hele spul valt wel vaker uit maar dan is alles weg ook de telefoon .
Ik ben iemand die ,als het werkt, overal afblijft dus vandaar dat ik niet kan begrijpen waarom het er zo spontaan ingesprongen is zeg maar.
Garoeten
ferry

EdP
Ook het basismodem is voorzien van een router. Dat kun je o.a. heel duidelijk zien aan het kopje NAT ...
Je kunt dus niet met je ogen dicht inpluggen en gaan met die banaan. Je zult ervoor moeten zorgen dat e.e.a. goed ingesteld is.

Het is niet ondenkbaar dat er meer meespeelt in dit verhaal, maar je moet natuurlijk met het begin beginnen. 2 routers in 1 netwerk vraagt om beleid.

Wanneer je, zoals je in de andere vraag stelt, ook verbindingsproblemen hebt wanneer de router afgekoppeld is, dan kun je nog de bedrading goed controleren (ook in de wandcontactdoos), het modem in de fabriekstoestand resetten en verder kan het zijn dat de oorzaak buiten de woning ligt.

ferrymaat
Hoi ben ik weer.
Ik verdenk zelfs af en toe de modem er van maar nogmaals het heeft 2 a 3 maanden redelijk gewerkt er waren wel problemen maar dat was meer dat de hele verbinding weg is of de telefoon zoals vanavond weer even maar het gevecht tussen router en modem was er totaal niet tot 3 weken geleden .
Overigens draait het nu (klop klop klop) de hele dag al goed dus maar hopen dat het gegaan is zoals het gekomen was.
ferry

EdP
Waarom niet gewoon kijken of je het goed geconfigureerd hebt?
Nu blijft het giswerk. Helpt net zo goed als een ketting met een kruisje eraan.

ferrymaat
Klopt maar waarom zou de configuratie dan eerst wel 3 maanden werken en ineens niet meer zonder wat te veranderen ?.
Als het niet goed stond neem ik aan dat het vanaf het begin problemen had eggeven ipv na 3 maanden ?
IK heb niets veranderd in die tijd namelijk.

EdP
Omdat als het verkeerd geconfigureerd zou zijn, je niet met zekerheid kunt zeggen wat er gaat gebeuren. Het klinkt alsof je toch liever de weg van het kruisje kiest.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'spontane problemen p-2602r modem plus router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv