obey-robots.txt
04 December 2016, 09:11
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Toekomstige Telfort Klant - Welke Modem?

Patjuh
Hallo

Wij zijn hoogstwaarschijnlijk een toekomstige Telfort klant. Maar nou lees ik dat het bereik van de draadlose modem die Telfort levert niet zo heel goed is.

Ik zoek dus een goed alternatief hiervoor. Het moet een multi-pc modem zijn met wifi en het liefst niet duurder dan de modem die telfort levert (70).

Op dit moment hebben we KPN IPB met een SpeedTouch 780WL, helaas is die erg duur Sad want die bevalt me wel goed.

EdP
Je kunt dat modem blijven gebruiken als je zelf de instellingen aanpast. Ervaring heb ik daar zelf niet mee, maar lees wel dat anderen het gelukt is.

Neem sowieso het basismodem dan, je kunt de Speedtouch altijd nog als wireless accesspoint & switch instellen. Lukt het je ook om de Speedtouch als modem te gebruiken, dan heb je een gratis reserve-modem.

Patjuh
We hebben die SpeedTouch in Bruikleen van KPN. Die moet toch terug naar hun dan?

EdP
Ow ja als het bruikleen is, dan houdt 't op. Je kunt ze denk ik wel prima op veilingsites vinden.

Patjuh
Ik heb even gebruik gemaakt van Tweakers Pricewatch en kwam daarmee met 1 resultaat. Namelijk de Linksys Ultra Rangemax Plus WAG160N

051686s

Telfort levert toch ADSL2?

EdP
Sorry, ik snap 't even niet. Je wilt een Speedtouch en dus kom je met 1 mogelijkheid, n.l. een Linksys.

hier staat-ie toch?

Vraag & Aanbod: hier
nog een paar ...

Telfort levert ADSL2+ (where available)
Gewijzigd door EdP op 20 augustus 2008, 23:13

Patjuh
EdP schreef:
Je wilt een Speedtouch

Mijn voorkeur ging er naar uit, maar het hoeft niet persee Wink Die Linksys is ook mooi Grin

Bijna vergeten trouwens... moet de modem geen aansluiting hebben voor de telefoon? Of gaat dit met een splitter?

EdP
Als je een KPN lijn (BelBudget / BelBasis) houdt dan heb je de splitter nodig die je erbij krijgt. Ga je 100% over op VoIP, dan heb je geen splitter meer nodig, de telefoonlijn geeft dan toch geen kiestoon meer.
Je hebt in dat geval inderdaad een telefoonstekker op het modem nodig (vaak zijn het er zelfs 2), of evt. een los SIP device zoals bij OptiBel.nl

Patjuh
Ok, maar we willen dus Telfort internet 20 Mb en vast bellen nemen. Dan moet de modem dus een telefoonaansluiting hebben?

EdP
Dat klopt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toekomstige Telfort Klant - Welke Modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:08:43
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv