obey-robots.txt
08 December 2016, 08:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draytek Vigor 2820Vn

dolphs
Iemand al getest op het telfort netwerk met deze nieuwe telg van Draytek zodat je telefonie en internet (wireless) in een hebt?

fj
yep, werkt perfect. veel minder storingen als de originele Zyxel 2602 die ik had.

MensionXL
Ik heb hem hier ook en het werkt perfect. Smile

Alleen het VoIP gedeelte laat te wensen over (Duurt 10sec voordat het overgaat en inkomende calls gaan niet over), maar Draytek neemt de problemen serieus en hoogstwaarschijnlijk komt er een nieuwe firmware binnenkort.

dolphs
bedankt voor de bijdragen. Ik wacht even de nieuwe firmware af; wellicht ook nog de " FRITZ!Box Fon WLAN 7270 " in de gate houden?

MensionXL
Inmiddels werkt alles naar behoren met de 2820Vn, alleen nummerweergave werkt nog niet.

Verder echt een top apparaat. Geen problemen als je veel download of veel verbindingen/sessies open hebt. Gewoon geen gezeik dus!

Ik zou nooit meer anders willen. Smile

Hakkie
Kan ik bevestigen. Werkelijk een top router/modem! Er zijn wat mij betreft alleen nog 2 VoIP issues die een score van 100% tegenhouden: 1) geen nummerweergave en 2) relatief lange wachttijd bij uitbellen (te lang wachten na laatste cijfer). Vooral dat eerste vind ik wel belangrijk. Er wordt gelukkig hard gewerkt om het op te lossen. Ik heb al menige beta versie mogen testen (momenteel 3.3.0_RC2), maar nummerweergave is helaas nog niet gefixed. Support van DrayTek NL en Taiwan is echter prima! Goede medewerking en inzet van beide partijen. Nu nog een fix... Wink

MensionXL
Als je een gesprek direct wilt beginnen moet je op hekje drukken, dan wordt het direct gestart. Wink
Dit in verband met analoge telefoons. Smile

MarkBM
Hakkie schreef:
Kan ik bevestigen. Werkelijk een top router/modem! Er zijn wat mij betreft alleen nog 2 VoIP issues die een score van 100% tegenhouden: 1) geen nummerweergave en 2) relatief lange wachttijd bij uitbellen (te lang wachten na laatste cijfer). Vooral dat eerste vind ik wel belangrijk. Er wordt gelukkig hard gewerkt om het op te lossen. Ik heb al menige beta versie mogen testen (momenteel 3.3.0_RC2), maar nummerweergave is helaas nog niet gefixed. Support van DrayTek NL en Taiwan is echter prima! Goede medewerking en inzet van beide partijen. Nu nog een fix... Wink

Heb je al eens geprobeerd het hekje na het laatste nr te kiezen. Bij de zyxel duurt het nl ook vrij lang voordat de tel. overgaat. Na het laatste nr wacht de zyxel een aantal sec omdat er misschien nog een nr. gaat volgen. Met hekje sluit je dit af en gaat het modem gelijk over tot bellen.

Wellicht dat dit ook werkt voor Draytek??

MensionXL
MarkBM schreef:
Hakkie schreef:

Heb je al eens geprobeerd het hekje na het laatste nr te kiezen. Bij de zyxel duurt het nl ook vrij lang voordat de tel. overgaat. Na het laatste nr wacht de zyxel een aantal sec omdat er misschien nog een nr. gaat volgen. Met hekje sluit je dit af en gaat het modem gelijk over tot bellen.

Wellicht dat dit ook werkt voor Draytek??

Waarom lees je nou niet gewoon wat er boven je geschreven wordt?

Bij de Zyxel kan je het gewoon veranderen in de web-interface.
Gewijzigd door MensionXL op 29 augustus 2008, 15:03

Hakkie
Ja, 't hekje gebruiken kende ik. Heb dat ook doorgegeven aan DrayTek NL als evt. oplossing, want in de eerdere firmwares had dat voor mij althans geen merkbaar effect. Nu dus wel... Smile Dat wordt # toevoegen in telefoonboek. Maar toch blijf ik persoonlijk voorstander van een door de gebruiker in te stellen timer. Dat werkt gewoon altijd en voor iedereen (bijv. gasten die direct kiezen en niets van 't hekje weten). Maar goed, beter iets dan niets! Nu nog nummerweergave. AngryWink
Gewijzigd door Hakkie op 31 augustus 2008, 11:09

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek Vigor 2820Vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Draytek 2750Vn Telfort met eigen modem/router 1 04 december 2012, 21:26
Draytek vigor 2710Vn annex A Telfort met eigen modem/router 2 20 september 2012, 21:25
Draytek 2750vn VDSL2 werkt niet Telfort met eigen modem/router 7 26 mei 2011, 00:48
Draytek 2710 vn annex-a Telfort met eigen modem/router 3 11 april 2010, 18:04
draytek vigor 2710 vn icm telfort Algemeen 8 17 juni 2009, 17:20
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:28:24
| hilka8508:39:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv