obey-robots.txt
06 December 2016, 03:53
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verhuizing

chucky42
Wij zijn vorige maand verhuisd van het oosten van het land naar het westen van het land. De verhuizing van het internet verliep zeer spoedig daar geen klachten over maar onze telefoonaansluiting wil maar niet vlotten, dit terwijl wij al weken geleden een brief hebben ontvangen met notabene onze nieuwe telefoonnummer. Nu zegt Telfort dat wij een nieuwe aanvraag moeten indienen via internet?? maar ook dat gaat niet omdat onze oude verhuis/aanvraag er nog in staat en na talloze beloften hebben zij die nog niet weggehaald dus wij kunnen niets aanvragen MAAR WEL BETALEN! Het vreemde van alles is dat de voicemail wel is geactiveerd maar bellen ho maar. Iedere keer als wij dat dure nummer van de klantenservice bellen worden wij door zo'n standaard callcentre robot met het kluitje in het riet gestuurd en nu wordt er gezegd dat het nog wel 5 weken kan duren eer wij telefoon hebben??? Eerlijk gezegd hoeft het voor mij niet meer en ik ga ook de nota van de telefoonabonnement niet betalen zolang wij niet kunnen bellen en telefoontjes kunnen ontvangen. Zeker na een verhuizing zal je toch een aantal telefoontjes moeten plegen en momenteel moeten we alles doen met onze preypay toestellen en dat loopt aardig in de papieren. Op emailtjes reageert Telfort al niet meer en bellen naar de klantenservice maakt alleen je portomonee lichter! Toegeven bellen met Telfort is goedkoop maar dan moet je wel kunnen bellen! en wat is er nu zo moeilijk om die aansluiting in orde te brengen, ik vind dit zeer klantonvriendelijk en denk er zelfs aan om na dit jaar alles van Telfort op te zeggen en over te stappen naar een betrouwbare provider want dat laatste is Telfort zeker nietSad

EdP
Mag ik je een advies geven? Als je zomaar niet meer betaalt, zal Telfort niet denken dat dat terecht is omdat ze iets niet goed doen, in plaats daarvan zullen ze je als wanbetaler 1x aanschrijven en daarna op de zwarte lijst zetten, incassobureau achter je aan jagen enz.

Daarmee bereik je n niet je doel n je raakt verder in de narigheid.

Wat je beter kunt doen is Telfort schriftelijk met bewijs van verzending in gebreke stellen. Als daarna (zeg 10 werkdagen) Telfort nog steeds in gebreke blijft, dan kun je het (telefonie-) contract ontbinden. In die brief meld je natuurlijk ook dat je de kosten voor de niet-geleverde dienst terugvordert en dat je ze bij voorbaat aansprakelijk stelt voor alle gemaakte en hieruit voortvloeiende kosten. EN niet te vergeten nummerportering.

Na ontbinding kun je met een andere telefonie-provider in zee, bijv. Optibel, Voipbuster/stunt/etc.

chucky42
Op het moment dat wij opnieuw telefonie aan willen vragen en inlogt op ons persoonlijke pagina daarvoor dan zien wij al enkele weken dit staan:

Wijziging in behandeling
Er is op dit moment nog een wijziging voor uw Telfort internetabonnement in behandeling. Pas nadat deze wijziging is doorgevoerd kunt u vast bellen bestellen.

Om moedeloos van te worden want op de vraag welke wijziging er plaats moet vinden krijgen wij doodleuk geen antwoord! Het n en ander houdt dus nu in dat wij geen abonnement meer hebben op telefonie, wij hadden nog telefoon tot 08 augustus en daarna niet meer alleen het internet is meeverhuisd en de telefoon zou een dag of 5 langer duren maar helaas tot heden nog steeds geen telefoon. Op de vraag hoe dit komt werd er gezegd dat er iets fout was gegaan en dat we het hele verhaal opnieuw aan moeten vragen maar dat laatste gaat dus ook niet pfff..Helaas zitten we nu wel aan internet vast dus wij kunnen niet meer profiteren van goedkoop bellen via een internet provider.

EdP
Mag ik je dan ng een advies geven? Lees mijn vorige reactie.

chucky42
KLopt Edp, wij hebben Telfort nu aangeschreven dat zij in gebreke blijft. we wachten hun antwoord nu af, echter kunnen wij niet zo lang zonder telefoon dus wij zijn nu genoodzaakt om een vaste lijn aan te vragen via KPN.

EdP
Je hoeft ook helemaal niet lang te wachten om te kunnen bellen en je bent ook al niet genoodzaakt om een KPN lijn aan te vragen.
Met een werkende internet verbinding kun je immers meteen bellen via VoipBuster of soortgelijke VoIP diensten. Je hoeft alleen maar het telefonie-deel te ontbinden als je verder een goede verbinding hebt.

Dat bedoelde ik met: lees mijn vorige reactie. Nu zie ik ook dat ik daarmee niet helemaal duidelijk was. VoipBuster e.d. kun je nu al a la minute mee beginnen. Account creren, beltegoed opwaarderen, account in je Telfort modem toevoegen en bellen maar.
Gewijzigd door EdP op 04 september 2008, 19:47

de onderzoeker
EdP schreef:
Je hoeft ook helemaal niet lang te wachten om te kunnen bellen en je bent ook al niet genoodzaakt om een KPN lijn aan te vragen.
Met een werkende internet verbinding kun je immers meteen bellen via VoipBuster of soortgelijke VoIP diensten. Je hoeft alleen maar het telefonie-deel te ontbinden als je verder een goede verbinding hebt.

Dat bedoelde ik met: lees mijn vorige reactie. Nu zie ik ook dat ik daarmee niet helemaal duidelijk was. VoipBuster e.d. kun je nu al a la minute mee beginnen. Account creren, beltegoed opwaarderen, account in je Telfort modem toevoegen en bellen maar.

Helaas via VoipBuster kan je geen telefoonnummer meer aanvragen. Ik zelf gebruik VoipBuster voor de uitgaande gesprekken. De ingaande gesprekken lopen bij mij via de vaste lijn van KPN. De kosten van VoipBuster zijn nihil. Je kunt voor 10 euro (exclusief BTW) 120 dagen kosteloos bellen naar normale vaste lijnnummers in Nederland. De 10 euro gaan in de praktijk op aan het bellen met 0900 nummers.

De binnenkomende gesprekken kunnen in principe ook via je mobiel lopen. Het probleem hierbij is dat beller meer kosten moet maken.
Gewijzigd door de onderzoeker op 04 september 2008, 23:59

EdP
Hoewel ik me er niet zo in verdiept heb, klinkt het wel aannemelijk dat er ook voip-aanbieders zijn die wel een vast nummer uitgeven. Even rondzoeken en je weet het. Als je nummerbehoud wenst zou ik dat wel meteen even aanvragen.

de onderzoeker
Voip-aanbieders met een Nederlandse website zijn www.budgetphone.nl en www.optibel.nl. De laatste provider wordt in dit forum uitgebreid besproken.

De laatste schijnt volgens het forum goed te zijn, maar is niet goedkoop:

Aansluitkosten Optibel 39,95
borgsom adapter 29,94
stroomkosten adapter per jaar 10,-?
Nummerbehoud (optioneel) 9,95
Maandabonnement 9,95
Vast binnen Nederland 0,00

Bij BudgetPhone kan je voor 10,- per jaar een telefoonnummer krijgen. De kosten van bellen naar vaste nummers in Nederland zijn 0,03/min.

Ik houdt (zolang als het nog mogelijk is) vast aan de vaste lijn van KPN en gebruik VoipBuster voor uitgaande gesprekken, omdat de kwaliteit bij de vaste lijn van KPN 100% is en de kosten van VoipBuster, als je af en toe ook een betaalnummer draait (minimum verbruik 10,- excl. BTW in 4 maanden), naar Nederlandse vaste nummers nihil zijn. Anders zijn er bij ViopBuster na 4 maanden ook belkosten t.w. voor bellen naar Nederlandse vaste nummers 1 cent/min (excl. BTW).

Verder ben ik door het aanhouden van de vaste lijn minder gebonden aan Telfort, omdat ik zonder veel kosten kan overstappen naar een andere ADSL provider.
Gewijzigd door de onderzoeker op 06 september 2008, 08:50

jan groen
@de onderzoeker

prima verhaal, ik kan mij daar in grote lijnen wel in vinden. Ik heb echter ook jaren lang de KPN budgetlijn aangehouden en dus gespekt. Ik ben daar nu mee gestopt omdat de het hele Budget verhaal toch 120 euro op jaar basis kost.
Ik heb mijn oude kpn nummer laten overzetten naar bugetphone pripaid en nu is dat nummer altijd beschikbaar welke provider ik ook ga kiezen in de toekomst! En dat voor 10 euro per jaar! Verder bel ik met een Voipbusterkloon naar 0900 nummers en dat tegenwoordig ook prima.
Verder is de vaste lijn toch aan het verdwijnen....Er komen steeds meer providers die geen toeslag rekenen voor het bebruik van de kpn lijn.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verhuizing niet doorgevoerd Opleveringsproblemen 1 21 januari 2013, 12:21
Verhuizing doorgeven 4-6 weken nodig? Klacht over Telfort 1 01 augustus 2012, 15:34
Verhuizing niet doorgevoerd Opleveringsproblemen 4 01 februari 2011, 21:54
Geen internet door verhuizing Algemeen 10 03 februari 2010, 15:41
Verhuizing Algemeen 26 13 januari 2010, 18:10
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:36:53
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv