obey-robots.txt
06 December 2016, 03:54
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Telfort ervaringen

emmeloord
Beste lezers,

Ik heb al geruime tijd een 20 megabit ADSL abonnement bij Telfort inclusief hun versie van internettelefonie (bekend als VOIP). Voorheen was ik al meer dan een jaar klant van Tiscali en toen deze werd overgenomen door Telfort, ben ik -net als vele anderen - meegegaan. Niet geheel zonder problemen. Voordat hier misverstanden over ontstaan: Alle apparatuur en diens instellingen zijn grondig getest, de lijnen zijn doorgemeten en OK bevonden en alles is aangesloten in overeenstemming met de voorschriften.

DE MODEM - Tiscali / Telfort levert bij hun vorm van internet-plus-bellen een ZyXEL 2602 mee, naar keuze met of zonder WiFi. Niet de beste keuze, zoals ik later kon merken. Deze modems zijn door de provider voorzien van een custom firmware en die zorgt nogal voor wat problemen. Port forwarding is, voornamelijk voor spelservers, niet te doen. De Fabrikant, ZyXEL, bevestigde mij dat mijn instellingen goed stonden en dat ook zij niet begrepen waarom de poorten niet juist werden geforward. Voor veel spellen is dit een probleem. Zo kun je er niet op de juiste manier een Half-Life server mee draaien, omdat poorten 27000 t/m 27040 simpelweg niet door komen (ook al pas je de firewall en NAT op aan). Als enige positieve punt wil ik aangeven dat de 2602 voor een uitstekende downloadsnelheid zorgt, hoewel dat niet uitzonderlijk is. Verder heb ik ook al vaak meegemaakt dat als de modem warm is en ik hem uit zet, hij eerst een half uur moet afkoelen voordat hij fatsoenlijk werkt na het inschakelen.

TELEFONIE - Naar mijn mening is het geluid voor het telefoniegedeelte allesbehalve goed. Het klinkt krakerig, woorden vallen weg en zodra je een telefoon op handsfree zet versta je maar de helft omdat de modem slecht filtert. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat ik gewoon compleet onbereikbaar ben, hoewel er niks mis met de telefoons is en ik dan gewoon thuis ben.

DE SERVICE - Bar en boos, zoals ik al kon merken. Internet+Telefonie dondert er te vaak volledig uit, vaak 24 uur of langer. Als je dan belt vertelt er iemand van de Helldesk dat er melding van was gemaakt op hun website. Daar heb je natuurlijk niks aan als je geen internet en/of telefoon meer hebt. Netjes was geweest als ze hun klanten achteraf een mailtje hadden gestuurd met zoiets van "Sorry voor het ongemak, we hebben storing gehad etc etc..." Mijn voormalige provider XS4ALL deed dat wel, na die ene keer dat ik het ooit heb mogen meemaken dat ze uitvielen. Pluimpje voor hen! Verder heb ik de helldesk van Telfort als zeer onkundig mogen ervaren en uitermate duur, maar liefst 30 cent per minuut. Vervolgens ben je daarna nog niks wijzer, omdat er "toevallig" iemand jou te woord heeft gestaan die er kennelijk niks van weet.

ANDERE MODEMS - Ook dit heb ik geprobeerd, maar helaas zonder succes. Ofwel je bent niet te verstaan aan de andere kant, ofwel je hoort zelf helemaal niks. Kennelijk is alles zodanig dichtgetimmerd dat je er alleen "goed" mee kunt bellen met hun eigen "gehackte " ZyXEL. Je zit er dus gewoon aan vast. De enige oplossing is dan om uitsluitend ADSL te nemen zonder VOIP met daarnaast een analoog lijntje van Ome KPN.

DE CONTRACTEN - Volgens Telfort is iedereen ten tijde van de overname van Tiscali een nieuw contract aangegaan met Telfort voor de duur van tenminste een half jaar, wat steeds stilzwijgend wordt verlengd met een half jaar. OPTA heeft gezegd dat dit soort praktijken niet meer mogen en dat het per maand opzegbaar moet zijn. Zonder dat je het eigenlijk beseft, zit je dus gewoon weer een jaar vast aan Telfort. Op de website van Telfort, waar je je eigen gegevens kunt inzien, wordt daar nergens melding van gemaakt en tenzij je zelf alles goed hebt opgeschreven, kan men je dus vanalles wijsmaken. Pas dus goed op wat je doet!

DE CONCLUSIE - Hoewel het internet aardig snel is, is er teveel uitval en wordt er te weinig gedaan aan compensatie of klantencontact. Het VOIP-gedeelte is duidelijk nog niet voorbij de experimentele fase. De abonnementen zijn redelijk goedkoop, maar verwacht dan ook geen kwaliteit. Heb je een storing (ook al ligt die niet aan jou) en wil je dat opgelost hebben, moet je een dure helldesk bellen. Het kastje-muur principe is ook hun niet vreemd dus wees daarop voorbereid. Je bent voor hun gewoon een nummer en meer niet.

MIJN ADVIES - Begin er niet aan tenzij je je echt niks beters kunt veroorloven!

henkru
Ga je dit nou in ieder topic posten, echt zielig ditSad

PJWLignon
Een afgewogen overzicht!

Vooral de laatste twee opmerkingen zijn naar mijn mening helemaal waar: Telfort is goedkoop, dus krijg je waar je voor betaalt: een goedkoop abonnement, een dure helpdesk en een matige ondersteuning.

Wie een goede helpdesk en een prima ondersteuning wil zal op zoek moeten gaan naar een provider als XS4all.

Wie de uitdaging aandurft om zelf te knutselen en voor lief neemt dat er dingen misgaan, de helpdesk geen (goed) advies geeft en zo voort kan bij Telfort terecht.

Wat dus per se niet helpt is: verwachten dat je kwaliteit krijgt bij een relatief goedkoop abonnement. Ook als in het verleden (Tiscali b.v.) het anders was....
Gewijzigd door PJWLignon op 17 augustus 2008, 10:59

Puma
Je kunt een provider in twee delen splitsen

Technische kant

Administratieve kant

De technische kant van Telfort is prima in orde! Hun netwerk is van goede kwaliteit en ze routeren via de internationale lijnen van Tiscali (dus niet de provider Tiscali).

Het netwerk kan zich meten met dat van KPN (XS4ALL) en er is geen reden om te denken dat je een "betere" verbinding krijgt bij XS4ALL.

De administratieve kant is een ander verhaal. De helpdesk bestaat niet alleen uit speciaal daarvoor opgeleide mensen en de tarief daarvan is hoog. Als er wat fout gaat, dan maakt het niet uit waar het is! Als je de juiste mensen niet te pakken krijgt, dan ben je eeuwig bezig!
Bij Telfort kan dit heel duur uitkomen, vanwege de tarief en bij XS4ALL niet!

Mijn verbinding is al maanden opgeleverd en ik heb geen enkele storing gemerkt en omgerekend betaal ik ongeveer 66 cent per dag, voor mijn tot 20 Mbit lijn! (per 30 dagen uitgerekend).

Ik heb geen ervaring met hun telfonie! Die ligt de laatste tijd inderdaad veel te vaak uit (dit vind ik zelfs als technicus). Dat het beter kan is een feit en dat hebben ze ook bewezen (toen het nog Tiscali was).
Gewijzigd door Puma op 17 augustus 2008, 13:58

EdP
Ook hier weer de tip dat op Tiscali's forum ook deskundige en behulpzame helpdesk medewerkers van Telfort actief zijn. Voordeel: je hebt "meteen" de juiste mensen te pakken en het kost niks.

Hopelijk wordt dit door de Admins niet opgevat als forum-concurrentie, ik zie het meer als een uitbreiding van het assortiment, extra hulp dus.

Edit: de link die ik gaf is op subtiele wijze gewijzigd en verwijst nu naar iets anders.
Gewijzigd door EdP op 21 augustus 2008, 21:21

Richard
Het leuke is dat op de diverse gebruikersforums van de diverse providers alhoer ook helpdesk medewerkers rondzwerven, alhoewel die zich niet altijd als zodanig bekend maken.
Logisch ook, want vaak wensen de bedrijven waarbij ze werken niet dat ze op forums gaan helpen of zich als medewerker bekend maken.Wink

Het kan echter geen kwaad om je soms op meerdere plaatsen te oriŽnteren.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv