obey-robots.txt
04 December 2016, 19:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ben het zat bij telfort !! waardeloos

bopke01
hellaas kan je niet zomaar van je contract af , daar baal ik enorm van , naja ik ben zelf voor een jaar in zee gegaan met het grootste klote bedrijf wat betreft adsl en telefoon (telfort) Shock
ik ben het zat dat iedere keer maar weer mijn verbinding wegvalt , of je telefoongesprek word plots afgekapt ,
als je naar de klanteservice ( met typ miepjes en dude's die nergens van af weten en alles van schermpje lezen ) krijg je de gekste reacties te horen , van te lange adsl snoeren ( die standaard bij modem worden gelevert) die moeten worden ingekort tot halve meter en dergelijke .Sad
mijn modem staat 30 cm van het isra punt met UTP kabel met twisting (30cm lang ) dus daar valt niks meer aan te verbeteren.

grrr helaas kan je niet snel naar een andere provider ,erg frustrerend

Angry

Richard
Lees even rond op het forum, je kunt ze in gebreke stellen en als het probleem inderdaad van hun afkomstig is dan kun je er binnen 2 maanden vanaf zijn aangezien ze niet de beloofde dienst leveren.

Maar dan moet er wel aan wat voorwaarden voldaan zijn.
Greetings, Richard.

de boefjes
beste mensen
kan je bij telfort per maand opzeggen of heb je een
jaar copntract
vriendelijke groet de boefjes WinkWinkWink

ESM
Het gaat om een jaarcontract.

de onderzoeker
Fatsoen is bij de internetproviders niet in de mode alleen de korte termijn winst uit een grote groep gebruikers geldt. Het belang van de individuele gebruiker is daaraan ondergeschikt gemaakt. Met lage prijzen (en de daaraan gekoppelde onwaarheden en slechte service) halen ze hun klanten binnen.

Djodjotje
Sluit me helemaal bij de topic starter aan, ik weet niet meer welke kant ik op moet, snelheid zal me een biet zijn, maar periodes met 80% van de tijd geen DSL is echt een ramp. Nou ben ik niet zo erg afhankelijk van de telefoon, maar je zal maar storingsdienst hebben, of brand piket of een doodzieke moeder.

Maar dan zou de oplossing zijn dat we weg gaan bij Telfort, wat dan, de lijn blijft bestaan, die wordt weer gebruikt door de volgende en kunnen we weer gaan janken op hun site. Dilemma

Ziggo.....????

Voor het plaatsen van dit bericht heb ik 3 minuten moeten wachten tot ik weer 30 seconden on line was. En op zondag geen helpdesk.

Oja en doneren gaat ook niet dat proces duurt te lang en lig ik er al weer uit.Shock
Gewijzigd door Djodjotje op 24 augustus 2008, 11:33

de onderzoeker
hellaas kan je niet zomaar van je contract af , daar baal ik enorm van , naja ik ben zelf voor een jaar in zee gegaan met het grootste klote bedrijf wat betreft adsl en telefoon (telfort) smiley
ik ben het zat dat iedere keer maar weer mijn verbinding wegvalt , of je telefoongesprek word plots afgekapt ,
als je naar de klanteservice ( met typ miepjes en dude's die nergens van af weten en alles van schermpje lezen ) krijg je de gekste reacties te horen , van te lange adsl snoeren ( die standaard bij modem worden gelevert) die moeten worden ingekort tot halve meter en dergelijke .smiley
mijn modem staat 30 cm van het isra punt met UTP kabel met twisting (30cm lang ) dus daar valt niks meer aan te verbeteren.

grrr helaas kan je niet snel naar een andere provider ,erg frustrerend

Uit de berichten op de verschillende forums over internet valt af te leiden dat bij veel providers de internettelefoon nog niet goed werkt. Ik zelf heb besloten om voorlopig mijn vaste KPN telefoonverbinding te handhaven en voor de uitgaande gesprekken VOIPbuster te gebruiken.

Als het aan het koper van je ADSL verbinding ligt kan het probleem complex zijn.

Volgens webinformatie kunnen koper problemen ontstaan door:
∑ Signaalvermogen en overspraak
∑ Lengte koper (DC / TDR reflectiemeting)
∑ Lijncapaciteit, capacitieve onbalans
∑ Isolatie tussen aders en aarde
∑ Groeplooptijd vervorming
∑ Reflecties op de lijn
∑ Invloed van belaste lijnen (pupin spoelen)
∑ Invloed van vocht
∑ Invloed van lassen en aftakkingen
∑ EMI invloeden op het spectrum
∑ Spectrale compatibiliteit

Bij een slechte verbinding is er - zoals vele al hebben ervaren - een grote kans dat je aan telefoneren met de helpdesk veel geld kwijt bent en dat Telfort je uit kosten-overwegingen niet goed of niet veel verder zal helpen. Wel moet je het abonnementsgeld blijven betalen. Dit is zoals je opmerkt zwaar waardeloos.

Uit je bericht maak ik op dat je verbinding nog af en toe werkt. Ik zou toch beginnen met een Email over je storingsprobleem te versturen en Telfort ingebreken stellen.

Je hebt volgens mij ook mogelijkheden om zelf wat te doen. t.w.

1) Om modemdefekten uit te sluiten is het belangrijk om je modem te verwisselen met een ander exemplaar.

2) Ook kan je met een DMT programma (http://dmt.mhilfe.de; niet alle modems worden ondersteund) het modemsignaal kontroleren en de instellingen van je modem veranderen. Je kan op dit forum voldoende informatie vinden om de modeminstelling te veranderen b.v. bij het onderwerp "dsm verbinding valt steeds uit"

3) Elimineren van storingen door aardfouten (injektie van storingen door aardlussen) door je PC bij het zoeken van de oorzaak eens direkt achter je modem te plaatsen en alle niet direkt noodzakelijke verbindingen te verwijderen.

4) Uitsluiten van storingen via de 220 V voedingslijn door een netontstoorfilter in de voedingslijn van het modem te plaatsen.

5) Een omslachtige mogelijkheid om je probleem op te lossen is, als er een tweede aderpaar van je telefoonaansluiting aanwezig is, tijdelijk een maandabonnement op internetprovider HetNet te nemen via tweede aderpaar. Als deze verbinding goed werkt is je telefoonlijn in ieder geval geschikt voor 4 Mbit/sec en heb je een mogelijkheid om je probleem met Telfort aan te pakken.

Het op deze plaats verwijderde bericht had niet direkt met de startpost te maken, maar wel met overwegingen voor het afsluiten van een maandkontrakt om minder afhankelijk te zijn van een provider . Zie verder mijn bericht op het forum FreeOnline.
Gewijzigd door de onderzoeker op 26 augustus 2008, 23:30

EdP
@de onderzoeker: wat heeft dit met de startpost te maken?

@Admins: dit kan ook afgesplitst worden naar een nieuw topic.

Inhoudelijk: bij wijziging in de voorwaarden kun je altijd tussentijds kosteloos opzeggen, behalve als het bijv. een periodieke prijswijziging is die in de Algemene Voorwaarden is vermeld.

Ben al jaren lid van FreeOnline vanwege het feit dat ik destijds een email account zocht en Gmail nog niet bestond. Ook zit daar een "gratis" inbelverbinding bij, destijds de voordeligste en snelste. De enkele keer dat ik klantenservice zocht ging dat per email, geheel kosteloos. Ik heb wel de indruk dat FreeOnline in de loop der jaren is uitgegroeid tot een iets professioneler en commerciŽler bedrijf.

Net als knol denk ik overigens dat als je met elke provider moeilijkheden hebt, de fout wel eens dichter bij huis zou kunnen liggen dan je dacht.

Djodjotje
Heb mijn modem teruggebracht naar ADSL_G.dmt
en ik ben helemaal verlost van het pakketloss probleem... al vijf uur...

Weet niet waarom dit niet als bekend middel aangeschreven staat. Ja mijn snelheid is terug gelopen van 12 Mb naar 8Mb maar dat is geen punt.

Tnx voor de oplossing staat in een andere thread

http://telfort.ge...#post_4386
Gewijzigd door Djodjotje op 24 augustus 2008, 19:53

grandpa
begeef ik mij in een wespennest als ik zeg dat ik denk dat er aan menig aansluitinkje (zoals eerder werd genoemd) misschien wat zou kunnen mankeren? als je kijkt waar de problemen zich voordoen en waarom zijn het regelmatig dezelfde gebruikers die er last van hebben? zelf had ik er ook een aardig potje van gemaakt maar na alle bekabeling eens goed en op m'n gemak te hebben aangesloten ben ik nu al maanden zonder telefoon of internet storing. misschien heb ik geluk wie weet maar niet geschoten is altijd mis. Ik zou ze in ieder geval niet de kost willen geven die denken dat ze boel goed hebben aangesloten maar toch net niet goed met al het gezeur vandien.

het is inderdaad jammer dat je, als je pech hebt, vast zit aan een contract van minimaal 1 jaar, de helpdesk van zo'n beetje alle providers ver beneden de maat zijn tot een wanprestatie leveren, je kan ook zeggen bezint eer ge begint. Ik hielt ook m'n hart vast toen ik zonder eerst hier te hebben gekeken met telfort in zee ging maar heb er voorlopig nog geen spijt van en krijg ik problemen...jammer maar het is overal hetzelfde.

Oh ja ik wordt niet betaald door Telfort Wink , ben een eenvoudige particulier maar ben na zonnet en speedling nu eens echt tevreden en draai 24/7 volle bak.

//edit

dan nog iets, wat ik echt stoer zou vinden is een topic waarin notoire klagers hun verhaal kwijt kunnen als achteraf na maanden van problemen blijkt dat het niet de provider maar de gebruiker zelf was die had zitten knoeien.....durven te bekennen dat de fout bij je zelf lag, da's echt stoer!

//edit

ik sta er niet van te kijken als zo'n topic nooit geopend wordt want stel je voor.... je bent weken / maanden overal aan het afgeven op KPN/Providers/iedereen en plots blijkt dat de fout bij jezelf lag, ja dat is even slikken
Gewijzigd door grandpa op 02 september 2008, 13:48

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ben het zat bij telfort !! waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:42:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv